Gå til innhold

Libro og pamper vs billigbleier

barnesangen

Anbefalte innlegg

Hei.

Som førstegangsgravid har jeg nå begynt å intressere meg for bleiepriser. har flere venninner som har lest en test (jeg vet ikke hvor) som har vist at billigbleier som f.eks coop o.l er like gode å bruke som pampers og libero. Når jeg ser på prisene, ser jeg hlt klart at vi kan spare litt penger på budsjettet om vi går fo billig bleierne. En pk med libero (47 stk bleier i pk) kostet på vår Rema1000 kr 47.90. En pk med billigbleier (husker ikke navnet i farta) med 50 bleier i pk kostet kr 14.00. Det gav en stk pris på 0,28 kr vs kr2,13hos libero.

Er det noen av dere som har erfaring med forskjellene, evnt vet hvor denne omtalte testen har stått nevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har ikke vurdert tøy da? Det er jo både billig og veldig bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker bare bleiene fra Rema 1000, de som koster 14 kr for 50 stk. De er helt supre! Vi har bare hatt lekkasjer et par ganger, og da har nok ingen bleier kunnet stoppe det uansett. ;)

De har blitt tynnere nå, lukter ikke (bare bittelitt om de er stappfulle, men det skjer ikke akkurat ofte) og sitter godt. Min har også eksem og veldig følsom hud, og har ikke hatt noen plager. Er kun sår om hun er løs i magen, men det er jo heller ikke bleia. Har prøvd Coop sine bleier, men de syns jeg var stivere og virket ikke så gode. Men har en venninne som bare bruker disse. Pampers og Libero var jeg også greit fornøyd med, men prisen gjorde utslaget når de billige var like bra.

Jeg vil anbefale deg at du prøver deg frem jeg. Når du "taper" 14 kr på en pakke med bleier, om du ikke skulle være fornøyd, så er det ikke akkurat noe stort tap.

Dette er den nyeste testen jeg fant: http://www.barnetest.no/bleietest-billig-er-best/

Her er Rema1000 sine Landlord, men de har byttet både navn og utseende på pakken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke testen til tv2 hjelper deg da, tro? De hadde iallefall en bleietest i mars eller noe, der coop gikk av med seieren.

Har prøvd libero, pampers, coop og rema 1000. Utven tvil coop og rema 1000 som er best synes jeg. Pampers lekker både tiss og bæsj og libero var stive og gav merker rundt lårene, samt tendensen til bleieutslett på både pampers og libero. Det positive med libero er denne strikken som er oppe ved ryggen. Hindrer lekkasjer godt.

Coop absorberer veldig godt. Veldig skjelden lekkasjer (kan forekomme bæsjelakasje om han sitter i vippestolen når han bæsjer. Da presses det oppover ryggen).

Her brukes coop og rema 1000 bleier. De er ganske jevngode og like. Hvis jeg måtte valgt, hadde jeg kanskje holdt en bitteliten knapp på rema 1000. Hvis det går lenge (f.eks om ungen tisser myyyye om natta), kan det forekomme sånne gelekrystaller (vet ikke hva jeg skal kalle det), ser ut som sukker. Det gikk lenge før jeg så noe til dette, og det forekommer bare en skjelden gang. Men har ikke opplevd dette med rema 1000 enda. (det er jo bare å vaske bort, så det er ikke noe stress sånn sett..men det er det eneste jeg har å utsette på de, hvis jeg skal være pirkete ;) ). Hadde coop og rema 1000 hatt strikken som libero har i ryggen, hadde det blitt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ser disse Rema 1000-bleiene ut? Noen som har et oppdatert bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annaires

Man må nesten prøve seg frem.

Coopbleiene ga snuppa her utslett, så de kuttet vi fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ser disse Rema 1000-bleiene ut? Noen som har et oppdatert bilde?

Av pakken altså, vil gjerne kjøpe riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Her ser du de nye Rema 1000 bleiene. Det er ikke min blogg, jeg tok bare det første bildet som kom på Google.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ser du de nye Rema 1000 bleiene. Det er ikke min blogg, jeg tok bare det første bildet som kom på Google.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Libero, Pampers, Coop, Rema 1000 og euroshopper sine.

Libero liker jeg godt, bortsett fra at den er veldig tjukk. God passform (men dette er individuelt fra baby til baby) og strikket i ryggen hindrer lekkasje. Men dette er dyre bleier.

