Gå til innhold

Saltvann og kløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merka i dag at hunden klør seg oftere enn normalt under magen og spesielt bak forbena.

Kom på at det sikkert er sambo som lar han vasse i brakkvannet uten å vaske av han etterpå. Jeg skyller han alltid etter han har badet, men kan glemme av det til tider om han bare er våt opp til magen. Ser huden er litt rødere og tørrere enn normalt.

Skylte av han i dusjen og føna han nå nettopp. Er det noe jeg kan ha i hus allerede som kan hjelpe mot kløen? Allerede funnet ut at jeg ikke har noe med aloe vera i som var min første tanke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på "våteksem hund" på Google. Viktig å tørke hver gang han er våt, og spyle av saltvannet!

Skrevet

Søk på "våteksem hund" på Google. Viktig å tørke hver gang han er våt, og spyle av saltvannet!

Skrevet

Hunden er kun rød og ikke sår som lukter?

da ville jeg latt det tørke ,ikke mer bading og se det ann noen dager.

Våteksem lukter som en gammel skurefille med gammel melk.Surt og jævlig.

Dessuten væsker det fra såret som oftest

Skrevet

Nei, det er ikke noe sår, vesking eller lukt. Huden er litt tørr og litt rødflekkete - ser bare irritert ut.

Usj, og så googlet jeg våteksem da :sjokkert: Nei, det er definitivt ikke det. Ikke pent..

Han har ikke klødd seg mer, men vet ikke om det er fordi han har fått seg 3,5 times fjelltur og nå ligger som et slakt på gulvet og sover søtt :)

Noe jeg kan kjøpe for å lindre eventuell videre kløe? Funker aloe vera?

Skrevet

Aloe vera funker.Bare pass på å ikke la hunden bade på noen dager.Og alltid alltid skylle godt etter bading ute ,uansett fersk-eller saltvann

Skrevet

Jepp, jeg har gitt sambo klar beskjed om å gjøre det også :)

Da går jeg til innkjøp av aloe vera i morgen. Ser uansett ut til å ha roa seg etter jeg skylte av han. Takk for hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...