AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 -Hvor lang tid etter samleie kan man få festeblødning hvis man blir gravid? (Skjønner at ikke alle får det) -Hvor lang tid etter festeblødning kan man teste positivt? -Kan en festeblødning være slim med 1-2 dråper blod? Grunnen til at jeg spør er at jeg er prøver og fikk den dagen jeg skulle ha mens mye slim som hang ned når jeg var på toaletter (Sorry ekle detaljer) og i det var det litt blod. Kom ikke noe mens etter det. Jeg trodde det kanskje var mensen som kom, men nå 4 dager etter har den enda ikke kommet. Jeg testet negativt dagen etter (festeblødningen hvis det var det de var)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Er du sikker på når du hadde EL, enten ved tester eller temping? Slim med litt blod i høres ut som EL-slim, så hvis du ikke har påvist EL tidligere i syklusen kan den ha vært litt forsinket. Hvis EL er forsinket får du heller ikke mensen til normal tid. Hvis det var en festeblødning vil du nok teste positivt om 2-3 dager.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 TS her! Takk for svar Nei jeg er ikke sikker på om jeg hadde EL. Så det kunne ha vært EL-slim? Det var bare den ene dagen, ingen ting senere på dagen eller dagene etter. Tiden for vise, men håper på en spire som sitter snart :D
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Det kan ha vært EL-slim, det kan ha vært festeblødning og det kan ha vært noe helt annet. Noen gravide har en liten blødning den dagen de venter mens, kanskje denne arter seg slik for noen? Noen gravide tester ikke positivt før langt ut i svangerskapet. Som du sier vil tiden vise. Skjønner at dette ikke hjelper så mye, så hvis det ikke klaffer i denne perioden anbefaler jeg deg å kjøpe EL-tester eller begynne med temping slik at du vet når du har EL. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Jeg tempet, hadde slimaktig utflod med litt blod i en drøy uke etter eggløsning (8-9 DPO, tror jeg det var). Jeg testet ikke før noen dager senere, men da var testen positiv.
mummiiii Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Festeblødning En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, kan være en festeblødning, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet. Hvordan ser en festeblødning ut? En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning. Når skjer festeblødningen? Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning. Er det grunn til å bekymre seg over en festeblødning? Nei, en festeblødning er helt normalt. Hvis blødningen er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning, så er det ingen grunn til å bekymre seg. Hvis det er en festeblødning, når kan jeg ta en graviditetstest? De fleste graviditetstester virker ved at de måler nivået av hormonet hCG i urinen. Nivået av denne hormonet begynner å øke etter egget har festet seg. Stort sett alle graviditetstester som er på markedet er mer enn 99% sikre fra den dagen du skulle hatt menstruasjon, enkelte tester kan benyttes noen dager tidligere.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Festeblødning En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, kan være en festeblødning, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet. Hvordan ser en festeblødning ut? En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning. Når skjer festeblødningen? Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning. Er det grunn til å bekymre seg over en festeblødning? Nei, en festeblødning er helt normalt. Hvis blødningen er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning, så er det ingen grunn til å bekymre seg. Hvis det er en festeblødning, når kan jeg ta en graviditetstest? De fleste graviditetstester virker ved at de måler nivået av hormonet hCG i urinen. Nivået av denne hormonet begynner å øke etter egget har festet seg. Stort sett alle graviditetstester som er på markedet er mer enn 99% sikre fra den dagen du skulle hatt menstruasjon, enkelte tester kan benyttes noen dager tidligere. Her mangler vel et ikke? "Hvis blødningen ikke er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning ..."
mummiiii Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Her mangler vel et ikke? "Hvis blødningen ikke er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning ..." Oi, leser over nå og ser det ja. Det stemmer nok, jeg kopierte det fra http://www.terminkalkulator.com/festebl%C3%B8dning/ jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå