Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, dette er sikkert et teit spm. Men har ikke peiling på hvordan jeg kan regne dette ut.

Her er en oppskrift på litt sunnere sjokoladehavreboller. Oppskriften gir ca 10 små boller.

2 dl havregryn

2 ss lettsmør(soft flora)

1 ss sukker

1 ss kakao (options kakao)

og ca 5-6 ts mager kesam.

Hvordan i all verden kan jeg finne ut hvor mange kcal det er i en bolle ca ? :-) please hjelp meg, på forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, dette er sikkert et teit spm. Men har ikke peiling på hvordan jeg kan regne dette ut.

Her er en oppskrift på litt sunnere sjokoladehavreboller. Oppskriften gir ca 10 små boller.

2 dl havregryn

2 ss lettsmør(soft flora)

1 ss sukker

1 ss kakao (options kakao)

og ca 5-6 ts mager kesam.

Hvordan i all verden kan jeg finne ut hvor mange kcal det er i en bolle ca ? :-) please hjelp meg, på forhånd takk :)

Legg sammen total og del på antall boller.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.. Gjorde som du sa og kom fram til ca 70 kcal.. Synst det var mye på så små boller, og med så lette ingredienser.. Hmm..

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en del kalorier i havregryn. 100 g havregryn er jo ca 350 kcal, selv om det er sunt :)

AnonymBruker
Skrevet

Er disse gode? Sunne ingredienser så om de er gode er det jo supert, men jeg forstår ikke hvordan de kan fungere... Er jo verken binde- eller hevemiddel i dem. :sjenert:

Gjest Nanne70
Skrevet

Hele porsjonen blir drøyt 450 kcal, det er nesten like mye som i 100 g vanlig sjokolade. Og litt over 45 kcal pr. bolle.

Skrevet

okei...hmm...hele blandingen ble på ca 653 kcal, delte deretter på 10 = 65,3 :)

ja, jeg synst de er veldig gode, og trenger ikke bindemel pga kesam, de er gode å faste:)

Skrevet

Bruker du sukrin istedet for sukker sparer du mange kalorier :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du legge ut beskrivelse av hvordan du lager disse? Hørtes godt ut!

Skrevet

Blander sammen alt bortsett fra kesam. Ta i litt og litt kesam helt til røren er myk nok til å rulle sammen :-) veldig enkelt og godt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...