Gå til innhold

Ble hetset på Grønland fordi jeg ikke hadde dekket til håret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk en kveldsur sammen med kjæresten min i går på Grønland. Da kom det to muslimske menn bort til meg og sa "Asj asj, fusj fusj", mens de pekte på oss, spesielt meg. Jeg snudde meg etter dem og spurte om det var meg de mente eller brannen (det brant på Grønland i går). De bekreftet at det var meg fordi jeg gikk med håret løst og fordi jeg hadde jakka åpen med en tettsittende hvit genser under. Jeg var jo helt anstendig kledd til og med, ingen utringing eller noe. Tror aldri jeg har blitt så provosert noen gang! Kjente jeg ble litt hverdagsrasist etter denne hendelsen, selv om jeg jo vet at de fleste ikke oppfører seg sånn. Lurer på hva de tror de oppnår med det. Tror de virkelig at jeg kommer til å endre meg etter dette? Det eneste de oppfyller ved å oppføre seg sånn er jo fremmedfrykt og hat. Måtte bare få utløp for provoserende følelser..

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner dette var utrolig provoserende, men som du sier er det et fåtall som driver på slik. Er bare å heve seg over det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du ble provosert. Hadde de snakket slik til dama mi så hadde jeg slått vedkommende rett ned.

Dette er desverre resultat av en altfor snillitisk innvandringspolitikk. For all del, det er mange som er moderate også og mange greie, men desverre kommer det også inn konservative krefter som man rett og slett ikke ønsker å ha i et vestlig demokrati.

Og jeg ser ikke lyst på utviklingen. Europasituasjonen, befolkningsøkningen i verden osv. tilsier at det vil komme flere for å få en bit av den Norske velferden. Noen tar med seg konservative holdninger som ikke passer inn.

Men en dag frykter jeg også Nordmenn får nok. Det skal nok bli en del verre før dette skjer, men til gjengjeld vil det bli blodig.

• Liker 20
Skrevet

For noen respektløse drittsekker! Rett og slett. Ingen grunn til å legge noe imellom her, for slik oppførsel bør ikke og skal ikke aksepteres eller tolereres. Jeg hadde også blitt ganske hissig om jeg opplevde noe sånt, men vet ikke om jeg hadde klart å summet meg fort nok til å klare å si så mye vettigt tilbake til idiotene.

• Liker 6
Skrevet

Må legge til at jeg har gått på Grønland mange ganger og aldri opplevd liknende. Så det er ikke akkurat et utbredt problem. Aldri hørt om andre som har hatt den opplevelsen heller. Du hadde nok veldig uflaks over hvem du møtte.

• Liker 9
Skrevet

Skjønner at du blir provosert. Heldigvis er ikke 99,99 % slik som de var og er bare å heve seg over det :) Og du har jo helt rett, det eneste de oppnår med det er at folk unngår å være i områder med mange innvandrere fordi de ikke vil bli behandlet slik.

• Liker 1
Skrevet

Kan vel legge til at dette skjer daglig i osloskolene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er provoserende, men det finnes idioter fra alle verdens hjørner og fra alle religiøse bakgrunner, ingen grunn til å bli hverdagsrasist med andre ord.

Jeg møtte en rimelig kjip blondine på byen i går, kan ikke si jeg er skeptisk til blondiner generelt likevel.

• Liker 6
Gjest Jente
Skrevet

Jeg er ofte i Grønnland, jeg går med normale klær, hverken hijab eller slutty "outfits". Jeg har aldri blitt snakket til eller sett rart på.

• Liker 4
Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg har opplevd å bli kalt "hore" av en forbipasserende om natta på Grønland, antagelig fordi jeg gikk alene, og ikke hadde en mann sammen med meg. Det var vinter og fryktelig kaldt, sånn at jeg var skikkelig innpakket fra topp til tå, så det kan umulig ha vært klesdrakten min som utløste utbruddet. Jeg ble helt utrolig provosert av dette, så jeg satte et veldig stygt blikk i ham. Det ER heldigvis et veldig lite mindretall som oppfører seg sånn, men jeg synes virkelig ikke de skal slippe unna med det.

