Gå til innhold

Pioner til bryllup i august?

Anbefalte innlegg

Gjest airam90
Skrevet

Hei!

Jeg har hørt litt rundt med forskjellige blomsterbutikker angående pioner til bryllup i august.

Noen sier det er umulig å få pioner til august og noen mener det vil gå kjempefint.

Min størte drøm er å ha pioner i blomsterbuketten og ikke minst på bordene.

Vi har bestilt pioner til bryllupet hos en blomsterbutikk som mente de kunne skaffe, men så snakket jeg med en annen og hun mener de bløffer. Sååå....

Dere som jobber i blomsterbutikk/har erfaring eller har hatt pioner selv rundt denne tiden (august) har dere noen tips?

Tror dere det blir umulig eller mulig? :sjenert:

Skrevet

Jeg er utdannet blomsterdekoratør å mener det ikke er noe problem å skaffe pioner i august. Tidlig eller sent i Mnd?

Gjest airam90
Skrevet

Jeg er utdannet blomsterdekoratør å mener det ikke er noe problem å skaffe pioner i august. Tidlig eller sent i Mnd?

11 august :)

Skrevet

Jeg ønsker meg også peoner, og vi skal gifte oss 23.juni.

Blomsterbutikken vi bruker tilhører Interflora-kjeden, og der var det akkurat på grensen at de kunne garantere meg peoner til 23.juni.

Skulle det ikke gå så har vi rosa + hvite roser som plan B :jepp:

Skrevet

Jeg giftet meg i midten av juli i fjor, og de peonene jeg hadde i min brudebukett kom med siste levering. Da var sesongen for peoner over (de blomstrer vel i juni, litt avhengig av vær og vind?)

Skrevet

Men peoner er jo så vakre, då jeg krysser fingre for at det faktisk går an å levere dem såpass sent på sesongen :)

Gjest airam90
Skrevet

Jeg ønsker meg også peoner, og vi skal gifte oss 23.juni.

Blomsterbutikken vi bruker tilhører Interflora-kjeden, og der var det akkurat på grensen at de kunne garantere meg peoner til 23.juni.

Skulle det ikke gå så har vi rosa + hvite roser som plan B :jepp:

Ja, vi har også plan B om det ikke skulle gå. Vi skal ha fra Kolnes-Zwerg og de tilhører Interflora ja.