Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ingenting jeg nå..Trener jevnlig, og har nå trappet opp. Det går i jogging,gåtur, hoppetau og rockering. Prøver å gjøre noe hver eneste dag.

Kostholdet mitt består av det jeg elsker : grønnsaker,frukt,havregrynsgrøt, knekkebrød med egg på osv...Med andre ord, jeg spiser ganske sunt og variert.

Er ca 1.70cm, og veier ca 60 kg, så jeg er jo ikke overvektig eller noe. Problemet mitt er bare det at ALT fettet ligger rundt magen og midjen, og det ser ikke bra ut...med tanke på at jeg er lang i armer og bein, og anorektiker-tynn i armene/bena...Jeg spiser små måltider, men ofte. Alt etter boka! HVORFOR får jeg ikke bort magen og håndtakene?? Det driver meg til vannvid=/ Jeg vet dette ikke er verdens undergang og at jeg skal være takknemlig for det jeg har osv..Men jeg klarer ikke å like det jeg ser, speilbildet mitt ligner på en ball med fire pinner stikkende ut...vurderer fettsuging snart.

Huff..Er det noen som har noen tips/erfaring? Å det er ikke magemusklene det går på, det vet jeg at jeg har...De ligger bare godt innballet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring, men tror jeg ville prøvd meg på en personlig trener hvis jeg var deg jeg.

Skrevet

Vet ikke om jeg har så mye gode råd å komme med, sliter litt med samme selv, det fettet jeg har, det ligger rundt nederste del av magen. Jeg har hørt at stresshormoner alene gjør at man legger på seg mer og at det legger seg rundt magen, selv om alt annet inntak/forbruk forblir det samme. Så for meg selv forsøker jeg å fokusere mer å mer på stressmestring, avspenning, og endringer av dårlige vaner jeg har i forhold til dette. Jeg har en lang historie med dette (opplevd mye negativt stress som har satt seg), så i mitt tilfelle har dette uansett blitt et vesentlig område jeg må jobbe på, og kroppen og hodet henger jo sammen. I tillegg skal løping være noe av det mest effektive ifht fettforbrenning, så har lagt på mer jogging og trener også opp styrke der hvor jeg mangler det.

Ellers er jeg opptatt av å ha balanse og glede i alt jeg gjør, treningsmessig, kostholdsmessig og ellers, og utenom det er det vel bare å smøre seg med tålmodighet (og ikke stresse :) ). Tror også det handler mye om å lære seg selv å kjenne og finne ut av hva som er best for en selv. Du sier du følger alle råd etter boken, men kanskje du må skrive en ny bok for deg selv :)?

Det er ihvertfall min erfaring, og jeg har lært utrolig mye av å ta inn over meg hva det betyr å kjenne etter selv hva som er rett for meg og min kropp. Det kan ta tid og mye utprøving, men er vel verdt investeringen.

Men du høres jo veldig sunn og slank ut, kanskje det ikke er så ille som det gjerne virker for en selv? :) Jeg er sikker på at du ser flott ut!

AnonymBruker
Skrevet

Nøttesløst? Trodde tråden handlet om nøtter jeg...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nøttesløst? Trodde tråden handlet om nøtter jeg...

Jeg venta bare på en slik kommentar..! Du får bare beklage, jeg er fra nord-norge, og i frustrasjon og sinne tok dialekten over. Sånt skjer. Det e rætt og slætt nøttesløust.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg har så mye gode råd å komme med, sliter litt med samme selv, det fettet jeg har, det ligger rundt nederste del av magen. Jeg har hørt at stresshormoner alene gjør at man legger på seg mer og at det legger seg rundt magen, selv om alt annet inntak/forbruk forblir det samme. Så for meg selv forsøker jeg å fokusere mer å mer på stressmestring, avspenning, og endringer av dårlige vaner jeg har i forhold til dette. Jeg har en lang historie med dette (opplevd mye negativt stress som har satt seg), så i mitt tilfelle har dette uansett blitt et vesentlig område jeg må jobbe på, og kroppen og hodet henger jo sammen. I tillegg skal løping være noe av det mest effektive ifht fettforbrenning, så har lagt på mer jogging og trener også opp styrke der hvor jeg mangler det.

Ellers er jeg opptatt av å ha balanse og glede i alt jeg gjør, treningsmessig, kostholdsmessig og ellers, og utenom det er det vel bare å smøre seg med tålmodighet (og ikke stresse :) ). Tror også det handler mye om å lære seg selv å kjenne og finne ut av hva som er best for en selv. Du sier du følger alle råd etter boken, men kanskje du må skrive en ny bok for deg selv :)?

Det er ihvertfall min erfaring, og jeg har lært utrolig mye av å ta inn over meg hva det betyr å kjenne etter selv hva som er rett for meg og min kropp. Det kan ta tid og mye utprøving, men er vel verdt investeringen.

Men du høres jo veldig sunn og slank ut, kanskje det ikke er så ille som det gjerne virker for en selv? :) Jeg er sikker på at du ser flott ut!

takk for svar!:) Joda, jeg har gode dager også der jeg kan tillate meg å se de fine tingene. Der magen ikke er så mye i veien,og fint kan pakkes inn i hold-in og diverse. Men så hender det at jeg blir lei meg når jeg tenker over det: at jeg faktisk må bruke hold-in i en alder av 25. sånn har det bestandig vært - jeg har bestandig vært normalt tynn, men med en mage som må skjules hele tiden. Ingenting har fungert,men jeg har forestilt meg at det var min egen feil,at jeg har trent for lite. Man kan jo ikke forvente å få alt servert på sølvfat..Men de siste månedene har jeg virkelig hengt i...! Jogget dag og natt, styrketrening og øvelser for mage,lår,rompe osv. Også er det ingenting som skjer! Startet tidlig i vinter med et håp om at når sommeren kom, så skulle jeg ha kommet et stykke på vei i det minste. Meeen ingenting har skjedd. Ikke vektmessig, og ikke utseendemessig. Vekten er jeg heller ikke så fokusert på, for den ligger vel rundt normalen...Å legger jeg på meg,regner jeg med det er muskler..Men ingenting skjer som sagt. Å nå har jeg nevnt at ingenting skjer ca 40 000 ganger. hehe..

Blir bare så irritert, for det er egentlig ikke snakk om mange cm som må til for at jeg skal bli fornøyd. Jeg kan ikke ha det sånn her. 25 år, og sitter her å syter som en fjortiss. dustefett. dustemage...

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke men kan hende konsentrert trening på kjernemusklaturen kan hjelpe ,

kan du ståp fjellstøtt rett opp og ned, på tærne på et ben med det andre benet og armene til alle retninger (balettdanser) har du sterk kjernemuslkatur

• Liker 1
Skrevet

Vi er alle født med ulike kropper. Noen har fett som legger seg på lår og rompe, andre rundt magen. Kroppsformen er vi født med, men vi kan forbedre den.

Du bør prøve å jogge og hoppe tau oftere, kardiotrening er gull for å få ned fettprosent. Styrketrening øker forbrenningen.

For å balansere kroppsformen bør du trene målrettet styrke både på rumpe/lår og skuldre/rygg. Med litt mer muskler vil kroppsformen endre seg litt slik at du kan bli nærmere målet om smalere midje.

Husk også at klær kan gjøre under!

Ikke vær lei deg for kroppen du har fått. Tenk på de vakre, slanke bena dine som alle misunner deg! Så får du gjøre hva du kan for å gjøre det beste med det utgangspunktet du har. Vær glad i deg selv!

Skrevet

Du sier ingenting om styrketrening? Trener du ikke det??

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...