Gå til innhold

Ønskeliste eget ark med innbydelsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart sende ut innbydelser, men er usikker på ønskelisten. Vi skal ha lister hos fire forskjellige butikker, og ønsker oss i tillegg penger.

Hvordan skal vi skrive det? Tenkte å ha et eget ark ved siden av innbydelsen som jeg legger ned i konvolutten.

Hva gjør dere? Hvordan skriver dere det? Eller lager dere en hjemmeside med info utover innbydelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd å få ønskeliste med invitasjon, nesten litt ufint. Da er det bedre å sette opp webadressen i innbydelsen. Vanlig at man henviser til webside eller steder, om folk spør, gjerne fortell det til familien, da folk ofte kan spørre foreldre om de vet hvor man har ønskelister hen :)

• Liker 3
Skrevet

Vi la ved et ark med praktisk informasjon; adressen til lokalet, hotell med billige rom, at det ble litt mat etter vielsen for de som ønsket og hvor vi hadde ønskeliste. Synes det er greit å sende med informasjon om hvor man har ønskeliste, for alle kommer jo til å spørre dere uansett :)

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde et eget ark med praktisk info vedlagt invitasjonen. Der stod det forklaring på hvor hotellet var, transportmåter dit, prisliste for overnatting o.a. Og beskjed om hvor vi var registrert med bryllupsliste!:)

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være ufint å legge ved et ark med info om adresse til lokalet, annen praktisk info og hvor man har satt opp ønskelister. ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i grunn ikke lyst til å ha en hjemmeside med info. Synes det virker like greit å legge ved et eget ark om adresse til lokalet, tlf nr til toastmaster og ønskelisten. Tror da folk vil synes det er kjekt å få den med innbydelsen i stedet for å måtte ringe rundt.

Vi ønsker oss penger i tillegg, kan jeg skrive det a la dette:

"Vi har satt opp ønskeliste hos disse butikkene:

Tilbords

Jernia

Kithn

Elkjøp"

så til den vanskelige setningen om at vi ønsker oss gavekort og penger i tillegg. Mest som et forslag til gjestene i grunn.. vet mange synes dette er lettvindt.

"Andre forslag er penger eller gavekort"

"Vi blir også glad for penger og gavekort"

"Vi ønsker oss også penger eller gavekort"

Forslag til måter jeg kan skrive det på? Ser litt frekt ut, kanskje? huff.. vanskelig.

Skrevet

Vi kommer til å ha en hjemmeside og kommer til å lage ønskeliste der. Vi kommer til å skrive øverst av vi ønsker oss bidrag til bryllupsreise i form av gavekort fra ticket.no da vi skal på bryllupsreise til australia. Så skriver jeg resten nedenfor. Men syns det er vanskelig å vite hva man skal skrive for at det ikke skal høres frekt ut.

Skrevet

"Vi blir også glad for penger og gavekort"

Synes dette forslaget var best. Skriv gjerne hvor dere ønsker gavekort og hvorfor dere ønsker dere penger.

F.eks: Vi blir også glade for penger til ny sofa eller gavekort på GlassMagasinet. Når dere sender takkekort kan dere skrive hva gavekortet er brukt på f.eks :)

• Liker 1
Gjest Haaploes
Skrevet

Bare husk at det skrives "vi blir glade", ikke "vi blir glad".

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at det skrives "vi blir glade", ikke "vi blir glad".

Aldri hørt om distributivt entall?

AnonymBruker
Skrevet

Skrivepolitiet er på plass ja... er det så farlig?? Dette er et forum hvor ting går litt fort i svingene for folk. Ikke en eksamensoppgave. Give it a break.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...