~Moon~ Skrevet 3. februar 2004 #1 Skrevet 3. februar 2004 Legen min ringte meg ista. Jeg tok noen prøver før jul, der han b.l.a sjekka om jeg hadde diebetes eller urinveisinfeksjon. Det hadde jeg ikke. I dag ringer han, og sier jeg hadde litt høyt blodsukker. Og at jeg må komme for å ta en sukkerbelastningsprøve. Jeg spurte hva han trodde det kunne være, men han sa det bare var rutinemessige undersøkelser. Kom til å tenke på etterpå da vi hadde lagt på, at hvorfor fant han ikke ut at jeg har høyt blodsukker før nå ? Jeg tok jo prøvene før jul og da var alt bra ? Jeg lurer fryktelig på hva dette kan være... Noen som har noen idè om hva høyt blodsukker kan bety ? -Litt bekymra nå
Tusenfryd Skrevet 3. februar 2004 #2 Skrevet 3. februar 2004 Jeg synes du skal gå og ta den prøven jeg - og høre hva han sier. Det må da være bedre enn å høre en masse forslag her og bare risikere å bli ubegrunnet bekymret?
Tusenfryd Skrevet 3. februar 2004 #4 Skrevet 3. februar 2004 Det skjønner jeg selvsagt. Men tror du det blir mindre å være bekymret over etter at KG-damene har gravd i erfaringer og fantasi da...? Neida, det er ikke det at du ikke skal spørre. Men du vet jo at ingen her vet hva som feiler deg. OM det feiler deg noe. Jeg synes du skal høre på legen din, jeg. Og han sier det er rutine. Da er det det. :trøste:
~Moon~ Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2004 Rutine tror jeg ikke noe på, siden han sa prøvene jeg tok før jul var fine. Og nå er de plutselig ikke fullt så fine... :o Og når jeg søkte på lommelegen på høyt blodsukker, lyste det DIABETES mot meg i alle retninger. Det var det han påstod jeg ikke hadde, men nå har jeg hengt meg opp i det. Ja, jeg skal dit i mårra og ta den sukkerbelastningstesten, håper bare jeg får endelig svar da...
Skravla Skrevet 4. februar 2004 #6 Skrevet 4. februar 2004 Hei Moon Jeg hadde høyt blodsukker på en prøve og har tatt sukkertoleranseprøven. Det er denne som viser om det var et blaff eller om du er i faresonen for diabetes. Husk at blodsukkeret kan svinge fra topp til bunn flere ganger i døgnet etter hva du spiser. Møt opp og ta prøven..... så går det bra. Jeg har ikke diabetes og neste prøve av blodsukkeret var i underkant.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #7 Skrevet 4. februar 2004 De fleste prøver blir sendt til sykehus for å få svar på. Deriblandt langtidsblodsukker som viser blodsukkeret over lang tid (1 uke) tilbake. Så derfor kan det ta litt tid før prøvesvaren er kommet i retur, og pga. mange prøvesvar og legen må se over alle kan det noen ganger ta litt tid. Det er jo ikke noe livsfarlig. Og det er en rutineundersøkelse for å se om du kan være på et begynnende stadium for diabetes. En glucosebelastnign er at du først tar en glucoseprøve, drikker så 2 dl. med druesukkeroppløsning og venter i to timer og så tar en ny glucosetest. Dette for å se om blodsukkeret stiger mye ved å spise sukker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå