Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange her som anser seg selv som religiøse? Skriv gjerne hvilken tro dere bekjenner dere til også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er ikke tilbakestående.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er ikke tilbakestående.

Selv om jeg er enig i at religion kan hindre menneskehetens fremgang og at doktrinene ofte er på grensen til tåpelige, mener jeg det blir feil å si det der. Enkelte mennesker har levd i omstendigheter som har ført til at de har fått et helt annet bilde av verden enn det du har. Gjør det dem tilbakestående? Det er sånne utsagn som gir ikke-troende et dårlig omdømme blant religiøse, skulle ønske vi kunne slippe det.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Av og til skulle jeg ønske at jeg kunne tro, det virker fint på en måte. Men hodet mitt funker ikke slik, det er ikke en tøddel av tro i hodet mitt.

• Liker 1
Skrevet

Religøs. Nei men jeg vet at det finnes en GUD:)

• Liker 1
Skrevet

Religøs. Nei men jeg vet at det finnes en GUD:)

Da er du religiøs.

• Liker 1
Skrevet

Da får du tro det da, men jeg sier nei.

Skrevet

Da får du tro det da, men jeg sier nei.

Er det mulig. Du sier du TROR. Ergo er du religiøs. Det er ikke bare de som messer rundt i kirker og andre religiøse hus som er det.

Skrevet

Du tror jeg vet:) Finito!

• Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

Jeg trives svært godt med å være tilbakestående.

Skrevet

Du tror jeg vet:) Finito!

Er du dum eller bare spiller du?

Skrevet

Kjære deg kan du ikke prøve å lese det jeg skriver da. Istedet for å lage din egen tolkning?

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er praktiserende religiøs.

• Liker 7
Skrevet

Da er du religiøs.

En som følger en spesiell religon er religiøs. En som tror på noe spirituelt men ikke tilhører en religion er ikke religiøs, men troende/spirituell/åndelig.

Men i denne sammenheng tror jeg trådstarter mente å omfavne alle former for tro/religion/spiritualitet.

Skrevet

Jeg har lenge forsøkt å tro, for det høres fint ut med at alt ikke bare er tilfeldig, at det er en mening bak alt - men samtidig blir Gud "ond" og alt blir så ulogisk når jeg tenker nærmere etter (det er jo så mye ondt som skjer i verden, hvordan kan Gud være god og allmektig samtidig som dette skjer?)

Jeg har derfor konkludert med at naturen går sin gang, og om det er en gud eller ei der ute, det kan jeg ikke vite. Ergo tilhører jeg ingen tro, eller kanskje agnostisismen? Det å tro og at alt skal ha sin mening har aldri vært en viktig del av meg. MEN jeg respekterer andres tro!

Skrevet

Selv om jeg er enig i at religion kan hindre menneskehetens fremgang og at doktrinene ofte er på grensen til tåpelige, mener jeg det blir feil å si det der. Enkelte mennesker har levd i omstendigheter som har ført til at de har fått et helt annet bilde av verden enn det du har. Gjør det dem tilbakestående?

Ja. Det er en vitenskapelig sannhet at religiøse har en feil i hjernen.

Gjest blackbird
Skrevet

nei jeg praktiserer ingen religion, så jeg er ikke religiøs.

Skrevet

Nei, jeg er ikke religiøs.

Skrevet

Jeg er spirituell, men ikke religiøs.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Det er en vitenskapelig sannhet at religiøse har en feil i hjernen.

Slike utsagn gjør ikke annet enn å skape mer hat i en allerede betent verden. Jeg tenker ikke i de mest forståelige baner om folk som velger å ikke tro, men som menneske respekterer jeg deres rett til å velge deres tro, og det gjør jeg uten å slenge rundt om med bemerkninger.

Klarer vi å leve sammen uten å krenke og undervurdere hverandre i tide og utide, har vi kommet et steg nærmere en verden hvor harmoni er mulig.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...