Snehvit Skrevet 3. februar 2004 #1 Del Skrevet 3. februar 2004 Er det noen som kan anbefale et ålreit hotell sentralt i Roma? Det bør helst ikke koste mer enn 800-900 kroner natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 4. februar 2004 #2 Del Skrevet 4. februar 2004 Ved Spansketrappen i Via della Vite (hvis jeg husker rett): Hotel [Albergo] Homs (forøvrig en oase i Syria, ikke et suspekt hotell i det hele tatt). Har utendørsterasse hvor en kan spise frokost når været tillater det, nydelig utsikt. Helt ok rom, fine bad. http://www.hotel-reservation-station.com/i...hotel-homs.html Litt lenger vekke, nær Campo de Fiori: Hotel Arenula. Ikke så "sentral" beliggenhet i den forstand at det ligger nær Corsoen, men ligger langs en hovedfartsåre i byen (Via Arenula, hotellet ligger i en sidegate til denne) hvor det går tog og buss i et sett. Kanskje et litt flaky nabolag, nær jødekvarteret dersom det skulle være av interesse. Mye fine småbarer og kaffesjapper i nærheten, og Campo de Fiori om kvelden er nyyyyydelig. Ahhh.... http://www.hotelarenula.com/ Nå har jeg ikke betalt for denne stasen selv, men Arenula er rimelig for å ligge der det ligger. 121 euro pr. natt i dobbeltrom er en ok pris, men kursene har sunket så mye siden i fjor at rommet koster nesten 200 NOK mer pr. natt nå enn i fjor. Selv om Homs ligger nærmere det folk flest tror er "Roma", er Arenula mitt hjerte nærmere - det er gøy å kunne gå rundt i et litt mer laidback strøk. Dessuten er det nesten hele sjarmen synes jeg - å gå til en tror man skal dø for å så sette seg ned med en real lever og chianti. Kan vi bytte plass, tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 4. februar 2004 #3 Del Skrevet 4. februar 2004 Hotell til den prisen du nevner finner du svært sjelden sentralt i Roma (med mindre du mener per person i dobbeltrom?) Du finner derimot en hel rekke billigere hoteller i området rundt Termini (Jernbanestasjonen). Her er det helt greie hoteller i alt fra "backpacker-standard" til helt flotte hotell. Hoteller er desverre som regel veldig dyrt i Roma. Det finnes forresten mange gode bookingsider for hoteller i Roma der man kan søke på priser og tilgjengelighet. Her er to steder som jeg har benyttet meg av. http://www.holidaycityeurope.com/romehotels/ http://www.hotel-rome.it/ Det er vanskelig å vite om beliggenheten er god om man ikke er kjent, så vil du ha hjelp må du gjerne sende meg en PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 5. februar 2004 #4 Del Skrevet 5. februar 2004 http://www.hotelariston.it Her bodde vi på bryllupsreisen. Veldig OK hotel i retning Colosseum fra Termini. Gangavstand til nesten alt, og aircondition. Politistasjon rett rundt hjørnet - og rundt det andre hjørnet en bank som ble ranet da vi bodde der. Ikke så veldig smart raner :-) Tror ikke du får noe ålreit for den prisen du nevner i turistsesongen, men det er selvfølgelig mulig å prute :blunke: God tur. Roma er herlig! Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 5. februar 2004 Tusen takk for forslagene! (Tar gjerne imot flere også ) De tre første nettene har vi reservert på et lite og rimelig hotell (Pensione Panda) like ved spansketrappen, men de hadde dessverre ikke ledige rom de fire siste nettene. Så da må vi finne et annet hotell, og da lurer jeg på om vi kanskje bør satse på en annen bydel så vi får oppleve litt flere sider av byen. Er det noen bestemte bydeler som er mer å anbefale enn andre? Området rundt spansketrappen og Trevi-fontenen er vel regnet som ganske sentralt, men stemmer det som jeg mener å ha hørt at også Trastevere en en koselig bydel? Tristessa: Hotel Arenula hørtes ålreit ut, med en overkommelig pris. Er det metro-stasjon i nærheten, og hvilke severdigheter ligger i gangavstand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 6. februar 2004 #6 Del Skrevet 6. februar 2004 Campo di Fiori der Hotel Arenula ligger har ingen Metero i nærheten så vidt meg bekjent, men det går mange busser i området. Det ligger forsåvidt i gangavstand til både Colosseum, Piazza Navona, Pantheon, Trevi, Piazza di Spagna osv. Det er også så nært Tevere at man kan gå over til Trastevere og Vatikanet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 6. februar 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 6. februar 2004 Isj... Jeg kontaktet Hotel Arenula, og de var dessverre fullbooket i den perioden vi skal reise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 10. februar 2004 #8 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har sansen for Trastevere! Det er heller ikke langt å gå til sentrum - bare krysse elva, og vips! (Eller ta trikken hvis man ikke gidder å gå.) Hotellene her er ikke av verdens høyeste klasse. Men det er helt streit. Når man er på storbyferie så er man uansett ikke så mye på hotellrommet. Jeg er i hvert fall fornøyd bare jeg har eget bad og det rent. Hva med Hotel Trastevere? Eventuelt Hotel Carmel? Synes å huske at dette var kjempebillig. På Carmel har de en HERLIG terasse. Og rett nede i gata ligger en skikkelig hipster-restaurant! Men Trastevere er ikke den mest "elegante" bydelen i Roma, for å si det sånn. Avslappa er et adjektiv jeg heller vil bruke. Kanskje du er på jakt etter noe annet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 11. februar 2004 #9 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg har bodd tre ganger på Pensione Panda.Kjempekoselig. De nyere rommene er små, men de eldste er store og romslige.(ihvertfall de rommene jeg har bodd i.) Rett nedenfor Panda i samme gate( bare noen dører bortenfor) er/var det et annet lite pensjonat( bodde der i 1999) Tror det het Joelle eller noe sånt. Prøv å ring Panda, de kan kanskje svare på det. riktig god tur til Roma, kjempeherlig by=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 12. februar 2004 #10 Del Skrevet 12. februar 2004 Arenula ligger i gangavstand fra det meste egentlig, Largo Argentina, Campo dei Fiori og Pantheon er vel det jeg kommer på sånn i farten. Via Arenula som ligger rett i nærheten er jo en hovedfartsåre i Roma, men strøket er faktisk ganske rolig i forhold til det en skulle tro. Jeg syntes det var et ypperlig sted å bo, det tar ikke så lang tid å gå til de fleste kjekke stedene heller, corsoen er en tjue-tretti minutter unna, og det til fots! Jeg synes dessuten det er kjekt å gå for å få sett det genuine gatelivet. Med et kart og noen konkrete mål er det lett å finne frem i grunn. Jeg har bare reist med foreldrene mine som er svært godt kjent i Roma, så det er kanskje derfor jeg synes det er så uproblematisk å finne frem over alt? Dessuten ligger Arenula veldig nær Tiberen, og en kveldstur langs elven er absolutt ikke å forakte. Bare et tips: ikke gå helt nede langs bredden om kvelden, det finnes nemlig trapper ned fra gaten til et slags fortau (slik at en kan gå under broene, selve "hovedfortauet" ligger noen meter høyere) langs Tiberen, og her trekker det mange uteliggere på kveldstid. Ikke helt trygt, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snehvit, ikke pålogget Skrevet 13. februar 2004 #11 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har bodd tre ganger på Pensione Panda.Kjempekoselig. De nyere rommene er små' date=' men de eldste er store og romslige.(ihvertfall de rommene jeg har bodd i.)[/quote'] Da jeg bestilte rom på Pensione Panda (har nå fått rom i alle nettene unntatt den siste :-)), kunne de bare tilby et lite rom med medium seng. Er det stor forskjell i standarden på de små og de store rommene? Ettersom de små rommene er nyere, er de finere også da? Og hvordan er badene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 15. februar 2004 #12 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei igjen. Jeg har bare bodd på rom uten bad. To første gangene jeg bodde der var i 1999/2000, da bodde vi på et stort rom ved siden av resepsjonen. Siste gangen 2001 bodde jeg på en nytt rom. Veldig lite m dobbelseng, klesskap og vask. men det er akkurat nok og pensjonatet er jo kjempesentralt. jeg og kjæresten hadde det ihvertfall superromantisk der m "piknik" i senga :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. februar 2004 #13 Del Skrevet 15. februar 2004 http://www.hotelariston.it Her bodde vi på bryllupsreisen. Veldig OK hotel i retning Colosseum fra Termini. Gangavstand til nesten alt, og aircondition. Politistasjon rett rundt hjørnet - og rundt det andre hjørnet en bank som ble ranet da vi bodde der. Ikke så veldig smart raner :-) Tror ikke du får noe ålreit for den prisen du nevner i turistsesongen, men det er selvfølgelig mulig å prute :blunke: God tur. Roma er herlig! Fru Nitha Dit skal vi på bryllupsreise også. :D Godt å høre du var fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå