Lullu Skrevet 3. februar 2004 #1 Skrevet 3. februar 2004 Hei! Syntes å huske at jeg kanskje har lagt inn et innlegg på dette før (ja, det var jo utrolig dumt av meg å ikke ta vare på svarene i så fall ), eller lest et innlegg skrevet av en annen. Men finner det ikke igjen! (Vet jo ikke hvordan man søker etter gamle innlegg her............) Noen som kjenner til noen gode fotografer?? Dersom du vet pris også, hadde det vært glimmers om du kunne dele dette med meg. Vi er ute etter en fotograf som også kan ta litt urbane og annerledes-bilder (gjerne litt humoristiske). Ikke en gammel mann som har fotografert tusenvis av konfirmanter opp mot et tre Vi ønsker at fotografen skal ta bilder på selve gården der festen skal være. Noen som har gjort det samme og som er fornøyd med fotografen? Vi er veldig interesserte i fotograf fra Studio Oscar i Lillestrøm Disse er meget dyktige, men det kostet jo så mye!! 1 800,- ekstra for å komme til festlokalet. Prisene som ble oppgitt er også uten takkekort. Må regne med ca. 13 000,- til bilder og takkekort (30 bilder i album og 80 takkekort). Det syntes jeg da var dyrt? Takk!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D
Holly Hobbie Skrevet 3. februar 2004 #2 Skrevet 3. februar 2004 Vi betaler ca 3000 for en basispakke hos Morten Flaten. Han holder til i Asker, på Holmensenteret.
14062003 Skrevet 3. februar 2004 #3 Skrevet 3. februar 2004 Vi brukte Nordstrandsfotografene. Vi er kjempefornøyde! Masse hjelp før under og etter fotograferingen, veldig god og proff veiledning! De har priser fra 2500kr, men er i utgangspunktet såpass proffe at de ikke ønsker seg de som bare tenker pris. De mener at bildene er av de ytterst få, håndfaste, minnene man har i ettertid og de ønsker at deres bilder skal være av kvalitet, høy kvalitet. Vi valgte en meget spesiell pakke med veldig mange bilder (husker ikke hvor mange, var det 50 tro?) og spesiallaget album fra Italia, 8 små album og kalender, så prisen ble spesiell. Men vi er knallfornøyde - og det tror jeg vi hadde vært om vi hadde valgt en billigere løsning. Den ordinære løsningen vi så på først skulle de ha ca. 8.000kr for. Jeg mener det ikke var snakk om begrensning i antall bilder der, men vi skulle ha med sort/hvitt og farger i tillegg til forloverne og våre to hunder. Jeg har tatt noen bilder av albumet: http://www.zeromindset.com/merete/photos/2...fotografbilder/ Dersom du søker på Nordstrandsfotografene vil du nok få mange treff.
Tari Skrevet 3. februar 2004 #4 Skrevet 3. februar 2004 Jeg vet ikke helt prisene til hun som skal fotografere oss (er nesten i familien) men Fotografene Jane og Guro på Rortunet, Slemmestad er vannvittig flinke til å ta litt utradisjonelle bilder, de har mange ideer som jeg ikke hadde klart å komme på ihvertfall. kontaktinformasjon finner du her de har ingen egen hjemmeside..
Brudulja Skrevet 3. februar 2004 #5 Skrevet 3. februar 2004 Pia Sønstrød i Drammen skal vi ha, og hun er veldig flink og tar masse litt utradisjonelle bilder. Vi var der i dag for å høre litt om priser: 3500 kr for møtet i forkant av bryllupet, samt fotograferinga og de to timene vi i etterkant skal ha for å gå igjennom materiale. Album med 16 bilder koster 4700 kr. Blir ikke billig nei.
Tari Skrevet 3. februar 2004 #6 Skrevet 3. februar 2004 Er dette vanlig pris?? At man å betale så mye for møtet i forkant? Syns det er vanvittig dyrt jeg...Men, det er kanskje vanlig?
Lullu Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2004 14062003 Det var kjempe lekre bilder!!!!!!!!! Spesielle og ikke like alle andre bryllupsbilder. :D
Lullu Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2004 Dere som tipser meg om fotografer. Glimrende om dere også kan skrive ned evnt. kontaktperson, tlf. og/eller hjemmesiden. Grunnen til det, er at jeg har søkt på et par av navnene jeg har fått av dere, uten resultat. Tuuuuuuuuusen takk!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D
14062003 Skrevet 3. februar 2004 #10 Skrevet 3. februar 2004 14062003 Det var kjempe lekre bilder!!!!!!!!! Spesielle og ikke like alle andre bryllupsbilder. Jepp! De koster nok noe mer enn andre. Men vi fikk uvurderlig hjelp og bildene er knallbra! Spesielt viktig synes jeg det var med møte før bryllupsdagen (både for oss å vite og for dem å vite) og ikke minst de timene (ja, timer - vi hadde ca. 90 bilder å velge i) vi fikk med god veiledning etterpå! Jeg må si det: jeg eier ikke fotogenitet! Men de fikk det til. http://www.nordstrandsfotografene.no/ Og hvis noen skulle synes at de kjenner meg igjen på bilder der, så stemmer det nok. De har bedt om tillatelse til å bruke ett av våre bilder på sine websider.
Ninach Skrevet 4. februar 2004 #11 Skrevet 4. februar 2004 Nordstrandsfotografene - uten tvil!! Extremt flinke og empatiske!! Klem Ninach
Engel Skrevet 4. februar 2004 #12 Skrevet 4. februar 2004 Fotograf Tomaszewicz skal fotografere oss! Han går for å være en av de aller beste i landet! Vi fikk en ganske pen pris siden vi gifter oss utenfor høysesongen, men tror han vanligvis tar ca 5000 for fotografering (inkl samtale før og etter, prisen vil jo bli dyrere hvis han feks skal være med i kirken og til selskapslokalet). Da tas bildene digitalt. Han tar 2-300 bilder, og plukker så ut ca de 100 beste og legger de ut på en nettside. Alt annet som papirkopier, album o.l. kommer i tillegg. Vi kan selv velge for hvert enkelt bilde om vi vil ha det i farger eller sort/hvitt. Han er dyr, men jeg tror så absolutt det er verdt det! Dessuten er han kjempehyggelig! Vi spøkte og lo masse under forsamtalen, så jeg tror ikke det blir noe problem å oppføre seg naturlig foran kameraet når han står bak!
Ninach Skrevet 4. februar 2004 #13 Skrevet 4. februar 2004 Engel: Er du sikker på at det er Fotograf Tomaszewicz som selv skal ta bildene av dere?? Grunnn til at jeg spør, er at han for noen år siden solgte butikken sin ( og merkenavnet ) til de nåværende eierene ( butikken heter fremdeles Fotograf Tomaszewicz,ja! ). Når butikken ble solgt flyttet Tomaszewicz ned til Lillesand,eller deromkring og har visst startet en liten forretning der. Jeg bare lurer!! OBS! For øvrig har jeg et tips til alle oss: Når vi skal velge fotograf, velger vi ofte utifra de bildene vi blir vist av forretningen/studioet. Ofte kan det være lurt å finne ut om vi får den samme fotografen som har tatt bildene vi blir forevist. Alle fotografer har sin litt egne stil, og man kan fort bli skuffet om man har forventinger om en spesiell stil og får levert noe annet! ( Gammel indianer-regel, etter fotoflopp i venninnebryllup! ) Klem Ninach
Tusenfryd Skrevet 4. februar 2004 #14 Skrevet 4. februar 2004 Telefonnummer kan jeg ikke legge ut her, men jeg kan gi deg hjemmesiden til Skedsmo Fotosenter, og anbefaler Birgit Wærstad. http://www.skedsmo-fotosenter.no
Brudulja Skrevet 4. februar 2004 #15 Skrevet 4. februar 2004 Pia Sønstød jobber sammen med sin far Arild. Begge er veldig flinke, men det er Pia som tar de mest utradisjonelle bildene. På denne linken står telefonnr og litt mer: http://www.colourartphoto.no/bruker.html?uid=27 Du kan se et bilde tatt av Pia i det forrige Bryllups Magasinet (s 126) :blunke:
Engel Skrevet 5. februar 2004 #16 Skrevet 5. februar 2004 Ninach: det er Michal Tomaszewicz som kan fotografere oss, vi har snakket med han om hvordan bilder vi vil ha og alt. Han har akkurat åpnet studio i Tønsberg, hvor vi skal gifte oss, men han tar så vidt jeg vet fortsatt oppdrag i Oslo fordi han fortsatt bor på Majorstua. Men han regnet med at han og familien flytter ned til Tønsberg til høsten. Og ja, det er viktig å se på bilder som den fotografen DERE skal ha har tatt, og å snakke om hvordan dere vil ha det. Vi hadde en lang samtale med Tomaszewicz, hvor vi fortalte hva vi ville, og han sa hva han syntes. Og vi har sammen satt av 2 timer til fotografering, sånn at vi slipper å stresse. Det tar også litt ekstra tid siden vi skal ta bilder både inne og ute. Han er kjempehyggelig, og jeg vet at han er kjempeflink, så jeg gleder meg skikkelig til fotograferingen og til å se resultatet. Vi skal forresten få med oss et bilde rett etter fotograferingen som vi kan ta med på festen og evt. få alle gjestene til å signere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå