Gå til innhold

Blanding av pom og chihuahua

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er i planleggingsfasen av å kjøpe en ny hund. Pomeranian synes jeg er helt nydelig, men langhåret chihuahua er også ganske fin. Jeg vet at det finnes blandingshunder av disse rasene og jeg lurer derfor på om noen har erfaring med dette? Prisen er jo ganske annerledes.

Endret av Lulubo
Skrevet

Mulig jeg er litt kritisk - men hvorfor vil du ha en blanding av disse rasene?

Jeg blir skeptisk med engang folk vil ha typisk designerhunder - veskehunder ol... Om du vil ha en chihuahua - kjøp en chihuahua..

Slike designerhunder koster svin - spesielt når det er blandinger.. Kjøp heller en rase eller en tilfeldig blanding :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er litt kritisk - men hvorfor vil du ha en blanding av disse rasene?

Jeg blir skeptisk med engang folk vil ha typisk designerhunder - veskehunder ol... Om du vil ha en chihuahua - kjøp en chihuahua..

Slike designerhunder koster svin - spesielt når det er blandinger.. Kjøp heller en rase eller en tilfeldig blanding :)

Helt enig, det er bare svindyre bastarder, men fordi de passer i håndveska er folk villige til å betale i dyre dommer. Men, da får de hunder uten stamtavle og de er neppe etter foreldre som er helsetesta osv... Og hvorfor støtte opp om denne avlen, kjøp heller hund fra en registrert oppdretter som vet hva h*n driver med, ikke noen som skal tjene noen kjappe kroner på den alt for dyre bikkja si...

AnonymBruker
Skrevet

Ville ALDRI kjøpt en blandingshund. Jeg vil ikke støtte useriøst avlsarbeid.

• Liker 2
Skrevet

Ser at du skriver du vil ha ny hund- hva sort hund er du vant med fra før?

Vil og bare si at både poms og chihuahua er blitt ganske så innavlet , samme med puggsen i mange av de skandinaviske landene. Hvorfor? Veske/designer hunder , hvor det desverre er veldig mange som har fått for seg å ha kull på hunder som ikke er særlige egnet til avl.

KKanskje en annen liten hunderase er like kjekk - men mer problemfritt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ALDRI kjøpt en blandingshund. Jeg vil ikke støtte useriøst avlsarbeid.

Blandinger er ikke nødvendigvis useriøse. Dessverre er mange av dem det, men slett ikke alltid.

Skrevet

Da spør jeg: hva skal du bruke hunden til? Kun selskap? Går ut i fra at pommen fører med seg litt pelsstell?

Selv ønsker jeg ikke å støtte blandingsavlen, men uhell skjer og det finnes mange knallgode, fine blandingshunder!

Tenk deg godt om er mitt råd! Dersom det skulle bli noe trøbbel med hunden har du en MYE større trygghet og støtte hos en oppdretter som driver renraset avl!

Lykke til med valget av ny hund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...