Gå til innhold

Prøblemer med p-sprøyte!

Gjest MåneSkygge

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow

Lurte på om noen flere her som har dårlige erfaringer med denne. Vi er fem jenter i vennegjengen vår som har tatt den og vi alle har hatt problemer i lang tid etterpå. Jeg blødde uten stopp i nesten ett år før jeg ble nødt til å begynne på noen spessielle tabletter for å stoppe dette. Ble jo veldig blodfattig av å blø sånn. Etter jeg hadde brukt de pillene ett år trodde jeg og legen at ting hadde blitt normalt så jeg kunne slutte på de, men nei da... Jeg fortsatte å blø i enda ett halvår og måtte begynne på tabletter igjen. Så det tok nærmere tre år etter virkningen skulle vært ute av kroppen, til ting ble sånn ca normalt igjen. Mine venner som har tatt den har også hat lignende problemer etter på. Den kan da ikke være bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt så mange skrekkhistorier om p-sprøyte at jeg tør rett og slett ikke prøve.

Kjenner også til ei som blødde i et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Ja det er alt for mange slike tilfeller.. Skjønner ikke hvorfor leger fortsatt gir de ut når så mange har problemer med de. Før i tiden var det bare folk med hjerneskader som fikk den, de som ikke var i stand til å ta vare på noe barn og ikke klarte å følge med annen prevansjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...Har hørt om flere leger som mener p-sprøyta burde fjernes fra markedet.

Men,klart,det høres jo fryyktelig fristende ut å slippe mensen,da...

Men man er visst ikke garantert det heller etter hva jeg har skjønt ?

Og når man ikke er garantert det engang, da er det ikke verdt å ta sjansen på de bivirkningene syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
klart,det høres jo fryyktelig fristende ut å slippe mensen,da...

Men man er visst ikke garantert det heller etter hva jeg har skjønt ?

Og når man ikke er garantert det engang, da er det ikke verdt å ta sjansen på de bivirkningene syns jeg.

Jeg mistet ikke mensen.. Blødde mer enn vanlig faktisk. Jeg begynte jo på den for å slippe mensen den gangen. Men vi har jo mensen for en grunn, tror ikke det er så bra å miste den heller, selv on du blir lei av mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal tro om hva som er bra og ikke bra lengre jeg, legene blir jo aldri enige om noenting.

Noen leger er fast bestemt på at det ikke gjør noe at man ikke har mensen, mens andre mener man absolutt bør ha mensen.

Neimen ikke lett å vite hva man skal tro :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte p-sprøyte for noen år siden, og det var ikke spesielt heldig :(

Jeg la på meg en hel del, og fikk et vanvittig temperament, særlig når jeg hadde drukket alkohol.

Mensen mistet jeg da, men "bivirkningene" var for store til at jeg fortsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...