AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Hei! Jeg pleier aldri å spise kjøtt, for jeg liker det rett og slett ikke. I dag tenkte jeg likevel å slå til med biff og pommes frites. Siden roast biffen jeg liker på skiven pleier å være rød, tenkte jeg å lage den medium. Tok den ut av pakka (pepperbiff fra rema 1000) og slengde den i panna uten "undersøkelser" I utgangspunktet var biffen mørkerød/lilla-ish. Steikte den i 3 minutter på hver siden (slik det stod på baksiden av pakken, for jeg har ellers ingen erfaring med å steke biff) og spiste den. Den var mye mer rød inne enn det jeg hadde trodd, og saften på tallerkenen var GRØNN. Eller grønn/brun. Problemet her er at jeg ikke vet om det er normalt eller ikke for kjøtt som ikke er gjennomstekt. Selve kjøttet luktet på en måte litt surt, men det er jo pepperkrydder rundt så det er ikke godt å vite om det er kjøttet eller krydderet som lukter. Hovedtegnet her er da grønnlig saft. Vet noen om det er normalt eller tyder alt dette på at det er dårlig kjøtt? Er helt grønn på dette... (no pun intended). Frister veldig lite med matforgiftning nå, har eksamen på mandag!!
Gjest Stille vann Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Hvorfor fortsatte du å spise den da du så det rant GRØNN saft fra den? Det høres lite delikat ut, jeg hadde ikke spist den. Endret 2. juni 2012 av Stille vann 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Men hvorfor spiste du den når du såg det var grønn saft? Det kan være det var noe kryddergreier som satt farge da.. Vet ikke. Men kanskje du skulle tatt fingrene i halsen og spydd opp litt. Luktet den ekkelt når den var ferdig stekt?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Haha off, visste dette spørsmålet kom til å bli stilt. Jeg vet ikke, tenkte på en måte at det var slik det skulle være - dessuten er jeg ikke vant til å kaste mat + er et matvrak. Uff. Den luktet småsurt når den var ferdig også på en måte....
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Haha off, visste dette spørsmålet kom til å bli stilt. Jeg vet ikke, tenkte på en måte at det var slik det skulle være - dessuten er jeg ikke vant til å kaste mat + er et matvrak. Uff. Den luktet småsurt når den var ferdig også på en måte.... Men altså, du såg det var grønn kjøttsaft, fortsatte og spise og SÅ fikk du panikk??
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, du såg det var grønn kjøttsaft, fortsatte og spise og SÅ fikk du panikk?? Ja, haha. Tenkte at det var noe som ikke stemte likevel. Det er jo litt morsomt samtidig som at det ikke er det hvis jeg må tilbringe morgendagen sammen med ei bøtte.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Hm, hvordan føler du deg NÅ? Spiste den for ca. 15 minutt siden, tror ikke effekten er der for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Ingen har erfaring med grønn saft fra biffen altså?
Gjest Kim Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 Det kjøttet var nok forbi siste forbruksdag... Håper du slipper unna med skrekken - matforgiftning er ikke gøy.
Sinner Skrevet 2. juni 2012 #14 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Kjøttet luktet surt og det rant grønn saft fra den men du fortsatte bare å spise du.. Du er jammen meg større matvrak enn meg Lykke til, håper det går bra med deg i natt. Endret 2. juni 2012 av Sinner 7
Gjest Borghild Skrevet 2. juni 2012 #15 Skrevet 2. juni 2012 Skjønner ikke hvordan du kunne spise grønn biff. Du må ha vært jævla sulten. Kontrast fra meg som ikke tør spise sjokolade som har gått en dag over dato en gang. Kjenner jeg blir dårlig bare av denne tråden. Har så angst for utgått mat. Men håper det går bra med deg og at du ikke blir syk.
Sinner Skrevet 2. juni 2012 #16 Skrevet 2. juni 2012 Regner med ts sitter/ligger på do i dette øyeblikk.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #17 Skrevet 2. juni 2012 Kan ikke ha vært noe form for marinade på biffen da? 1
Armitage Skrevet 2. juni 2012 #18 Skrevet 2. juni 2012 Noenganger så kan faktisk kjøtt endre farge fordi utsiden oksiderer med oksygenet i lufta, men da blir det som regel grått og ikke grønt. Hvis kjøttet er grønt og litt slimete på utsiden og lukter rart. Så er det nok ikke helt i orden. Men jeg har selv spist biff som jeg fant ut etterpå ikke var helt friskt. Og jeg ble ikke dårlig. Hvis kjøttet er akkurat på kanten så slipper du nok unna forhåpentligvis.
Minya Skrevet 2. juni 2012 #19 Skrevet 2. juni 2012 Var det mye blod i biffen, er det helt vanlig at kjøttsaften kan se litt grønnaktig ut om den er nært eller like over dato. Og lukter den litt surt er det ikke alvorlig galt så lenge den har blitt gjennomvarm under stekingen. Dessuten blir kjøttsafta fra pepperbiff ofte farget av krydderet. I verste fall blir du kanskje litt løs i magen, men jeg tror det kommer til å gå fint, TS
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #20 Skrevet 2. juni 2012 åh, dette minner meg veldig om den gangen jeg og kjæresten var dau sulten, vi kjøpte oss en fin indre file og kjørte hjem fra butikken i god tro om bra middag! vell hjemme heiv vi oss i steikingen å vi begge merket at det var noe "muffins" med kjøtte. Det luktet for og si det pent, møkker eller silo! vi sjekket dato stemplinga på pakken, og den var ikke gått ut på dato. vell vi tenkte at det var bare sånn den skulle lukte når den var rå, så vi steika skiten ekstra lenge lukta forsvant ... litt. vi spiste to tugger hver før vi så på hverandre, sprang på do og sto å brakk oss i en halv time... ALDRI MER FOR Å SI DET SÅNN!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå