Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en graviditetstest på torsdag.... Det var en svak svaaaak strek der, men den var så pass tydelig at du kunne se at det var en strek..

Sååå, i dag tok jeg en ny test, for vi ville jo være 100% sikker.

Men den var negativ....

Så da er jeg ikke gravid?

Vi tenker at nå venter vi 1 uke og tester igjen...

Noen som har erfaring med dette? Aner ikke hva jeg skal tro!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan urinen ha vært utvannet pga du har drukket for mye? Morgenurin? Tidlig i graviditeten?

Ønsker deg det aller beste

Skrevet

I noen tilfeller kan man få falsk positiv om egget fester seg men så slipper.

AnonymBruker
Skrevet

Om du har flere i hus ville jeg nok testet igjen ja. Kan garantere deg at jeg ikke hadde klart å vente en uke, men så hadde jeg alltid billigtester i hus så var ikke redd for å bruke dem siden de er så billige ;)

Men det finnes jo noen få faske positive tester dessverre, men får håpe det ikke gjelder deg da :)

Når skulle du hatt mensen da?

AnonymBruker
Skrevet

Brukte morgenurinen på testen som var negativ.

Samboeren sier at han trodde jeg var gravid før jeg tok testen. :forvirret:

Det var jeg som skrev i en annen tråd at jeg hadde sluttet på carezette for to uker siden, og pleier vanligvis på mensen med en gang. Men jeg har ikke fått den enda.

Usj, jeg ble bare så innstilt på at jeg var gravid etter den første testen, gikk bare utifra at det stemte. Og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre eller tro. Ble bare veldig lei meg. Så da er jeg ike gravid da?

:gravid::vetikke::grine:

AnonymBruker
Skrevet

Om du har flere i hus ville jeg nok testet igjen ja. Kan garantere deg at jeg ikke hadde klart å vente en uke, men så hadde jeg alltid billigtester i hus så var ikke redd for å bruke dem siden de er så billige ;)

Men det finnes jo noen få faske positive tester dessverre, men får håpe det ikke gjelder deg da :)

Når skulle du hatt mensen da?

Har ikke flere tester i hus dessverre. Jeg tror heller ikke jeg klarer å vente en uke. Men er lite fristende å få enda et negativt resultat.

Har tatt så så lang tid å komme hit jeg er nå, at jeg vil ha et barn til. For jeg fikk fødseldepresjon med førstemann. Og nå når jeg først er klar, så har jeg blitt så veldig utålmodig og sårbar på dette her... :trist:

Skrevet

Om det bare er to uker siden pilleslutt kan det vere kroppen din som tuller litt. Vet ikke om noe sånt skal kunne virke inn og gi falske positive tester, men ville nå ventet litt ja, selv om jeg VET det er vanskelig :klemmer:

Når jeg sluttet på cerazette fikk jeg en liten blødning etter to uker, så ingenting mer. (Jeg mister mensen helt av dem)

Ønsker deg lykke til :klemmer:

Skrevet

Var det samme typen test du brukte? Sikker på at du ikke fikk urin over streken på den første? Da får man ofte gjennomslag og "positiv" test, testen blir altså ugyldig. Teststreken var bred, med tydelig farge?

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg mistet også mensen av cerazette, men hvis jeg glemte å ta dem en dag eller to så kom mensen med en gang..

Det var samme type test ja. Og teststreken var bred og tydelig på begge.

Det var slik da vi oppdaget at jeg var gravid med førstemann. Først en svak svak strek og så en veldig tydelig en uke etter. Så da tenkte jeg vel at det var slik denne gangen.. men jeg klarte ikke vente like lenge... :sprettoy:

Men jeg føler meg så gravid.... Men det kan vel like gjerne være hodet mitt? :sukk:

Men det er vel en liiiten mulighet? :unsure:

Skrevet

Det var samme type test ja. Og teststreken var bred og tydelig på begge.

Du mener kontrollstreken, og ikke teststreken? Jeg lurte på om teststreken på den første var bred, og med farge.

Når det er samme type test du bruker, og tre dager mellom, ser det ikke så lyst ut. Det kan være gjennomslag som følge av at du fikk urin for høyt på testen, defekt test (teststreken er da ikke bred, eller med farge) eller kjemisk graviditet. Med mindre test nr to var defekt da, det skjer det også. Men tvilsomt i og med at du fikk opp kontrollstreken.

Skrevet

Jeg har også opplevd dette. Det kan ha vært begynnelsen på en graviditet som så "stoppet" opp, ikke festet seg.Det fikk iallefall jeg høre av legen da jeg spurte han angående dette.

Lykke til videre, det går nok bedre neste gang :-)

AnonymBruker
Skrevet

Du mener kontrollstreken, og ikke teststreken? Jeg lurte på om teststreken på den første var bred, og med farge.

Når det er samme type test du bruker, og tre dager mellom, ser det ikke så lyst ut. Det kan være gjennomslag som følge av at du fikk urin for høyt på testen, defekt test (teststreken er da ikke bred, eller med farge) eller kjemisk graviditet. Med mindre test nr to var defekt da, det skjer det også. Men tvilsomt i og med at du fikk opp kontrollstreken.

Ja, jeg mente kontrollstreken.

Den var bred og med farge på begge.

Jeg får bare senke forventningene og ta en ny test om noen dager for å være på den sikre siden...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd dette. Det kan ha vært begynnelsen på en graviditet som så "stoppet" opp, ikke festet seg.Det fikk iallefall jeg høre av legen da jeg spurte han angående dette.

Lykke til videre, det går nok bedre neste gang :-)

Tusen takk :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg føler meg gravid.

Jeg er småkvalm, litt humørsyk og har ømme pupper.

Jeg kan liksom ikke forstå at jeg ikke skulle være gravid....

Tror jeg tar en ny test nå...

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...