AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Hei! Jeg bare lurte på hvordan dere andre gjør det. Nå skal vi prøve nok en gang å bli gravide, etter flere skuffende måneder. Vi har stort sett hatt sex annen hver dag, men hver dag i uken rundt eggløsning. Jeg har jo lest at noen anbefaler at man kun har sex annenhver dag, men jeg vet ikke nøyaktig hvilken dag EL lander på (tester med EL-tester) og lurer derfor på: Hvis jeg har EL en fredag, har dere sex mandag-søndag-fredag-søndag-tirsdag da? Eller: Tirsdag-torsdag-lørdag-mandag? Hva tror dere lønner seg?? Vi har alltid sex hver dag fordi vi så gjerne vil treffe, men det går jo ikke... Noen tips? Nå spiser vi begge alt av vitaminer (kan snart slutte å spise for får sikkert i meg 3000 kcal i piller hver dag) + at jeg skal prøve med wild yam denne mnd --Noen tips??? Takk!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Slapp av, og fortsett med sex annen hver dag. Ikke tenk på å ha ekstra sex på eggløsningsdagen, det betyr omtrent ingenting. Det er en grunn til at det anbefales med sex annen hver dag, forresten. Det er faktisk slik at om mannen har utløsning stort oftere, så blir sæden "dårligere". Det kommer mindre sædceller rett og slett. Husk at sæden er befruktningsdyktig i 3-5 dager inni deg, og at egget er mottakelig i 24 timer etter eggløsning. Har du eggløsning på fredagen, så vil sex hvilken som helst dag fra mandag til lørdag kunne resultere i graviditet.
Athene Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Hvis mannen har friske svømmere har det egentlig ingenting å si. Da kan dere ha sex hver dag, eller kun sex en gang rundt eggløsningsdagen, med samme resultat. Det eneste som kan virke negativt er sex flere ganger om dagen, da skyter man kun tomskudd til slutt. Men sex annenhver dag er mer enn nok for å treffe med prøvingen. Mitt beste tips er å ikke ha sex fordi man må, det hjelper ikke på å bli gravid (med mindre man aldri har sex) og bidrar kun til å ødelegge forholdet. Når det gjelder vitaminer, naturpreparater og så videre hjelper det egentlig lite, om noe. Dersom det ikke er noe feil med noen av dere blir dere gravide av dere selv etterhvert uansett hva dere gjør og ikke gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå