Gå til innhold

Pioner til bryllup i august?

Anbefalte innlegg

Gjest airam90
Skrevet

Hei!

Jeg har hørt litt rundt med forskjellige blomsterbutikker angående pioner til bryllup i august.

Noen sier det er umulig å få pioner til august og noen mener det vil gå kjempefint.

Min størte drøm er å ha pioner i blomsterbuketten og ikke minst på bordene.

Vi har bestilt pioner til bryllupet hos en blomsterbutikk som mente de kunne skaffe, men så snakket jeg med en annen og hun mener de bløffer. Sååå....

Dere som jobber i blomsterbutikk/har erfaring eller har hatt pioner selv rundt denne tiden (august) har dere noen tips?

Tror dere det blir umulig eller mulig? :sjenert:

Skrevet

Jeg er utdannet blomsterdekoratør å mener det ikke er noe problem å skaffe pioner i august. Tidlig eller sent i Mnd?

Gjest airam90
Skrevet

Jeg er utdannet blomsterdekoratør å mener det ikke er noe problem å skaffe pioner i august. Tidlig eller sent i Mnd?

11 august :)

Skrevet

Jeg ønsker meg også peoner, og vi skal gifte oss 23.juni.

Blomsterbutikken vi bruker tilhører Interflora-kjeden, og der var det akkurat på grensen at de kunne garantere meg peoner til 23.juni.

Skulle det ikke gå så har vi rosa + hvite roser som plan B :jepp:

Skrevet

Jeg giftet meg i midten av juli i fjor, og de peonene jeg hadde i min brudebukett kom med siste levering. Da var sesongen for peoner over (de blomstrer vel i juni, litt avhengig av vær og vind?)

Skrevet

Men peoner er jo så vakre, då jeg krysser fingre for at det faktisk går an å levere dem såpass sent på sesongen :)

Gjest airam90
Skrevet

Jeg ønsker meg også peoner, og vi skal gifte oss 23.juni.

Blomsterbutikken vi bruker tilhører Interflora-kjeden, og der var det akkurat på grensen at de kunne garantere meg peoner til 23.juni.

Skulle det ikke gå så har vi rosa + hvite roser som plan B :jepp:

Ja, vi har også plan B om det ikke skulle gå. Vi skal ha fra Kolnes-Zwerg og de tilhører Interflora ja.

Kunne bare ønske de var ærlige med oss når de sa det ikke skulle være noe problem å få peoner til august.

Istedenfor at vi blir skuffet når den tid kommer at vi må gå for plan B.... :/

:sukk:

Gjest navnelapp
Skrevet

Peonar i august høyrest veldig usannsynleg ut, ja. Dessverre.

Skrevet

Fra utlandet ;) - ikke Norge

Skrevet

Ingenting er umulig, men kommer an på hva du vil betale, viø jeg tro!;) Vi fikk beskjed om at joda, de KUNNE skaffe ranunkler i juni. Men de ville koste ca 11 kr stk å importere!;)

Gjest airam90
Skrevet

Ingenting er umulig, men kommer an på hva du vil betale, viø jeg tro!;) Vi fikk beskjed om at joda, de KUNNE skaffe ranunkler i juni. Men de ville koste ca 11 kr stk å importere!;)

Er nok villig til å betale mye for å få brudebuketten :) Hehe!

Ønsker det virkelig mye :)

Gjest airam90
Skrevet

Åh! Ranunkler var jo nydelige(googlet)! Men er det sånn de var daue til juni? Eller at de ikke blomstret før seint?

Kunne godt tenkt meg noen av disse også :) Men vist de er ferdigblomstret til juli så er det jo ikke vits å tenke på de engang.

Skrevet (endret)

Ranunkler har sesong i februar/mars, tror jeg...:) så det ble peoner på oss også, i slutten av juni.

Jeg ville helst hatt ranunklene til bordoppsatsene, og da ble import-prisen litt vel stiv!:gjeiper:

Endret av kaprifolen
Skrevet

Ranunkler har sesong i februar/mars, tror jeg...:) så det ble peoner på oss også, i slutten av juni.

Jeg ville helst hatt ranunklene til bordoppsatsene, og da ble import-prisen litt vel stiv!:gjeiper:

Å de var fine :rodmer: , Vi skal gifte oss i februar, så det var jo et kjempe tips. Tusen takk :jepp:

Jeg hørte med hun som skal lage blomstrene til vårt bryllup siden jeg veldig gjerne vil ha Liljekonvall, er det noen som har tips til hvilke blomster som kan passe til dette?

PS: Beklager var ikke meningen å "kuppe" tråden.

Gjest navnelapp
Skrevet

Fra utlandet ;) - ikke Norge

Kva for eit utland? Då må du på den sørlege halvkula vil eg tru, og det høyrest dyrt og komplisert ut.

Skrevet

Tråden er ryddet for spam.

Yvonne (mod)

Gjest airam90
Skrevet

Hmm, sitter å pønsker ut noen blomster som ligner som finnes i August.

Og hvordan finner jeg ut om disse blomstene er mulige å få tak på i august så jeg ikke velger enda en blomst det ikke er mulig å få tak i da..... Jeg hadde virkelig et stort ønske om å få peoner, men det ser mørkt ut.

Men kan håpe og prøve hvertfall ;) Så får vi ha plan B :sjenert:

Gjest Adriane
Skrevet

Å de var fine :rodmer: , Vi skal gifte oss i februar, så det var jo et kjempe tips. Tusen takk :jepp:

Jeg hørte med hun som skal lage blomstrene til vårt bryllup siden jeg veldig gjerne vil ha Liljekonvall, er det noen som har tips til hvilke blomster som kan passe til dette?

PS: Beklager var ikke meningen å "kuppe" tråden.

Kan de skaffe liljekonvall på den tiden av året?

Jeg har forstått det som at liljekonvall har svært kort sesong, og at den er ca i mai/juni (varierer litt, som med alle blomster). Har veldig lyst på liljekonvall selv nemlig :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Liljekonvall er tilgjengeleg i slutten av mai/tidleg juni, og det avheng også av korleis veret er. Med ein varm mai spring dei ut tidleg. Ei eg kjenner gjekk over stag for å skaffe kirsebærblomster, dei hadde avblomstra her i Oslo. Eg trur dei vart henta oppe i Østerdalen til slutt.

Skrevet

Hmm, sitter å pønsker ut noen blomster som ligner som finnes i August.

Og hvordan finner jeg ut om disse blomstene er mulige å få tak på i august så jeg ikke velger enda en blomst det ikke er mulig å få tak i da..... Jeg hadde virkelig et stort ønske om å få peoner, men det ser mørkt ut.

Men kan håpe og prøve hvertfall ;) Så får vi ha plan B :sjenert:

Jeg vil anbefale å ta en tur i blomsterhandelen, og spørre om de har noen bøker du kan få låne!:) Min blomsterhandler hadde det, da kunne jeg finne blomster og stiler jeg likte, og så kan de svare på når sesongen er på de! ;)

Et blomsterleksikon fra biblioteket kan kanskje også være fin inspirasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...