(Dessuten - jeg var litt sånn himmelfallen, og lurte på om han virkelig trodde at jeg skulle føle meg såret eller forulempet av at han sa det??? Øh, om en eller annen med fullstendig forkvaklede holdninger mener det ene eller det andre om meg, bryr meg virkelig midt i ryggen. Jeg ble imidlertid fryktelig provosert over at han tydeligvis trodde at han hadde rett til å uttale seg om meg bare fordi jeg gikk alene om natta. Forkvaklet tulling.)

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ofte i Grønnland, jeg går med normale klær, hverken hijab eller slutty "outfits". Jeg har aldri blitt snakket til eller sett rart på.

Ikke så rart da det stort sett bare bor eskimoer i Grønland.

På Grønland derimot.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gikk en kveldsur sammen med kjæresten min i går på Grønland. Da kom det to muslimske menn bort til meg og sa "Asj asj, fusj fusj", mens de pekte på oss, spesielt meg. Jeg snudde meg etter dem og spurte om det var meg de mente eller brannen (det brant på Grønland i går). De bekreftet at det var meg fordi jeg gikk med håret løst og fordi jeg hadde jakka åpen med en tettsittende hvit genser under. Jeg var jo helt anstendig kledd til og med, ingen utringing eller noe. Tror aldri jeg har blitt så provosert noen gang! Kjente jeg ble litt hverdagsrasist etter denne hendelsen, selv om jeg jo vet at de fleste ikke oppfører seg sånn. Lurer på hva de tror de oppnår med det. Tror de virkelig at jeg kommer til å endre meg etter dette? Det eneste de oppfyller ved å oppføre seg sånn er jo fremmedfrykt og hat. Måtte bare få utløp for provoserende følelser..

Om 15 år er muslimene i flertall i Oslo. Da er du heldig hvis du slipper så billig unna.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så nettopp på sportsreven et innslag der hvite angrep og angrep uprovosert indiske studente på en foballkamp ogat de lagde apelyder til svarte spillere med nazi hilsen. Kjenner jeg blir hverdagsrasist mot meg selv og eget opphav...

Jeg er selv etnisk norsk, men jeg blir så kvalm og forbanna når majoriteten spiller offer. Kjemmes av å være norsk i blant.

• Liker 5
Skrevet

Jeg, som noen flere, går på Grønland minst fire ganger i uka, til forskjellige tider av døgnet, og har også til gode å oppleve noe sånt.

At folk er fulle/rusa og slenger dritt? Joda, både innvandrere og norske.

Pga at jeg ikke dekker meg til? Nei.

• Liker 5
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Tydelig at du antyder det vertfall.

Jeg antydet at teksten TS har produsert er svært godt egnet til å skape fremmedfrykt. Verken mer eller mindre, men jeg må jo si at det virker som jeg pirker borti et følsomt området for flere her. Mye agressive svar.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ei venninne som er adoptert, men av colombiansk opphav. Hun ble stoppet av to kvinner ved tøyenbadet. De var ganske sinte for måten hun var kledd på. Når hun skjønte hva det dreide seg om, og sa at hun var fra Sør-Amerika sa den ene unnskyld og de gikk videre. Dette var i 2007 eller 2008, kan ikke tenke meg at det er annerledes nå.

• Liker 6
Skrevet

jeg har gått nesten naken i grønland, aldri har det skjedd noe sånt. Hvorfor bruke tid på trolling?? herregud...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antydet at teksten TS har produsert er svært godt egnet til å skape fremmedfrykt. Verken mer eller mindre, men jeg må jo si at det virker som jeg pirker borti et følsomt området for flere her. Mye agressive svar.

Og TS har allerede redegjort for at historien reflekterer det som skjedde. At du mener den er egnet til å skape fremmefrykt er jo nettopp å trekke frem rasismekortet.

Det aggressive svaret var det du som trakk frem først. Aggresjon pakket inn i frekke antydydninger er fortsatt aggresjon og da bør du tåle å få svar på tiltale. Å pakke inn dritten gjør ikke innholdet til mindre dritt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du var uheldig og møtte to drittsekker. Skjønner det var provoserende, jeg hadde nok ikke klart å ikke reagere selv. Men ikke la disse to individene påvirke hvordan du ser på folkegrupper/religioner generelt. Jeg bor på Oslo Øst selv, og har aldri opplevd slike ting. :jepp:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg ble hetset på Frogner fordi jeg hadde dekket til håret.

Det går dessverre begge veier...

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...