AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Badet vårt blir renovert og pga dette sover vi borte. Har sovet på en sånn stor luftmadrass fra Jysk. Jeg syns denne var litt "bølgete" og klumpete å sove på, så jeg la en overmadrass over. Vi har sovet på et bittelite soverom uten ventiler, så det har blitt klamt til tider, selv om jeg lufter så godt jeg kan. I går oppdaget jeg at denne var blitt fuktig og da jeg skulle skifte på sengetøyet, oppdaget jeg sorte prikker på både luftmadrassen og overmadrassen. Har vasket luftmadrassen og tatt trekket av overmadrassen for å vaske det i maskin. Blir det rent da, eller har sporene satt seg inn i madrassen, teppene, putene osv? Holder det med vasking, eller bør jeg bare kaste alt og kjøpe nytt?
Minya Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Det kan være jordslag, eller det min far kalte "blåmann", men hvis det er muggsopp, ville jeg kastet alt du ikke kan vaske på seksti grader.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Hva er jordslag? Det var i alle fall vått og fuktig på luftmadrass og overmadrass, sorte prikker og det luktet litt surt av det.
Minya Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 jordslag -mørke flekker som kan ødelegge forskjellige slags tøy, duker, teltduker og presenninger. Årsaken er mugg- og svertesopper i forbindelse med fuktighet og varme. -kilde: Store Norske leksikon
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Trenger man ikke kaste det hvis det er jordslag da?
Gjest Meridius Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Nei, det sies at det kan fjernes med eddik 35%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå