AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #81 Del Skrevet 3. juni 2012 Men de sa bare usj-æsj? Ja, de sa fusj og asj ganske høyt flere ganger, samtidig som de pekte på puppene mine og håret. Jeg spurte da om det var meg de pekte og snakket til eller om det var brannen. Så sa de ja. Kjæresten så at jeg ble veldig provosert, og tok meg med videre.. Dette var tydelig, og ikke noe synsing fra min side. Jeg opplevde det som krenkende og frekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest test123 Skrevet 3. juni 2012 #82 Del Skrevet 3. juni 2012 Synes en del av oss nordmenn er litt dobbeltmoralister jeg da. For jeg har opplevd å få slengt styggere ting etter meg av mine egne landsmenn for min klesstil. Og jeg har ofte fått høre at det må jeg tåle siden jeg kler meg som jeg gjør. En gang jeg gikk i shorts med strømpebukse under så fikk jeg slengt etter meg av ei norsk jente at jeg skulle kle på meg. Ser jo hele tiden tråder her på KG hvor folk diskuterer om det og det antrekket er horete eller trashy. Jeg skriver ikke dette for å beskytte den holdningen som TS ble møtt med av disse mennene. Men jeg synes at en del folk kan feie for sin egen dør før de uttaler seg. Godt sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2012 #83 Del Skrevet 3. juni 2012 For en tåpelig tråd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #84 Del Skrevet 3. juni 2012 Her har VG en artikkel om tema : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10002677 Er det så rart at det også skjer i dag ?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
belle_ Skrevet 3. juni 2012 #85 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg har vært på Grønland mange ganger, men har ikke opplevd hets, bortsett fra enkelte som stirrer meg i senk. Synes det er trist at vi må oppleve slikt i Norge, som er hjemmlandet vårt, hvor vi skal kunne gå kledd som vi vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 3. juni 2012 #86 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg har vært på Grønland mange ganger, men har ikke opplevd hets, bortsett fra enkelte som stirrer meg i senk. Synes det er trist at vi må oppleve slikt i Norge, som er hjemmlandet vårt, hvor vi skal kunne gå kledd som vi vil. Ja, og derfor er det utrolig viktig å slå tilbake. Hardt! (Og ikke i bokstavelig forstand, da, selvfølgelig.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2012 #87 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er ikke helt uvanlig at norske jenter som bruker vanlige klær blir kalt horer. Politiets råd er at man bør ignorere det. Ikke svar tilbake! Gå inn i en butikk eller et annet sted som føles trygt. Hvis man svarer tilbake kan det utvikle seg til en farlig situasjon. Det bør unngås. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2012 #88 Del Skrevet 3. juni 2012 Dette er ingenting i forhold til sjikanen mot etnisk-norske elever på skoler på østkanten i Oslo. Til og med SV sin Akhtar Chaudhry som bor på furusett sender sønnen sin til vestkantskoler, fordi det er et rent helvete å være etnisk-norsk på innvandrerskoler. Tenk før du sender barna din dit! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #89 Del Skrevet 3. juni 2012 Dette er ingenting i forhold til sjikanen mot etnisk-norske elever på skoler på østkanten i Oslo. Til og med SV sin Akhtar Chaudhry som bor på furusett sender sønnen sin til vestkantskoler, fordi det er et rent helvete å være etnisk-norsk på innvandrerskoler. Tenk før du sender barna din dit! Grunnen til at han gjør det,er uroen og kranglingen,barna lærer ikke bra da mange har så dårlig norsk (og oppførsel) at de blir hengende etter Han har ikke etnisk norske barn,de er pakistanere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 3. juni 2012 #90 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Tråden ryddet for spekumasjoner og hets. Bond, mod Endret 3. juni 2012 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 3. juni 2012 #91 Del Skrevet 3. juni 2012 Har bodd i nærheten av Grønland nesten hele mitt liv. Aldri opplevd noe sånt. Bodd på østkanten i Oslo nesten hele mitt liv. Aldri opplevd noe sånt.. og gikk på skole med mange muslimske barn. Opplevde ikke noe negativt fra deres forleldre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #92 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg gikk en kveldsur sammen med kjæresten min i går på Grønland. Da kom det to muslimske menn bort til meg og sa "Asj asj, fusj fusj", mens de pekte på oss, spesielt meg. Jeg snudde meg etter dem og spurte om det var meg de mente eller brannen (det brant på Grønland i går). De bekreftet at det var meg fordi jeg gikk med håret løst og fordi jeg hadde jakka åpen med en tettsittende hvit genser under. Jeg var jo helt anstendig kledd til og med, ingen utringing eller noe. Tror aldri jeg har blitt så provosert noen gang! Kjente jeg ble litt hverdagsrasist etter denne hendelsen, selv om jeg jo vet at de fleste ikke oppfører seg sånn. Lurer på hva de tror de oppnår med det. Tror de virkelig at jeg kommer til å endre meg etter dette? Det eneste de oppfyller ved å oppføre seg sånn er jo fremmedfrykt og hat. Måtte bare få utløp for provoserende følelser.. Ehh...lurer på hvor sant dette er. Kom fram med ekte nick da. Folk er flink til å spre har, nettopp slike som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 4. juni 2012 #93 Del Skrevet 4. juni 2012 Får ikke denne historien til å henge helt på greip. Og hvor kom det utildekkede håret inn i bildet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 4. juni 2012 #94 Del Skrevet 4. juni 2012 dette er veldig merkelig Ts, jeg går der hele tiden, og haar aldri aldri blitt sett rart på. Og dette er min stil; http://www.google.no/imgres?um=1&hl=no&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:nb-NO:official&biw=1049&bih=815&tbm=isch&tbnid=rBw7-1HinqhZrM:&imgrefurl=http://thegloss.com/fashion/eva-longoria-hot-pink-ruffled-top-jeans-look-for-less/&docid=ANoQvoD9dKXlPM&imgurl=http://thegloss.com/files/2009/02/eva-longoria-hot-pinktop-jeans-thumb.jpg&w=504&h=504&ei=9o_MT8fwJ8Xk4QSHsdlF&zoom=1&iact=hc&vpx=100&vpy=139&dur=1413&hovh=225&hovw=225&tx=93&ty=99&sig=114292556630082719150&page=1&tbnh=144&tbnw=144&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69 http://www.makeushot.com/wp-content/uploads/hilary-duff-in-tank-top-leaving-the-george-neil-salon-in-beverly-hills10.jpg Men jeg har vært på bygda å blitt satt på plass fordi jeg har utenlandsk kjæreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #95 Del Skrevet 4. juni 2012 Grønnland eller norge i det heletatt er ikke norge lenger. Hvorfor skal vi tilpasse oss, jeg mener det bør gå begge veier, Jeg har fått helt nok av hva som skjer med norge fortida. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 4. juni 2012 #96 Del Skrevet 4. juni 2012 seriøst ingen der nede som ber noen om noe. Det er så mange ganger jeg har fått hjelp av folk der for å finne veien, finne butikker, eller spisesteder. Har blitt gjort obs på at jeg mistet hansken min en gang. Og folk hjelper med å løfte barnevogner inn og ut av busser, seriøst som på alle andre steder i byen! Da er det heller enkeltindivider som er psykisk ustabil, og har ingen ting med noe annet å gjøre. Ikke gjør dette til noe det ikke er. Gå ned dit å se da vel... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #97 Del Skrevet 4. juni 2012 Har bodd i nærheten av Grønland nesten hele mitt liv. Aldri opplevd noe sånt. Bodd på østkanten i Oslo nesten hele mitt liv. Aldri opplevd noe sånt.. og gikk på skole med mange muslimske barn. Opplevde ikke noe negativt fra deres forleldre. Om jeg kommer med ekte nick, så er jeg fortsatt anonym, så jeg kunne like godt ha skrevet med mitt nick. Men velger nå å være anonym likevel. Dessuten er det lett å finne ut hvem som har skrevet det ved å se hvem som er innpå og når sist innlegg ble skrevet. Vanskelig å forklare, men er lett å finne ut vertfall. Jeg har allerede sporet opp anonyme i tråder allerede. Til eplebit og andre: Ser det er mange som skriver at ”jeg har vært mye på Grønland og aldri opplevd noe. Du troller, ts…”. Blir litt det samme som å si ”Jeg har aldri blitt voldtatt i slottsparken, derfor skjer