AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Jeg kan dessverre ikke løpe, men prøver å gå mange lange turer. Hvis jeg f. eks. skal gå 5 km da. Har det noe å si om jeg går disse 5 km i kosetempo, vanlig tempo, tempo så jeg blir litt svett, eller gå så raskt at jeg blir skikkelig anpusten? Sikkert utrolig dumt spørsmål Distansen er jo akkurat den samme om jeg går sakte eller raskt. Beina mine må jo ta akkurat like mange steg. Man orker kanskje å gå flere km dersom man går i kosetempo, men her tar jeg utgangspunkt i at man skal gå akkurat 5 km.
Gjest Sitrondrops Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Tror det er bedre for hjertet om man går i raskere tempo, da trener man det mer(hjertet er jo en muskel). Men tenker man på kaloriene man forbrenner så er det vel det samme om man går en kosetur eller går intensivt i 5 km.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Pulsen må opp for å få helsefordeler av gåturen din.
Siggen! Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 5 km i rask gange høres fint ut. Går du i kosetempo får du nok ikke så mye ut av det, annet enn en forfriskende tur. Trening skal ikke være så behagelig, det skal være godt ETTER trening
Hedda-78 Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 For å trene hjerte-muskelen, må pulsen litt opp. Musklene trenger også litt belastning for å bli større/sterkere. Hvis målet ditt er å gå ned i vekt, er det lurt å prøve å få litt mer muskler, fordi store muskler forbrenner flere kalorier enn små, selv når du sløver på sofaen. Så rask gange er ypperlig. Man får dessuten fin rumpe av å gå mye
OPIgirl Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Jeg kan dessverre ikke løpe, men prøver å gå mange lange turer. Hvis jeg f. eks. skal gå 5 km da. Har det noe å si om jeg går disse 5 km i kosetempo, vanlig tempo, tempo så jeg blir litt svett, eller gå så raskt at jeg blir skikkelig anpusten? Sikkert utrolig dumt spørsmål Distansen er jo akkurat den samme om jeg går sakte eller raskt. Beina mine må jo ta akkurat like mange steg. Man orker kanskje å gå flere km dersom man går i kosetempo, men her tar jeg utgangspunkt i at man skal gå akkurat 5 km. Det spørs jo hva målet med gåturene er. Men jeg ville nok få opp tempoet,slik at jeg ble svett og litt andpusten. På den måten blir du i bedre form og hjertet blir sterkere :-) Endret 5. juni 2012 av OPIgirl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå