Gå til innhold

Ble hetset på Grønland fordi jeg ikke hadde dekket til håret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har faktisk gått i Grønland to ganger såvidt jeg husker, med miniskjørt, har aldri opplevd noen som helst trakassering.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Din opplevelse er unntaket, heller enn regelen. Jeg har en platinablond venninne som bor på Grønland og aldri har opplevd det. Jeg er også selv blond og ofte på besøk hos min venninne og (skrekk og gru) går til og med forbi utekafeene som er fulle av somaliere uten at noen leer et øyenbryn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk en kveldsur sammen med kjæresten min i går på Grønland. Da kom det to muslimske menn bort til meg og sa "Asj asj, fusj fusj", mens de pekte på oss, spesielt meg. Jeg snudde meg etter dem og spurte om det var meg de mente eller brannen (det brant på Grønland i går). De bekreftet at det var meg fordi jeg gikk med håret løst og fordi jeg hadde jakka åpen med en tettsittende hvit genser under. Jeg var jo helt anstendig kledd til og med, ingen utringing eller noe. Tror aldri jeg har blitt så provosert noen gang! Kjente jeg ble litt hverdagsrasist etter denne hendelsen, selv om jeg jo vet at de fleste ikke oppfører seg sånn. Lurer på hva de tror de oppnår med det. Tror de virkelig at jeg kommer til å endre meg etter dette? Det eneste de oppfyller ved å oppføre seg sånn er jo fremmedfrykt og hat. Måtte bare få utløp for provoserende følelser..

Mener du virkelig at du ble hetset da de sa æsj, æsj, fysj, fysj. Jeg har fått slengt etter meg verre ting enn det av nordmenn bare fordi jeg går i gotherklær. Har blant annet blitt oppfordret til å begå selvmord. Så synes du tar litt hardt i når du påstår at du ble hetset. Skjønner det er provoserende at andre skal legge seg opp i hvordan du kler deg, men det finnes idioter over alt.

Hev deg over det. Det gjorde jeg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

jeg har gått nesten naken i grønland, aldri har det skjedd noe sånt. Hvorfor bruke tid på trolling?? herregud...

Det at dette skjer fra tid til annen, er hevet over enhver tvil. Og HVER GANG det skjer, skal det slås ned på, etter min mening. Dette er med andre ord overhodet ikke et eksempel på trolling.

Og jeg ble hetset på Frogner fordi jeg hadde dekket til håret.

Det går dessverre begge veier...

Sad, but true.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ble provosert. Hadde de snakket slik til dama mi så hadde jeg slått vedkommende rett ned.

Noen sier noe du ikke liker, og du vil ty til vold. Og dette gjør deg bedre enn dem på hvilken måte..?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv etnisk norsk, men jeg blir så kvalm og forbanna når majoriteten spiller offer. Kjemmes av å være norsk i blant.

Så det du sier er at man skal akspetere alt, så lenge man representerer en majoritet?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Kjemmes av å være norsk i blant.

Regner med at du som regel er velfrisert og fin på håret da, hehe.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart, jeg bodde på Grønland i 6 år uten å oppleve noe lignende. I det tidsrommet gikk jeg der i alt fra korte sommerkjoler til fullt skiantrekk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til TS ser du Norsk ut?

TS her. Ja, jeg er etnisk norsk. Jeg kunne til dels "forstått" at de reagerte dersom jeg så ut som en somalier. "Forstått" i anførselstegn fordi jeg mener at folk selv skal få velge hvordan de vil kledd. Har inntrykk av at det er et stort press i noen av de muslimske miljøene. Kanskje det er litt slik at mange vil vise at de er gode muslimer, og at de derfor dekker både seg selv og ungene til? Har sett 2-3-åringer som går med hodeplagg og skjørt ned til bakken - muslimsk voksenantrekk, i mine øyne. Det synes jeg heller ikke så mye om egentlig, selv om jeg dog "respekterer" det. Stirrer ikke stygt på dem av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blonde jenter på skoler i Oslo blir daglig kalt horer av innvandrergutter, er ikke i tvil om hvem som er de verste rasistene her til lands.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Rart, jeg bodde på Grønland i 6 år uten å oppleve noe lignende. I det tidsrommet gikk jeg der i alt fra korte sommerkjoler til fullt skiantrekk.

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Som mange har nevnt, er det heldivis bare et lite mindretall som oppfører seg slik, sånn at det at du har unnsluppet, ikke er spesielt merkelig.

Temaet for tråden er allikevel like gyldig: Dette er noe som forekommer, og det er fullstendig uakseptabelt. Dette er for øvrig litt i samme gata, og dessuten nøyaktig lite akseptabelt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pakistaner

Nå er jeg ikke på Grønland så ofte, men de par gangene i måneden jeg er der, så ser jeg da helt normalt vestlig kledde jenter hele tiden. Må være merkelig hvis det trådstarter skisserer er et utbredt problem, for hvorfor går da så mange jenter kledd helt normalt vestlig sett, i det område, hvis de opplever å bli trakassert?

Må forresten, nesten le litt av de som holder på sånn. For en gjeng hønsehjerner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Blonde jenter på skoler i Oslo blir daglig kalt horer av innvandrergutter, er ikke i tvil om hvem som er de verste rasistene her til lands.

Har du noe kilde å referere til?

Forøvrig så merker jeg at ungdommen generelt sett er ganske så røffe i språkbruken, ord som bitch, fitte osv. er helt dagligdags for dem. Må si jeg reagrerer veldig når slikt språkbruk virker å være normen blant ungdommen enn unntaket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk en kveldsur sammen med kjæresten min i går på Grønland. Da kom det to muslimske menn bort til meg og sa "Asj asj, fusj fusj", mens de pekte på oss, spesielt meg. Jeg snudde meg etter dem og spurte om det var meg de mente eller brannen (det brant på Grønland i går). De bekreftet at det var meg fordi jeg gikk med håret løst og fordi jeg hadde jakka åpen med en tettsittende hvit genser under. Jeg var jo helt anstendig kledd til og med, ingen utringing eller noe. Tror aldri jeg har blitt så provosert noen gang! Kjente jeg ble litt hverdagsrasist etter denne hendelsen, selv om jeg jo vet at de fleste ikke oppfører seg sånn. Lurer på hva de tror de oppnår med det. Tror de virkelig at jeg kommer til å endre meg etter dette? Det eneste de oppfyller ved å oppføre seg sånn er jo fremmedfrykt og hat. Måtte bare få utløp for provoserende følelser..

Uff,skjønner godt du ble provosert - de kan da ikke mobbe eller trakasere folk på den måten?

Selv var jeg på en kafe på grønland med to venninner for ikke så lenge, siden, da det var så fint vær. Det var overflod av utenlandske menn der(fra midtøsten-området) og jeg(som har brunt hår) og mine to venninner med naturlig blondt hår, gikk inn på kafeen og satte oss. Vil bare legget til at det regnet en del den dagen, så vi gikk i regnjakker og støvler.

Etter en tid med kaffe og rundtstykker, så måtte jeg på do.

Og da jeg kom tilbake så mine to venninner veldig molefonkne ut. Jeg spurte hva det, men de ville bare gå.

Da vi kom ut spurte jeg igjen hva som hadde skjedd, og da sa at at

når jeg hadde gått på do, hadde de fortsatt å prate sammen. Og så ville hun ene venneinne min ta bilde av hun andre venninnen min, og hun sa smil og venninne min smilte.

Da hadde han ene fyren snudd seg og sagt på en nedlatende og teit måte "Ååå, så fiiin, Så fine dere er daaa..."

De hadde bare blitt stille ... og da kom jeg.

Hadde jeg fått lov til å si noe til de som holder på sånn, ville jeg sagt "Om du ikke liker hvordan vi lever i Norge, kan dere bare reise tilbake til hjemlandet deres. Det er ingen som tvinger dere til Norge, men vi har åpne grense for å hjelp - that's it!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg antydet at teksten TS har produsert er svært godt egnet til å skape fremmedfrykt. Verken mer eller mindre, men jeg må jo si at det virker som jeg pirker borti et følsomt området for flere her. Mye agressive svar.

Teksten TS har produsert er kun en naturlig konsekvens av enkelte innvandreres råtne holdninger. Skal folk som blir trakassert bare holde det skjult da, av frykt for å støte folk som ikke liker å innse at innvandring ikke er bare fryd og gammen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Det er rart at moderator lar rasister som TS spre sitt rasistiske budskap. Dette burde vært slettet. Kvinneguiden er blitt ekstremt rasistisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er rart at moderator lar rasister som TS spre sitt rasistiske budskap. Dette burde vært slettet. Kvinneguiden er blitt ekstremt rasistisk.

Spar meg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rasist fordi hun ble hetset av muslimer?

Hvor er ydmykheten til de som får komme til vårt demokratiske og frie land?

Hva er motivasjonen til sånne som deg som forsøker og stemple TS som rasist?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde han ene fyren snudd seg og sagt på en nedlatende og teit måte "Ååå, så fiiin, Så fine dere er daaa..."

De hadde bare blitt stille ... og da kom jeg.

Hadde jeg fått lov til å si noe til de som holder på sånn, ville jeg sagt "Om du ikke liker hvordan vi lever i Norge, kan dere bare reise tilbake til hjemlandet deres. Det er ingen som tvinger dere til Norge, men vi har åpne grense for å hjelp - that's it!"

...hæh?

Det at en mann kom med den kommentaren..hvordan kobler du det opp mot at han var utlending, og dere norske? Hvilken sammenheng har det??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...