det ikke noen andre heller”. Skjønner dere poenget? Selv om dere ikke har opplevd noe sånn, betyr ikke det at det skjer andre. Min historie er oppriktig, jeg har allerede gått gjennom noen ”avhør” her tidligere. Dere får tro hva dere vil, men vær vertfall bevisst på at ting kan skje andre selv om det ikke skjer deg. Jeg har heller aldri sagt at jeg tror at dette er normalt. Det var mange utlendinger på Grønland den dagen, men jeg var uheldig og traff på noen som var fordomsfulle og lite hyggelige. Dette er første gang jeg har opplevd noe lignende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #98 Del Skrevet 4. juni 2012 seriøst ingen der nede som ber noen om noe. Det er så mange ganger jeg har fått hjelp av folk der for å finne veien, finne butikker, eller spisesteder. Har blitt gjort obs på at jeg mistet hansken min en gang. Og folk hjelper med å løfte barnevogner inn og ut av busser, seriøst som på alle andre steder i byen! Da er det heller enkeltindivider som er psykisk ustabil, og har ingen ting med noe annet å gjøre. Dette stemmer helt sikkert. Jeg vil ikke bli sett på som en person som setter alle med minoritetsbakgrunn i samme bås. Som med alle andre mennesker over alt i hele verden, finnes det noen som liker å provosere og komme med negative kommentarer til andre. Det var det jeg ble utsatt for. ts.. Ikke gjør dette til noe det ikke er. Gå ned dit å se da vel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #99 Del Skrevet 4. juni 2012 Sorry, ble rotete og blanding med et annet innlegg. Dette skreiv jeg: "Dette stemmer helt sikkert. Jeg vil ikke bli sett på som en person som setter alle med minoritetsbakgrunn i samme bås. Som med alle andre mennesker over alt i hele verden, finnes det noen som liker å provosere og komme med negative kommentarer til andre. Det var det jeg ble utsatt for. ts.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 4. juni 2012 #100 Del Skrevet 4. juni 2012 Om jeg kommer med ekte nick, så er jeg fortsatt anonym, så jeg kunne like godt ha skrevet med mitt nick. Men velger nå å være anonym likevel. Dessuten er det lett å finne ut hvem som har skrevet det ved å se hvem som er innpå og når sist innlegg ble skrevet. Vanskelig å forklare, men er lett å finne ut vertfall. Jeg har allerede sporet opp anonyme i tråder allerede. Til eplebit og andre: Ser det er mange som skriver at ”jeg har vært mye på Grønland og aldri opplevd noe. Du troller, ts…”. Blir litt det samme som å si ”Jeg har aldri blitt voldtatt i slottsparken, derfor skjer det ikke noen andre heller”. Skjønner dere poenget? Selv om dere ikke har opplevd noe sånn, betyr ikke det at det skjer andre. Min historie er oppriktig, jeg har allerede gått gjennom noen ”avhør” her tidligere. Dere får tro hva dere vil, men vær vertfall bevisst på at ting kan skje andre selv om det ikke skjer deg. Jeg har heller aldri sagt at jeg tror at dette er normalt. Det var mange utlendinger på Grønland den dagen, men jeg var uheldig og traff på noen som var fordomsfulle og lite hyggelige. Dette er første gang jeg har opplevd noe lignende. Det har mer med måten du forteller på. At du skriver at du ble hverdagsrasist av denne ene hendelsen. Nå skriver du at du ikke har opplevd sånne ting før, men likevel gjorde dette deg til hverdagsrasist. At det kommer dårlig frem i beretningen hva som ble sagt, det virker mer som du tillegger det at noen sa asj og fusj at det betydde akkurat at du ikke hadde håret tildekket. Jeg har aldri opplevd noe på Grønland, og det er da stadig proppet fullt med jenter som går i miniskjørt der nede. Jeg har opplevd noe negativt med en innvandrer en gang, og da var det en taxisjåfør i Vaterlandstunnelen som skrek etter oss, uten at jeg forstod hva han skrek. Jeg blir ikke hverdagsrasist av en enkelthendelse som dette. Jeg misliker ikke taxisjåfører pga dette. Var bare sett i lys av dette at jeg syntes startinnlegget ditt var litt merkelig, spesielt siden det har vært en del andre sånne innlegg fra anonyme brukere og gjester tidligere, som gjerne ikke følger opp tråden heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå