Gå til innhold

Vi er uenig om straff

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Faren til sønnen vår tok han på fersken mens han drev å hadde sex med ei annen jente. Han jagde jenta på dør og vil straffe sønne vår som er blitt 14. Strafen han vil gi er husarrest i en måned, får ikke se eller være med jenta mer noen sinne, ingen lommepenger på en måned, ingen internett eller tv-spill i en uke og han vil gi sønnen straffearbeid med å måtte jobbe hos bestefaren hele sommerferien gratis.

Er ikke dette langt over streken da? Jeg vil ikke en gang straffe sønnen vår og de er det den krangelen hjemme. Jeg har pratet rolog med sønnen vår at han må bruke kondom og at han helst bør vente. Men det er faren helt uenig.

Noen som har noen synspunkter her? Er dere enig i at straffen er alt for hard?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Faren til sønnen vår tok han på fersken mens han drev å hadde sex med ei annen jente. Han jagde jenta på dør og vil straffe sønne vår som er blitt 14. Strafen han vil gi er husarrest i en måned, får ikke se eller være med jenta mer noen sinne, ingen lommepenger på en måned, ingen internett eller tv-spill i en uke og han vil gi sønnen straffearbeid med å måtte jobbe hos bestefaren hele sommerferien gratis.

Er ikke dette langt over streken da? Jeg vil ikke en gang straffe sønnen vår og de er det den krangelen hjemme. Jeg har pratet rolog med sønnen vår at han må bruke kondom og at han helst bør vente. Men det er faren helt uenig.

Faren er en idiot, enkelt og greit! Gjennomfører han dette, er sjansen stor for at han ødelegger mye av forholdet til sønnen sin for evig tid.

• Liker 5
Skrevet

Straffen er helt hinsides! Det er ikke en straff heller, men 5 straffer for samme forbrytelse. Som ikke engang er en forbrytelse, gitt at jenta er jevngammel.

Her overreagerer far veldig, og dessuten legger han opp til at gutten neppe vil be om hjelp senere om han roter seg bort i noe som ikke er helt greit, fordi han vil frykte reaksjonene.

Det er forskjell på å markere at dette ikke godtas, og å skremme ungdommen fra all fremtidig sunn kommunikasjon.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Trolllolol

Trolllolol

Ta nå heller svar ordentlig i steden for å slenge dritt

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Faren er en idiot, enkelt og greit! Gjennomfører han dette, er sjansen stor for at han ødelegger mye av forholdet til sønnen sin for evig tid.

Takk for svar. Ødelegge forholde tror jeg han alt har gjort for sønnen vår vil ikke snakke med han mer.

Jeg skal i hvertfall stå på mitt, men nå reiser jeg bort i morgen og kommer ikke hjem før onstag og jeg er redd for hvordan det vil gå da sønnen min må være alene hjemme med faren. Er redd faren vil begynne å straffe han da.

Skrevet

Jeg kan ikke fatte at det finnes slike fedre??

• Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Synes straff nok er å ringe til foreldrene hennnes og si hva som skjedde. Og gi info som du gjorde om kondom, kjønnsykdommer (til senere erfaringer) og graviditet + si at det ikke er lov med sex i deres hus.

AnonymBruker
Skrevet

Straff? Han trenger en prat om holdninger og verdier, kanskje opplever han et press om å "manne seg opp" og være playboy/"ha gjort det" tidlig osv? Han trenger kanskje litt statistikk og kunnskap om kropp og følelser, og siden han er 14 blir sikkert den praten straff nok. :fnise: Men han trenger IKKE å føle skam over å ha sex, så lenge han vet hva han driver med og både han og jenta er med er det jo bare fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Herlighet. Det er ikke et spørsmål om straffen er for hard. Poenget er at det skal ikke være straff i det hele tatt. Dette kan skade sønnen din. Faren høres ikke ut som en egnet forelder.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke lenge siden jeg var i den situasjonen selv, og en så streng straff hadde bare ført til motsatt hensikt. Når straffen allerede innebærer alt dette, har han jo ikke noe å tape på å gjøre opprør når straffen er så streng uansett.

Skrevet

Åh, herregud jeg husker da mamma oppdaget at jeg hadde hatt sex første gangen. Det var jo straff nok i seg selv, jeg var så utrolig flau. Straff hjelper jo ikke, men man må heller ta en skikkelig prat om sex og beskyttelse som noen andre her skriver.

• Liker 2
Gjest Tilde
Skrevet

Denne mannen lever du sammen med?! Sønnen din er 14 år, hvilket gjør jeg antar dere har vært sammen i 15 år ihvertfall. I løpet av 15 år må du jo ha merket at mannen er sosialt uintelligent? Dette kan gjør stor skade for sønnen din, for hvis dette er hans reaksjon på dette, så tenker jeg at han ikke er så oppegående jevnt over i hverdagen heller. Dessuten så skal dere sammen finne en strategi på hvordan dere evt skal agere ift dette og andre utfordringer (tenåra byr på diverse nye utfordringer) IKKE undergrave hverandre. Som foreldre er det viktig og stå sammen utad. Det skaper trygge rammer som alle barn trenger, spesielt en tenåring.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...