Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som ei t-skjorte som har vært rød, men som er vaska feil. Den er nå lyserød og litt skjoldete og fordratt.

Sånn føler jeg meg.

Men jeg har en kropp som nesten aldri er syk. Jeg har en jobb jeg elsker. Barn jeg forguder.

Jeg hater å bli tatt bilde av, for jeg ser ustelt ut. Håret ser uvaska ut, selv om jeg vaska det for få timer siden. Ansiktet ser litt medtatt ut. Jeg vet ikke hvorfor, for jeg er frisk. Jeg ser at jeg ser... deprimert ut på bilder og på film.

Hvordan i alle dager... jeg er ikke så gammel. Men jeg ser ut som ei gammel dame i et ungt skinn.

Hva skal jeg gjøre for å "piffe" meg opp? Jeg er dårlig med sminke, og liker ikke følelsen av å være sminket.

Minst 8 kg skal bort, det er mye, for jeg er ikke så stor. Men tror den utvaska følelsen kan bedres med vektnedgang.

Gode råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt hudpleie hadde gjort susen?:) Kunne nå stukket hodet innom en hudpleier i alle fall. Kanskje en venninne eller noe kunne hjulpet deg med litt nye freshe klær og sminke? Evt. hør med disse store sminke bloggene for en "makover?" Finner sikkert videoer på youtube også med jenter og damer med skjønnhets tips.

Og hva med en ny frisyre?:) Annen farge?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ny hårfarge og/eller klipp kan hjelpe veldig. En hårfarge som komplimenterer hudnyansen din. Ellers kan jo et besøk hos en hudpleier/makeup artist være både deilig og gøy. Der er det sikkert noen som kan lære deg litt om sminke også.

Hvilken farge du bruker på klærne dine kan også ha ha noe å si. Prøv deg fram med ulike farger. Noen farger får en til å skinne, andre kan få en til å se utvaska og sliten ut.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du føler deg utvasket- er det huden du mener? Hvis man spiser dårlig kan man i noen tilfeller se litt grå ut i huden. Spis grønnsaker, drikk mye vann og tren! Det pleier å hjelpe :)

Ellers stemmer jeg for en ny hårklipp, kanskje en ny hårfarge også?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

8 kilo er ikke mye :) Eller altså, det er jo det det er, men ikke mist motet. Med en gang du har startet på et nytt og bedre liv så vil du fort se resultater, bare hold ut i begynnelsen.

Selvbruning, mascara, en god foundation og rouge/blush er mitt tips! Øredobber i ørene og en god rettetang du fort kan dra gjennom håret, evt. kan du sette håret i en høy hestehale :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har feil hårfarge kan man fort se dratt og sliten ut.

Selv pleier jeg å lage ansiktmaske av eggehvitte. Pisker det til det får skum, og lar det vær på ansiktet til det størkner, det strammer opp huden. Og så lager jeg maske av honning og havregryn, lar den være på så lenge jeg gidder, syns det gir en fin glød i huden og den er fuktgivendee. Lurt å la havregrynene svelle litt i honningen.

Er superbillig hudpleie så du taper jo ikke stort på å prøve :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes man ser yngre ut med et par kilo for mye :)

AnonymBruker
Skrevet

Mindre vekt, gitt at du er normalvektig - vil bare gjøre deg mer innsunket i ansiktet - og ta bort endel fett i fjeset som kan gi mer"dradd" utseende.

Her er det faktisk fargebruken din det sannsynligvis mangler noe på.

Du må kle deg i farger som komplimenterer hudtonen din(jeg eksempelvis ser alvorlig syk ut i gult), du bør ta litt farge i håret eller ta en klipp for er flott for ansiktet ditt(og her kan du ikke gå til den aller billigste frisøren som klipper gamle damer) - og ikke minst, du må bruke litt sminke.

Bruk litt rouge(til din hudtone), litt øyensminke(ikke bare mascara, men øyenskygge også) og farget leppepomade.

Jeg ser grei ut uten sminke - men får frem fargene bedre med varme bruntoner og rosa/ferskenfarge i kinn eksempelvis.

Dette er ikke noe annerledes for deg enn for alle andre :)

Skrevet

Ta en tur til frisøren, få en hårklipp og kanskje en ny hårfarge (glansvask hvis du ikke vil gjøre det permanent, eller bare noen striper for å friske opp). Kjøp gode hårprodukter hvis håret ditt trenger det, og du bruker mye rettetang/krølltang/hårføner. Både hårkur og beskyttende sprau er ting du burde påkoste deg.

Er du sikker på at du ikke manger noen vitaminer, eller har jernmangel? Det går an å være frisk men likevel mangle dette. Ved jernmangel vil man ofte bare føle seg litt trøtt, og kanskje skjer det uten at du tenker over det selv. Ta en tur til legen hvis du er i tvil, og ta en blodprøve.

Vær nok i bevegelse. Gå til jobben eller tren et par ganger i uka. Eller vær aktiv med barna.

Kjøp noen nye klær som komplimenterer din hudtone og kroppsform.

Kjøp en god mascara, rouge og lipgloss.

Gjest Meridius
Skrevet

Om du ikke trener, begynn å tren styrke og cardio. Da vil du se friskere ut, og du vil få en bedre holdning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som ei t-skjorte som har vært rød, men som er vaska feil. Den er nå lyserød og litt skjoldete og fordratt.

Hva mener du med fordratt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...