Julie:) Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Hei. Jeg er 31 år på og av trener, veier 57 kilo og er 165 cm høy. Grei nok form men som sagt en på og av trener. Føler at med alderen så kommer det en mye raskere slappere kropp. Skal på ferie om 2 1/2 uke og har bestemt meg for å gjøre en god innsats før vi reiser hvertfall og har lyst på et intesitetsprogam frem til da. Jeg er medlem på treningsstudio så har tilgang på det meste der, de har også timer som step, yoga, spinning, styrketimer, tredemøller, fitwalk og selvfølgelig vekter. Jeg er også glad i å gå turer ute med mye bakker men jogging tar jeg på mølla Noen som har lyst å sette opp et opplegg til meg eller komme med tips?
Siggen! Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Vil anbefale å jogge/gå raskt 30-40 min hver dag før frokost for så å spise en god og sunn frokost etterpå. Før du spiser frokost er det mange timer siden du har spist, og glykogenlagrene er redusert så kroppen tvinger seg selv til å ta mer av fettet. Denne effekten får du også av å jogge 30-40 min etter en times styrkeøkt da glykogenlagrene reduseres under styrken. 1-2 hviledager i uke er å anbefale da Jogger du før frokost, så gjerne ta en styrkeøkt senere på dagen. Lykke til! Endret 6. juni 2012 av Siggen!
Julie:) Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2012 Takk for svar! Jeg var ikke klar over dette med å trene før frokost. Trodde det alltid var veldig viktig å få i seg litt før treningsøkten for å sette igang forbrenningen. Da skal jeg endre på dette. Gjelder dette også om jeg er med på spinning om morgenen? Jeg får vel ikke til hver dag, men tenker om jeg ikke tar en treningsøkt skal jeg hvertfall få gått en tur når jeg ikke får det, men satser på at det er ikke mer enn et par dager det gjelder. Ikke hver dag jeg får trent før frokost heller. Regner med at uansett er noe trening bedre enn ingen før eller etter frokost
Siggen! Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Det som er viktig å tenke på hvis du ska ta en joggetur før frokost er at du ikke skal jogge fort. Jogger du fort vil det heller begynne å bryte ned på musklene, og det vil du jo ikke. Jogg rolig eller gå fort i 30-40 minutter Spinning før frokost blir for mye, hvis det var du tenkte på. Å drive og trene styrke før frokost, tror jeg heller ikke er noen god idé Endret 4. juni 2012 av Siggen!
Julie:) Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2012 Ok da skjønner jeg Trening til nå denne uken. Mandag: Spinning 1 time Tirsdag: Styrketrening 1 time, 1 times gåtur i etterkant Onsdag: 1 times gåtur i raskt tempo før frokost (skulle gjerne gjort mer men er på jobb frem til imorgen) Planer for resten av uka: Torsdag: Håndballtrening 1 1/2 time Fredag: Styrketrening 1 time Lørdag: Gåtur 1 time Søndag: Fitwalk og sirkeltrening 1 1/2 time
Marimma Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Herre. Det er da gang på gang bevist at trening før frokost ikke har effekt på fettforbrenning! Glykogenlagrene blir ikke tomme over natten!
Marimma Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Det blir de forøvrig ikke etter ei styrkeøkt heller...
Siggen! Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Herre. Det er da gang på gang bevist at trening før frokost ikke har effekt på fettforbrenning! Glykogenlagrene blir ikke tomme over natten! Og andre igjen kommer med at det HAR effekt. Jeg har prøvd selv, hva som funker best, og når jeg jogger rolig en halvtimes tid før frokost for så å spise en god frokost så har jeg sett tydligere resultater enn hvis jeg jogger fortere og mer intenst senere på dagen. Men det er vel individuelt der og. Edit: Har nå endret litt på innleggene jeg skrev, bra du følger med Endret 6. juni 2012 av Siggen!
Siggen! Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Til TS: Jeg trekker tilbake det jeg sa om glykogenlagrene, selv om jeg har lest at det hjelper og andre steder at det ikke hjelper. Men dette ser du selv. Velger heller å tipse om en annen ting som jeg vet er riktig. Og det er nemlig å spise et måltid med trege karbohydrater kanskje 2 timer før utholdenhetstrening. Trege karbohydrater øker fettforbrenningen, mens de raske gjør at blodsukkeret øker raskt og synker igjen og dermed legger du på deg fortere (fett). Søker du på trege karbohydrater finner du garantert masse om matvarer som inneholder det. Hvertfall grovt brød, melk, pasta, ris, epler, pærer osv inneholder trege karbohydrater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå