AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Jeg har trent et par måneder og merker at jeg er sterkere i høyrearmen enn i venstrearmen. Er dette noe som vil utligne seg etter hvert som jeg trener?
Gjest *Maja* Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 De fleste høyrehendte er sterkere i høyrearmen enn venstrearmen. Som alt annet kan du trene den opp ja
Wiggins Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Man blir sterkest i den armen man bruker mest, enten man er høyrehendt eller venstrehendt. Forskjellen kan bli mindre i prosent ved styrketrening, men det vil alltid være en liten forskjell. Det er så mange ting du gjør mer eller mindre ubevisst med høyrehanda til hverdags som gjør at den får mer trening enn venstrehanda.
Gjest Tidssone Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Kjør et ekstra sett med manualene på den siden du er svakest. Da retter det seg etterhvert.
Siggen! Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Man burde egentlig være forsiktig med å kjøre ekstra på den man er svakest i, da det kan gi ubalanse i muskulaturen. Hvis du trener likt på begge armene vil det etterhvert utjevnes. Jeg har gjort det selv, og klarer like mye nå i begge armene. Endret 4. juni 2012 av Siggen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå