Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant leilighet i dag som jeg er veldig gira på. Skrev meg opp som interessert, og skrev et skriftlig 1. bud på 1 krone, slik at jeg slipper å gjøre det skriftlig neste gang. Tips fra megleren.

Det vil også være en visning på den leiligheten.

Hva skjer nå? Skal jeg begynne å by, eller skal jeg vente til 2. visning er over. Kan jeg begynne nå?

Hva legger jeg inn av bud, pris i forhold til taksten som er satt?

Dette er i Oslo. prisene er som alle vet, veldig høye. Men et område som ikke går som de høyeste når det gjelder leiligheter. Vil ha denne leiligheten :)

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tror mange kommer til å by på den, så ville jeg lagt inn bud på takst fortest mulig og håpe på at de godtar.

Skrevet

Hvis det er satt opp en visning, så kan de ikke godta noe bud før tidligst klokken tolv neste arbeidsdag. Har du vært på visning?

Du har vel sånn sett to valg:

1. Legge inn bud kjapt og bli med på budrunden.

2. Avvente og se om andre legger inn bud, så kan du eventuelt legge inn bud når budrunden ser ut til å ta av (så sant de ikke allerede har gått over det du kan by).

Uansett bør du være den som legger inn bud på din maksgrense. Det er surt hvis du byr 50 000 under maks, og så kommer noen og legger inn det som er ditt maksbeløp og får den.

Lykke til. :)

AnonymBruker
Skrevet

men kan jeg gjøre dette, selv om ikke 2. visning er over?

synes megler snakket om at jeg kom til å få en sms eller telefon først.

Skrevet

men kan jeg gjøre dette, selv om ikke 2. visning er over?

synes megler snakket om at jeg kom til å få en sms eller telefon først.

Nå er ikke jeg helt sikker, men vi viste interesse for et hus og megleren ringte oss for vær gang det kom bud. (vi la ikke inn bud) Det ble satt opp visning nr 2, men fikk fortsatt tlf om at det hadde kommet inn flere bud. Så når jeg tenker på dette så vil jeg jo tro at du kan legge inn bud allerede nå.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:)

Var på visning i dag. Det er en visning til i morra.

Så jeg lurer på om jeg NÅ kan legge inn bud? Eller må jeg vente?

Skrevet

Du kan legge inn bud nå om du ønsker, men selger kan ikke godta budet før etter siste visning. I våre budrunder har vi fått andres bud på SMS fra megler.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan legge inn bud nå om du ønsker, men selger kan ikke godta budet før etter siste visning.

Dette stemmer ikke.

Regelen er at megler ikke skal videreformidle bud med budfrist tidligere enn kl. 12 første virkedag etter siste annonserte visning. Man kan dog gi bud direkte til selger med akkurat den fristen man ønsker, og selger er fri til å kunne akseptere dette. Det er altså kun hva megleren gjør som er regulert.

Skrevet

Du kan legge inn bud allerede nå :)

Tenk på om du VIRKELIG har lyst på leiligheten. Hvis det er tilfellet må du kjøre hardt på. Jeg hadde lagt inn et bud som lå på takst eller litt over takst for å skremme bort folk. Og i budrunden må du aldri si hvor mye penger du har å kjøpe for. Vis bestemthet i budrunden og ikke nøl. Det skjønner megleren og vil utnytte deg for å presse opp prisen. Husk at megleren jobber for selger, og vil oppnå høyest mulig pris :)

Lykke til!

Skrevet

Dette stemmer ikke.

Regelen er at megler ikke skal videreformidle bud med budfrist tidligere enn kl. 12 første virkedag etter siste annonserte visning. Man kan dog gi bud direkte til selger med akkurat den fristen man ønsker, og selger er fri til å kunne akseptere dette. Det er altså kun hva megleren gjør som er regulert.

Det visste jeg ikke. Men har selger lov å selge privat på den måten når en megler allerede er involvert?

AnonymBruker
Skrevet

Det visste jeg ikke. Men har selger lov å selge privat på den måten når en megler allerede er involvert?

Man selger ikke nødvendigvis privat i en slik situasjon. Selv om budet gis direkte til selger kan man gjerne bruke megleren til all papirførsel og selve oppgjøret.

Selger er fri til å akseptere hvilket som helt bud h*n mottar, uavhengig av om budet formidles gjennom megler eller direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...