Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg en pekepinn på ca hvor mange kcal eller gram ett stooort lyst frøloffhorn inneholder? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sjarmen
Skrevet

Spørs veldig hvor stort dette stoooooore hornet er, trenger noe å gå ut fra ellers blir det veldig vanskelig å gjette :)

Skrevet

Hehe! Hmm.. Det er vel muligens ca dobbel så stort som ett du kjøper i bakeri. Kjøpte det i matbutikk :)

Gjest Kyklopen
Skrevet (endret)

loff ligger vel på rundt 200-250kcal per 100gram?

så hvor mye veier hornet egentlig?

edit: så nå at du mangler vekten også, så ja blir litt vanskelig å kalkulere.

Endret av Kyklopen
Skrevet

Tja. Hadde tippet i underkant av 100 kcal uten pålegg, og 300 kcal med (ca to brødskiver med pålegg).

Skrevet

Problemet med loff er vel ikke kaloriene. Men at det er raske karber som gir blodsukkeret ett hopp, og at det er lite mettende slik at man er sulten igjen alt for raskt.

Skrevet

Takk for hjelp :) jeg skal veie det neste gang jeg kjøper ett. Håper det blir en stund til :-)

Gjest Sjarmen
Skrevet

1 skive brød ligger på rundt 35g. Et stort horn blir kanskje rundt 2,5 skiver, som blir det samme som ca 87g, og siden loff ligger på rundt 250kcal per 100g blir det:

250x0,87=217 kcal.

Dette er egentlig vill gjetning siden jeg vet jo egentlig ikke hvor mye dette hornet veide.

Skrevet

Så på rema 1000 i dag at et sånt horn man kan plukke med seg er ca 100gram! Så da er det vel like mye som frøloff, ca 250 kcal på en!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...