Pampers liker jeg overhode ikke. De leker, spesielt ved bæsjbleier, de blir fuktige på utsiden i løpet av natten når han tisser gang på gang uten at vi skifter bleie, får merker rundt lårene uansett hvor forsiktig jeg tar på bleien, de lukter og det kommer sånne "gelekrystaller" på rompa til ungen, og de er dyre. Pluss er at de er tynne.

Euroshopper sine var kjempedårlige. Han blir lettere sår av dem, de er tjukke, dårlig passform og det er ikke ordentlig vinger, bare sånne rare klaffer. Plus at de holder på bæsjen.

Coop sine er veldig bra. De er litt tjukkere enn Rema 1000 sine, men ikke sånn kjempestor forskjell etter at Coop endret på de og gjorde de tynnere. Han får ikke merker rundt lårene, de holder så og si alltid på både bæsj og tiss, er billige. Men det hender det kommer sånne "gelekrystaller" etter en lang natt. Det gjør ikke noe egentlig, som Knøtteliten sier, men det irriterer meg.

Rema 1000 sine er også veldig bra. De er tynne, lukter lite eller ingenting, holder på både tiss og bæsj. Passformen er kanskje litt dårligere enn Coop sine, da det blir litt merker rundt lårene, men dette kommer litt an på babyen. Min baby har ikke noe særlig med babyvalker lår da, men han er veldig lang, så det er nok derfor.

Så her går det altså i Rema 1000 og Coop. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må nesten prøve ha som passer din baby. Jeg har prøvd masse ulike merker etterhvert som babyen ble større. Nå går det i rema og coopbleiene. Coop om natten siden det er den som holder best, rema om dagen for den er mykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

søstera mi har sverga til Landlord sine bleier, synes dem er best av det ho har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søstera mi har sverga til Landlord sine bleier, synes dem er best av det ho har prøvd.

Landlord har byttet navn til Rema 1000.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd Pampers, Libero, Coop, Rema 1000 og Rema 1000 sine Mummibleier.

Favoritten er helt klart Pampers sine, både tape-bleier og trusebleier. De er myke, tynne og holder på det de skal.

Libero sine tape-bleier er helt greie, men litt for tykke og stive for vår smak. Trusebleiene er altfor smale for jenta vår (sin tydeligvis brede rumpe :gjeiper: ) og vi har hatt bæsjelekkasje alle tre gangene vi har prøvd disse. Fikk prøve på 5 stk i størrelse 5.

Coop sine (har kun tape-bleier) lakk geleklumper, så de ble fort byttet ut.

Rema 1000 sine trusebleier var helt greie, det samme med Rema 1000 sine Mummibleier (trusebleier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen som har prøvd FirstPrice sine? Jeg er veldig glad i de, har nå brukt ca 80 firstpricebleier, og har kun hatt en lekkasje. Ei i barselsgruppa mi sa at hun synes at de kunne slippe litt fort ("borrelåsen" altså) men det har aldri skjedd hos oss. Jeg har også prøvd Rema 1000 (likte de veldig godt!) og Coop (Synes ikke de var noe særlig), men foretrekker da som sagt FirstPrice sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker libero sine nå, men det er fordi det var penger igjen i liberoklubben pluss tilbud i lokalbutikken. Da ble det 75 kr for seks pakker bleier. Men det lekker hver natt. Bruker str 4 nå, hun er syv kg.

Har prøvd rema 1000. Fornøyd, ikke minst med prisen!

Har prøvd Coop, og den leverte jeg tilbake etter noen dager. Det var ikke gøy å finne geleneystaller over alt i bleieområdet hennes..

Skal prøve en gang til med tøybleier, men jeg tror jeg bare skal selge dem nesten ubrukt. Vi driver med litt ec light. Blir nok remableier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brukes Pampers på minstejenta, mens storebror bruker first price trusebleier om dagen, og pampers om natta og i barnehagen (hvor de ikke ønsker trusebleier).

Jeg har vært fornøyd med pampers hele tiden. Vi har veldig sjelden hatt uhell, og de er tynne, og virker komfortable. Men jeg har lange, smale barn, så jeg tror de sitter bedre på dem, enn de gjør på litt rundere barn.

First price trusebleiene syns jeg er helt ok. Brettebleiene er alt for tykke og klumpete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...