Gå til innhold

Høyde og vekt til barn

Anbefalte innlegg

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Har ei jente som blir 4år i neste måned. Har ikke målt helt nøyaktig men er ca 107 cm og veier 21,7 kg, det var målt på kvelden etter alle måltid da.

Er dette skikkelig mye for alderen mtp vekt?

ble litt usikker etter å surfet rundt på nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det ganske normalt da?

Min er 3,5 år og 98 cm og 14 kg.

Skrevet

Mi jente på 4 år og 2 mnd veier nesten 19 kg. Høyden husker jeg ikke

Skrevet (endret)

Ho er jo ganske tung, men ho er i ein alder der dei veks mykje! Sannsynlegvis har ho vore inne i ein periode der ho har vorte tyngre, og kjem til å gå inn i ein periode der ho kjem til å vekse i høgden no. Ungar veks gjerne slik - ikkje alltid dei veks i høgde og vekt samtidig.

Guten min på 4 veg 20 kg og er 117 cm høg.

Endret av imli
AnonymBruker
Skrevet

Oj, er ikke det mye? Min 10 (snart 11-åring) veier 29 kg, og er 1,40 høy.

Skrevet

Oj, er ikke det mye? Min 10 (snart 11-åring) veier 29 kg, og er 1,40 høy.

Då veg vel heller 10-11-åringen din veldig lite. Snittet for 12 år reknast vel som 40 kg (står alltid bakpå medisiner o.l).

AnonymBruker
Skrevet

Då veg vel heller 10-11-åringen din veldig lite. Snittet for 12 år reknast vel som 40 kg (står alltid bakpå medisiner o.l).

Ikke ifølge denne tabellen.

Skrevet (endret)

Ikke ifølge denne tabellen.

Nei, der er snittet 37,5, men det står også at snittet for 13 år er 42 kg, så eg tippar rundt 40 kg treff ganske godt på dei fleste 11-13-åringar. Hugsar sjølv eg vog 38 kg då eg var 12 år.

Endret av imli
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ingen leger/helsesøstre sier at noe er galt med vekten, så er vel at bra? :-)

Jeg veide 17 kg da jeg var 6 år, i dag veier jeg 42 kg og er over 30 år, så det fins ingen fasit!

Skrevet

Nei, det er ikke "skikkelig mye".

Min gutt blir 4 i september, og er 108 cm og 19 kg nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er helt ok. Mine minste er minst i klassen, men ligger allikevel på normalkurve. Snart 8, 125cm og ca 22 kilo. Har en på 14,5 og han er 173 cm og 50 kilo. Smal men eter godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...