Gå til innhold

Souhaila Andrawes saken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så en dramatisering av den brutale kapringen på dansk tv (Mogadischu - Flight 181) En utrolig brutal kapring hvor alle passasjerene kunne ha blitt drept. Likevel Jürgen Schumann, kapteinen blr myrdet. Souhaila Andrawes forsøkte også å myrde en kommando soldat. Hun gjemte seg i Norge, men ble oppdaget av tysk politi.

I ettertid så virker Norges håndtering og helle oppholdstillatelsen banal. Hun fikk straffe rabatt, og vi brukte ennorme resursser på å hindre at hun sonet i Tyskland. Jag kan huske at Tyskland var rasende på at hun slapp så tidlig ut av fengslet, kan lettere forstå det i dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg husker den saken, ja. Jeg kan ikke fatte og begripe at norske myndigheter vil ha henne i landet.

Tyske myndigheter er orientert om at Andrawes vil bli sluppet fri den 30.november. Da Tyskland ga tillatelse til at Andrawes skulle kunne sone den tyske dommen på 12 år i Norge, var et av kravene at hun ikke skulle kunne frigis uten at tyskerne ga sin tillatelse. 30. november blir denne betingelsen foreldet.

Dette visste jeg ikke - tyske myndigheter har god grunn til å være rasende.

Men nå spørs det bare om Breivik får samme behandling - om han griner nok i rettssalen, spiller syk og nedbrutt (dakar) halter fordi han ble skadet under angrepet på Utøya og sutrer fordi han har familie utenfor murene så bør han også slippe ut etter halv straff, om man skal følge logikken norske myndigheter her legger opp til. :rolleyes:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg husker fra denne saken er :

De hevdet seg forfulgt fordi de tok så sterk avstand fra terrorisme. I virkeligheten så tilhørte de kremen av terrorister. Selv når dette ble avslørt fikk de opphold i Norge.

Det andre var at Erling Folkvord hele tiden var framme i media for å forsvare henne. Her dreier det seg om noen som misshandlet sivile tyske turister, dynket de med sprit så de skulle lettere ta fyr. Hun ble dømt for medvirkning till drap og drapsforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...