AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Takk for at du tittet innom her! Gjør en varde på f.eks. toppen av et fjell at det som ellers ville blitt regnet som naturlanskap regnes som naturlandskap?
Gjest SnowLeopard Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Regnes som kulturlandskap tenker du på? Jeg mener at det må større grad av påvirkning fra mennesker til. En liten varde er ikke nok. 1
andy capp Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Når jeg tenker på kulturlandskap, ser jeg for meg områder med mer menneskelig påvirkning enn en enslig varde. Det kan for eksempel være snakk om spor etter bosetting, skogrydding, jordbruk og lignende. Altså landskap som er preget av menneskenes bruk av naturen. 1
Gjest SnowLeopard Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Som et eksempel, dersom nasjonalparkene og all utmark der folk ferdes endel automatisk skulle regnes som kulturlandskap pga en varde, så hadde det ikke blitt mye naturlandskap igjen til slutt. Endret 6. juni 2012 av SnowLeopard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå