Gå til innhold

barnehagestart

Anbefalte innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Til høsten skal den lille som blir to år nå snart,begynne i bhg.Han har sliti utrolig mye med det og være skeptisk.begynte da han var ca 3 mnd.Først når han blei halv annet begynte det og løsne litt mere.Men han er enda skeptisk til enkelte folk og kan ikke sette han til alle han kjenner heller før han reagerer.Men jeg skal ikke i no jobb på lang tid enda så jeg har lyst til og ta bhg starten veldig rolig.Noen som har hatt det slik,og åssen gjorde dere da barna dere begynte i bhg? Jeg har lyst til og bare la han være der bitte litt a gangen for så og øke det.Kommer til og gå bort et kvarter først og se åssen det går.Og går det fremdeles bra så venter jeg et kvarter til før jeg kommer tilbake.så tenkte og hente han da for så og øke litt og litt til tryggere han/hun blir.

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ville planlagt dette i samarbeid med barnehagen. De har helt sikkert opplevd lignende tidligere og har nok kompetanse på feltet.

Skrevet

Du må ikke komme og gå flere ganger samme dagen! Det vil gjøre ham usikker og forvirret. Vanlig prosedyre der jeg har jobbet er:

Første dagen: Kommer og er sammen med foreldre noen timer. Spiser kanskje lunsj i bhg, går hjem for soving.

Andre dagen: Kommer sammen med foreldre, foreldre går etter en stund, og er i nærheten og tilgjengelig på tlf. Du kan be dem ringe deg for å fortelle hvordan det går. Blir enten hentet til soving, eller hentes rett etter våkning. Det siste er mest vanlig.

Dag tre: Leveres om morgenen, foreldrene går ganske fort, og er ikke så altfor langt unna og tilgjengelig på telefon. Hentes en stund etter våkning.

Bruk tiden fram til barnehagestart til å leke på barnehagens uteområde på ettermiddag/helg. Og ring gjerne barnehagen og avtal besøk før oppstart. Og husk at barnehagestarten er oftest verst for foreldrene. Barna får jo leke og kose seg sammen med mange andre barn, og området er spesielt tilrettelagt for dem.

Skrevet

Var nylig en tråd om akkurat dette. Kanskje du finner noen tips her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...