Gå til innhold

Hjelp, problemer med kvisete hud! Hva er det jeg gjør feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips og råd å komme med når det gjelder kviser? Har fått masse kviser de siste månedene, men nå de siste ukene har det forverret seg enda mer. Har spist mye raske karbohydrater og potetgull når jeg har lest til eksamen og huden min har aldri sett verre ut.

Har masse hvite kviser på haken, tørre og hvite kviser som ikke går bort - de har jeg hatt i flere måneder, men nå har noen av de forvandlet seg til betente kviser som gjør at huden rundt blir rød. Har begynt å få disse hvite kvisene overalt, huden ser nuppete og ekkel ut. Jeg har aldri hatt så dårlig selvtillit når det gjelder huden min og meg selv, har ikke lyst til å gå ut døren når jeg ser sånn ut.

Det høres ovefladisk ut, men jeg føler meg så stygg med den nuppete og ekle huden min. Hva kommer disse hvite kvisene av? De blir betent av og til og etterlater seg røde flekker etter at de har gått. Trenger hjelp med huden! Er student og har ikke så god råd, men nå MÅ investere i gode produkter når jeg får lønn om noen uker.

Hvilke produkter anbefaler dere mot kvisete hud? Har så ufin hud nå at jeg bare vil legge meg under dyna og vente på at det går over. Disse små kvisene er overalt i ansiktet, også har jeg de hvite kvisene på haken og disse blir betent etter noen stund og blir til store kviser :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags produkter bruker du nå da?

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags produkter bruker du nå da?

Bruker fuktighetskrem og ansiktsvask fra Avene (kjøpt på apoteket) og eucerin øyekrem + face & body scrub fra MD. Har brukt disse produktene i ett år nå, men det er de siste månedene ansiktet mitt har forverret seg betraktelig.

Har ikke hatt råd til å kjøpe dyre produkter, men har vel ikke noe annet valg nå. Hvilke produkter anbefaler du? Har hvite kviser på haken og røde kviser på kinnene, har også kviser i pannen samt tørr og rød hud rundt nesen. Trenger virkelig hjelp når det gjelder hudpleie! :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde nøyaktig det samme, helt likt det du beskriver! Min løsning var å ikke bruke noe proukter på huden, for det fucka den bare mer til. jeg slutta å spise drittmat og spiste bare sunt og drakk masse vann. Nå, 1,5 mnd senere, en TÅLMODIG tid senere, er huden min kjempefin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde nøyaktig det samme, helt likt det du beskriver! Min løsning var å ikke bruke noe proukter på huden, for det fucka den bare mer til. jeg slutta å spise drittmat og spiste bare sunt og drakk masse vann. Nå, 1,5 mnd senere, en TÅLMODIG tid senere, er huden min kjempefin.

Brukte du ikke fuktighetskrem heller? Jeg har noen områder i ansiktet hvor jeg har tørr hud. Huden føles også litt stram når jeg har vasket\renset ansiktet, og da føler jeg at jeg må bruke fuktighetskrem. Men har jeg ikke mer fuktighetskrem igjen, og jeg har ikke råd til å kjøpe dyre hudprodukter før om noen uker, så jeg må klare meg uten fuktighetskrem en stund nå, så får se om det hjelper. Og nei, det blir ikke mer potetgull og raske karbohydrater på meg nå, det er sikkert og visst.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg brukte ikke fuktighetskrem, men jeg har heller sjelden/aldri brukt det på huden. Huden min regulerer seg mye selv, samtidig som at jeg daglig tar tran, spiser en skive avocado, spiser fet fisk osv, så har jeg ganske fuktig fettaktig hud, fra innsiden, om du skjønner. Den tørker ikke lett ut, så det gikk greit for meg å ikke bruke krem på. Men som sagt, det tok 1-1,5 måned før alle kvisene forsvant. Frem til det så var jeg en stund redd for at de var blitt kroniske, jeg fikk en ny kvise hver natt, det er ikke tull en gang, om morgenen etter kunne jeg telle en ny. Og grunnen til mine kviser var som sagt STORE mengder usunn dritmat. Når jeg roet ned kostholdet og det ble regulert igjen, så forsvant kvisene og huden ble som før, heldigvis.

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du har riktige prdukter for din hudtype? Sjelden de på apotek vet forskjellen mellom hudTYPE og hudTILSTAND, desverre! jeg med kjempefet hud fikk høre at jeg hadde en tørr hud på apoteket (fordi den var fuktfattig i overhuden,og derfor flasset av noen steder i små flak). Fikk da produkter mot tørr hud med MASSE fett og olje i, huden min ble tusen ganger verre!!! helt katastrofe! En fet hud produserer alt av fett og oljer på egenhånd, og skal absolutt IKKE ha tilførsel av dette. -derimot har en fet hud et stort behov for fukt,- så fuktighetskrem er viktig, men den MÅ være oljefri!

Anbefaler å ta deg en gratis hudanalyse i en hudpleiesalong, de fleste tilbyr dette kostnadsfritt :) bare gå innom å hør:)

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du har riktige prdukter for din hudtype? Sjelden de på apotek vet forskjellen mellom hudTYPE og hudTILSTAND, desverre! jeg med kjempefet hud fikk høre at jeg hadde en tørr hud på apoteket (fordi den var fuktfattig i overhuden,og derfor flasset av noen steder i små flak). Fikk da produkter mot tørr hud med MASSE fett og olje i, huden min ble tusen ganger verre!!! helt katastrofe! En fet hud produserer alt av fett og oljer på egenhånd, og skal absolutt IKKE ha tilførsel av dette. -derimot har en fet hud et stort behov for fukt,- så fuktighetskrem er viktig, men den MÅ være oljefri!

Anbefaler å ta deg en gratis hudanalyse i en hudpleiesalong, de fleste tilbyr dette kostnadsfritt :) bare gå innom å hør:)

Den fuktighetskremen og rensen jeg bruker er for sensitiv hud og for en hud som plages av kviser. Jeg tror jeg har kombinasjonshud. Jeg har veldig mye kviser på haken, litt i pannen og på kinnene, men har tørr hud i nesepartiet og litt på kinnene også. Har også en sensitiv hud. Kvisene jeg har er hvite og ser "nuppete" ut, de blir etterhver røde og betente og det tar laaang tid før de forsvinner og de etterlater seg røde merker. Vet du om noen gode produkter som du anbefaler?

AnonymBruker
Skrevet

Den fuktighetskremen og rensen jeg bruker er for sensitiv hud og for en hud som plages av kviser. Jeg tror jeg har kombinasjonshud. Jeg har veldig mye kviser på haken, litt i pannen og på kinnene, men har tørr hud i nesepartiet og litt på kinnene også. Har også en sensitiv hud. Kvisene jeg har er hvite og ser "nuppete" ut, de blir etterhver røde og betente og det tar laaang tid før de forsvinner og de etterlater seg røde merker. Vet du om noen gode produkter som du anbefaler?

Har du store porer på nese/hake/kinn?? Tynn eller tykk hud? Blir du ofte fet/glinsende på nese,hake eller kinn?? de med en tørr hudTYPE får sjeldent/aldri kviser, så jeg mistenker at det er hudTILSTANDEN din som føles dehydrert, altså at det øverste hudlaget er dehydrert og kjennes tørt /og evt flasser noe. HudTYPENR som finnes er fet, tørr, normal,og kombinert (altså en kombinasjon av disse. feks fet t-sone og tørre kinn etc) Hudtilstander er bla uren, sensitiv, aldrende, solskadet, dehydrert +++

Du kan feks fint ha en fet hudTYPE som er i en dehydrert tilstand......dvs at du trenger massevis av fukt!=)

Vanskelig å anbefale produkter når jeg ikke vet 100% sikkert hvilken hudtype du har....hmm....kunne du lagt ut et bilde, samt svart på spm jeg stilte først i dette innlegget??

Ellers vet jeg at det norske hudpleiemerket ELIXIR har produkter som er gode til alle hudtyper, fordi de ikke inneholder fett eller olje. www.elxr.no

- de har en dagkrem som heter rich moisturizing cream,- den er fenomenal og inneholder masse fuktighet:) mot kvisene har de en nattkrem som inneholder glycolsyre, den er super mot kviser, i tillegg til at den gir fuktighet og trekker sammen porene. Disse koster mellom 500-650,- , men de er drøøøøye og verdt hver eneste krone. I alle hudpleiesalongene som fører elixir, kan man også få gratis hudanalyse med ultralyd-apparat, hvor man ser alle lagene nedover i huden og hvordan det står til.

AnonymBruker
Skrevet

Har du store porer på nese/hake/kinn?? Tynn eller tykk hud? Blir du ofte fet/glinsende på nese,hake eller kinn?? de med en tørr hudTYPE får sjeldent/aldri kviser, så jeg mistenker at det er hudTILSTANDEN din som føles dehydrert, altså at det øverste hudlaget er dehydrert og kjennes tørt /og evt flasser noe. HudTYPENR som finnes er fet, tørr, normal,og kombinert (altså en kombinasjon av disse. feks fet t-sone og tørre kinn etc) Hudtilstander er bla uren, sensitiv, aldrende, solskadet, dehydrert +++

Du kan feks fint ha en fet hudTYPE som er i en dehydrert tilstand......dvs at du trenger massevis av fukt!=)

Vanskelig å anbefale produkter når jeg ikke vet 100% sikkert hvilken hudtype du har....hmm....kunne du lagt ut et bilde, samt svart på spm jeg stilte først i dette innlegget??

Ellers vet jeg at det norske hudpleiemerket ELIXIR har produkter som er gode til alle hudtyper, fordi de ikke inneholder fett eller olje. www.elxr.no

- de har en dagkrem som heter rich moisturizing cream,- den er fenomenal og inneholder masse fuktighet:) mot kvisene har de en nattkrem som inneholder glycolsyre, den er super mot kviser, i tillegg til at den gir fuktighet og trekker sammen porene. Disse koster mellom 500-650,- , men de er drøøøøye og verdt hver eneste krone. I alle hudpleiesalongene som fører elixir, kan man også få gratis hudanalyse med ultralyd-apparat, hvor man ser alle lagene nedover i huden og hvordan det står til.

Jeg har ikke veldig store porer i ansiktet, nei, og jeg har en tynn hud. Den kan ofte bli litt glinsende og fet på haken, nesen og i pannen. Hvis en ikke får kviser om en har tørr hud, da har ikke jeg det i hvert fall - men huden føles veldig stram og tørr når jeg har vasket det\renset det, den flasser litt på sidene av nesen og under - betyr det at huden min er dehydrert? Jeg trodde jeg hadde tørr hud også, men siden jeg får masse kviser, så har jeg kanskje ikke det. Da har jeg en fet hud og ikke en kombinasjonshud, hvis det er hudtilstanden som gjør at den føles stram og tørr?

Elixir, skal sjekke det, tusen takk for tips :) Trenger kanskje en fuktighetskrem for fet (kombinasjons?) hud som gir masse fukt.

Legger ut noen bilder her. Ble litt forskrekket da jeg så bildene, huden min ser virkelig ikke ut for tiden :(

AnonymBruker
Skrevet

Skrubben du bruker er bra. men Avene gjorde huden min helt grusom. Jeg vil anbefale rens og serum fra mD, men vær forsiktig med serum i solen. Sørg for at huden din får nok fukt, bruk fuktmaske fra et ok merke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips og råd å komme med når det gjelder kviser? Har fått masse kviser de siste månedene, men nå de siste ukene har det forverret seg enda mer. Har spist mye raske karbohydrater og potetgull når jeg har lest til eksamen og huden min har aldri sett verre ut.

Har masse hvite kviser på haken, tørre og hvite kviser som ikke går bort - de har jeg hatt i flere måneder, men nå har noen av de forvandlet seg til betente kviser som gjør at huden rundt blir rød. Har begynt å få disse hvite kvisene overalt, huden ser nuppete og ekkel ut. Jeg har aldri hatt så dårlig selvtillit når det gjelder huden min og meg selv, har ikke lyst til å gå ut døren når jeg ser sånn ut.

Det høres ovefladisk ut, men jeg føler meg så stygg med den nuppete og ekle huden min. Hva kommer disse hvite kvisene av? De blir betent av og til og etterlater seg røde flekker etter at de har gått. Trenger hjelp med huden! Er student og har ikke så god råd, men nå MÅ investere i gode produkter når jeg får lønn om noen uker.

Hvilke produkter anbefaler dere mot kvisete hud? Har så ufin hud nå at jeg bare vil legge meg under dyna og vente på at det går over. Disse små kvisene er overalt i ansiktet, også har jeg de hvite kvisene på haken og disse blir betent etter noen stund og blir til store kviser :(

Har det akkurat slik jeg også!! De siste månedene har vært forferdelige. Selvtilliten min har aldri vært verre. Klarer ikke se folk i øynene når jeg snakker med dem, for jeg blir så flau over huden min. Vil bare sjule den.

Men en ting som funker litt (begynte for 2 dager siden) var at jeg tok en rensegele som tørker ut huden, og vanligvis har jeg tatt på fuktighetskrem etter dette, men jeg lot være, og jeg ser allerede at kvisene begynner å tørke ut. Vet ikke om dette bare er tilfeldig eller om det funker. Får bare fortsette å se.

Gjest villrev
Skrevet

Du sier jo selv at du spiste dårlig mat en periode og fikk kvisene etter det, vil tro de kommer av kostholdet ditt da. Kutt ut den usunne maten så blir sikkert huden din fin igjen etter en stund :)

AnonymBruker
Skrevet

Skrubben du bruker er bra. men Avene gjorde huden min helt grusom. Jeg vil anbefale rens og serum fra mD, men vær forsiktig med serum i solen. Sørg for at huden din får nok fukt, bruk fuktmaske fra et ok merke.

Ja, skal fortsette å bruke skrubben. Skal nok ikke investere i mer produkter fra Avene. Har du også fått hudproblemer etter å ha brukt avene? Jeg har jo spist ganske usunt mens jeg har lest til eksamen, men avene-produktene mine har ikke redusert utbruddene i hvert fall.

Har det akkurat slik jeg også!! De siste månedene har vært forferdelige. Selvtilliten min har aldri vært verre. Klarer ikke se folk i øynene når jeg snakker med dem, for jeg blir så flau over huden min. Vil bare sjule den.

Men en ting som funker litt (begynte for 2 dager siden) var at jeg tok en rensegele som tørker ut huden, og vanligvis har jeg tatt på fuktighetskrem etter dette, men jeg lot være, og jeg ser allerede at kvisene begynner å tørke ut. Vet ikke om dette bare er tilfeldig eller om det funker. Får bare fortsette å se.

Samme her også. Selvtilliten min er på bånn fortiden. Klarer nesten ikke å se meg selv i speilet og ta på huden min :(

Så bra at den funker for deg. Får kanskje prøve det jeg også, hva er navnet på den gelekremen du bruker og hvor har du kjøpt den?

Du sier jo selv at du spiste dårlig mat en periode og fikk kvisene etter det, vil tro de kommer av kostholdet ditt da. Kutt ut den usunne maten så blir sikkert huden din fin igjen etter en stund :)

Ja, jeg har spist ganske usunt den siste måneden og det er nok årsaken til at huden min har forverret seg så mye som den har gjort. Men jeg har jo hatt disse hvite kvisene før eksamensperioden også, så jeg har hatt de en stund. Huden min ser veldig nuppete og uren ut... Lurer på om produktene jeg bruker\har brukt frem til nå har noe å si når det gjelder hudtilstanden min.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regerer med slike hvite klumper når jeg bruker feil krem. Noen ganger dukker de opp med en gang, andre ganger kan det ta uker og måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kortvarig. Når huden kommer "up to speed" med all uttørkingen kan du ende opp med ennå mer kviser siden huden vil produsere talg for fullt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regerer med slike hvite klumper når jeg bruker feil krem. Noen ganger dukker de opp med en gang, andre ganger kan det ta uker og måneder.

Jeg håper virkelig at de hvite "nuppene" går bort når jeg prøver andre merker :) Har brukt avene i 7 måneder nå, så jeg vet ikke om det er avene som er årsaken til hudproblemene..

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kortvarig. Når huden kommer "up to speed" med all uttørkingen kan du ende opp med ennå mer kviser siden huden vil produsere talg for fullt.

Jeg er tom for fuktighetskrem og kan ikke kjøpe ny før i neste uke, så jeg håper at huden min ikke begynner med talgproduksjon... :\

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du gjør noe feil mtp at du får kviser. Er 95% genetisk.

Legen din kan hjelpe deg.

Hilsen ei som gikk rundt og trodde at hun gjorde feil i mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars, kjenner meg igjen. Brukte MD scrubb og cleanser og MATIS fuktighetskrem for sensitiv hud. Null forbedring i det hele tatt. -Så brukte jeg litt roligere produkter fra dermalogica. Null forbedring.

Så sluttet jeg med alle produktene, og RØRTE den ikke. Så ble den bra igjen helt i det blå!

Så ble den verre igjen.

Nå er jeg i grunnen bare på et punkt hvor jeg ikke kjøper flere kremer eller produkter. Har bestilt time hos fastlegen, og håper på å få noen bedre svar hos henne eller evt bli henvist til hudekspert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...