Gjest Ludovie Skrevet 3. juni 2012 #41 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er rart at moderator lar rasister som TS spre sitt rasistiske budskap. Dette burde vært slettet. Kvinneguiden er blitt ekstremt rasistisk. Jeg synes dette innlegget overhodet ikke var rasistisk. For øvrig er det vel heller sånne som deg som bidrar til at rasismen får fotfeste. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #42 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Som mange har nevnt, er det heldivis bare et lite mindretall som oppfører seg slik, sånn at det at du har unnsluppet, ikke er spesielt merkelig. Temaet for tråden er allikevel like gyldig: Dette er noe som forekommer, og det er fullstendig uakseptabelt. Dette er for øvrig litt i samme gata, og dessuten nøyaktig lite akseptabelt. Hva var poenget med å skrive at det skjedde på Grønland da, hvis det ikke var for å insinuere at dette var noe vanlig? Hvis ikke kunne jo ts like gjerne unnlatt å skrive hvor det skjedde, men det faktum at hun gjorde det sier meg at hun (og mange andre) mener det er noe som forekommer oftere der enn andre steder. Og det var dette jeg mente da jeg sa det var rart. At det forekommer en sjelden gang betviler jeg ikke, og jeg sier heller ikke at det er akseptabelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #43 Del Skrevet 3. juni 2012 Hva var poenget med å skrive at det skjedde på Grønland da, hvis det ikke var for å insinuere at dette var noe vanlig? Hvis ikke kunne jo ts like gjerne unnlatt å skrive hvor det skjedde, men det faktum at hun gjorde det sier meg at hun (og mange andre) mener det er noe som forekommer oftere der enn andre steder. Og det var dette jeg mente da jeg sa det var rart. At det forekommer en sjelden gang betviler jeg ikke, og jeg sier heller ikke at det er akseptabelt. Selvsagt er det større sjans for at det skjer på Grønland enn en liten by på sørlandet... Slike kommentarer som du skriver bidrar bare til at de som allerede er rasistiske, blir enda mer provoserte. Sier som hun over meg: Spar meg! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #44 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg synes dette innlegget overhodet ikke var rasistisk. For øvrig er det vel heller sånne som deg som bidrar til at rasismen får fotfeste. Det er eksempler fra KG på at rasister konstruerer historier for å spre fordommer, hat etc. Tror nok det er det Gjest mener. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #45 Del Skrevet 3. juni 2012 Hva var poenget med å skrive at det skjedde på Grønland da, hvis det ikke var for å insinuere at dette var noe vanlig? Hvis ikke kunne jo ts like gjerne unnlatt å skrive hvor det skjedde, men det faktum at hun gjorde det sier meg at hun (og mange andre) mener det er noe som forekommer oftere der enn andre steder. Og det var dette jeg mente da jeg sa det var rart. At det forekommer en sjelden gang betviler jeg ikke, og jeg sier heller ikke at det er akseptabelt. Du kan jo heller forklare hvorfor TS skal lyve eller skjule deler av historien bare for å ikke hisse på seg selverklærte antirasister som drar frem rasismekortet for å ødelegge enhver debatt som omhandler kritikk av holdninger hos enkelte innvandrere. Faktum er at dette skjer enten du liker det eller ikke. Rasisme er noe som går begge veier, og rasisme utøvd av innvandrere er et stort ikke politisk korrekt tabu i dag, noe blant annet ditt eget innlegg er bevis på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #46 Del Skrevet 3. juni 2012 Selvsagt er det større sjans for at det skjer på Grønland enn en liten by på sørlandet... Slike kommentarer som du skriver bidrar bare til at de som allerede er rasistiske, blir enda mer provoserte. Sier som hun over meg: Spar meg! Og likevel er det (sitat:) "ikke så rart" at jeg har bodd der i flere år uten å oppleve noe lignende eller høre om lignende opplevelser? Det er noe som ikke stemmer i denne logikken... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #47 Del Skrevet 3. juni 2012 ...hæh? Det at en mann kom med den kommentaren..hvordan kobler du det opp mot at han var utlending, og dere norske? Hvilken sammenheng har det?? Han var vel en mann som ikke likte at vi jentene gikk uten mann på kafe, og var så selvstengide, da? Jeg har også gått forbi utenlandske menn som sier noe til meg, idet jeg går forbi de på dagtid. De ser på meg og sier noe, men jeg tør jo ikke spørre hva de sier, men syns det er slitsomt, da de sikkert sier noe stygt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #48 Del Skrevet 3. juni 2012 Og likevel er det (sitat:) "ikke så rart" at jeg har bodd der i flere år uten å oppleve noe lignende eller høre om lignende opplevelser? Det er noe som ikke stemmer i denne logikken... Det er mange hendelser som hverken en selv eller sin omgangskrets opplever. At jeg eller noe av mine venner ikke har blitt drept betyr ikke at ikke andre opplever det. Så der har du "logikken" din... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #49 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg gikk en kveldsur sammen med kjæresten min i går på Grønland. Da kom det to muslimske menn bort til meg og sa "Asj asj, fusj fusj", mens de pekte på oss, spesielt meg. Jeg snudde meg etter dem og spurte om det var meg de mente eller brannen (det brant på Grønland i går). De bekreftet at det var meg fordi jeg gikk med håret løst og fordi jeg hadde jakka åpen med en tettsittende hvit genser under. Jeg var jo helt anstendig kledd til og med, ingen utringing eller noe. Tror aldri jeg har blitt så provosert noen gang! Kjente jeg ble litt hverdagsrasist etter denne hendelsen, selv om jeg jo vet at de fleste ikke oppfører seg sånn. Lurer på hva de tror de oppnår med det. Tror de virkelig at jeg kommer til å endre meg etter dette? Det eneste de oppfyller ved å oppføre seg sånn er jo fremmedfrykt og hat. Måtte bare få utløp for provoserende følelser.. Hva sa kjæresten din da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #50 Del Skrevet 3. juni 2012 Hva sa kjæresten din da? Ts her. Han sa ikke noe. Rroet meg ned og sa at jeg måtte heve meg over det, så gikk vi videre. Er bedre det enn å komme i konflikt, selv om jeg ble skikkelig provosert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #51 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er ganske utrolig at så mange alltiv stikker hodene frem og skal beskytte innvandrerene i saker som denne. Står dere i gjeld til dem, eller? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2012 #52 Del Skrevet 3. juni 2012 Blonde jenter på skoler i Oslo blir daglig kalt horer av innvandrergutter, er ikke i tvil om hvem som er de verste rasistene her til lands. KILDE? takk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #53 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er mange hendelser som hverken en selv eller sin omgangskrets opplever. At jeg eller noe av mine venner ikke har blitt drept betyr ikke at ikke andre opplever det. Så der har du "logikken" din... Det holder at du sier "jo, det er faktisk litt rart at du aldri har opplevd det eller hørt om noen som har det", dvs som i at det er lite sannsynlig, men mulig, hvis faktum er at slike ting skjer støtt og stadig. (Hvilket jeg ut i fra min erfaring må få lov til å mene at det ikke gjør, like mye som du mener det motsatte. Eller er det sånn at det faktum at det har skjedd én gang nok til å overbevise deg om at det skjer hele tiden? ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #54 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg har også gått forbi utenlandske menn som sier noe til meg, idet jeg går forbi de på dagtid. De ser på meg og sier noe, men jeg tør jo ikke spørre hva de sier, men syns det er slitsomt, da de sikkert sier noe stygt... Paranoid much? Hadde du reagert hvis noen hvite hadde sagt noe på et språk du ikke forsto i det du gikk forbi? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 3. juni 2012 #55 Del Skrevet 3. juni 2012 Han var vel en mann som ikke likte at vi jentene gikk uten mann på kafe, og var så selvstengide, da? Jeg har også gått forbi utenlandske menn som sier noe til meg, idet jeg går forbi de på dagtid. De ser på meg og sier noe, men jeg tør jo ikke spørre hva de sier, men syns det er slitsomt, da de sikkert sier noe stygt... Hvordan greide du å tolke det utfra den kommentaren? Kanskje han bare ikke synes noe om at folk gjør seg til for å ta bilder på cafè? Kan like gjerne være det.. Sikker på de sier noe TIL deg, om de nå går sammen med andre? Jeg går ofte og snakker med sidemannen, og samtidig ser på de som passerer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #56 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er ganske utrolig at så mange alltiv stikker hodene frem og skal beskytte innvandrerene i saker som denne. Står dere i gjeld til dem, eller? Ja, det er håpløst, er det ikke? De kaller seg antirasister men har ikke innsikt nok til å forstå at rasisme kan gå begge veier. De jatter med det politisk korrekte etablissementet, pissredde for å mene noe som helst som kan oppfattes som kritikk av innvandrere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #57 Del Skrevet 3. juni 2012 Det holder at du sier "jo, det er faktisk litt rart at du aldri har opplevd det eller hørt om noen som har det", dvs som i at det er lite sannsynlig, men mulig, hvis faktum er at slike ting skjer støtt og stadig. (Hvilket jeg ut i fra min erfaring må få lov til å mene at det ikke gjør, like mye som du mener det motsatte. Eller er det sånn at det faktum at det har skjedd én gang nok til å overbevise deg om at det skjer hele tiden? ) Det var en annen bruker som skrev dette, så det får stå for vedkommendes egen regning. Uansett er det likevel ikke hold i logikken din. Påstår du at noe aldri skjer behøver jeg faktisk ikke mer enn et eneste motbevis for å ugyldiggjøre den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #58 Del Skrevet 3. juni 2012 Det var en annen bruker som skrev dette, så det får stå for vedkommendes egen regning. Uansett er det likevel ikke hold i logikken din. Påstår du at noe aldri skjer behøver jeg faktisk ikke mer enn et eneste motbevis for å ugyldiggjøre den. Sa jeg at det aldri skjer? Nei, bare at det ikke skjer veldig ofte. Du har hørt om ett tilfelle, er det veldig ofte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #59 Del Skrevet 3. juni 2012 Ts her. Han sa ikke noe. Rroet meg ned og sa at jeg måtte heve meg over det, så gikk vi videre. Er bedre det enn å komme i konflikt, selv om jeg ble skikkelig provosert Hva sa de da? usj-æsj? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #60 Del Skrevet 3. juni 2012 Sa jeg at det aldri skjer? Nei, bare at det ikke skjer veldig ofte. Du har hørt om ett tilfelle, er det veldig ofte? Jeg har hørt om flere enn dette tilfellet, hvis det er det du siktet til. Uansett er ikke dette relevant, det er ikke grunn til å betvile ts sin historie ut fra det hun skriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå