Gå til innhold

Gir dere nødvendige ting i gave til barna?

gir dere barna nødvendige ting i gave?  

1. 1. gir dere barna nødvendige ting i gave?

• nei
      0
    • ja
      9
    • både/og
      14

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Gir dere og besteforeldre nødvendige ting i gaver til jul og bursdag til barna? Nødvendige ting som treningsklær, yttertøy, sko, seng til barneværelset osv

Eller gir dere bare leker og slikt?

Våre barn får en haug med gaver 2 ganger i året, både vi, beste/oldeforeldre og familie kjøper gjerne nødvendige ting, men avklarer litt hva barna trenger og ønsker seg slik at det blir leker og kosegaver også. Jeg mener at jentungen godt kan få den vinterjakken hun trenger i julegave :wink:

2 av barna våre blir superglad for klær og andre nødvendigheter, mens ett av barna surmuler til dette :roll:

Hvordan reagerer deres barn på nødvendige gaver? Føler dere at ungene "arvaer" deres meninger rundt dette?

Bronce

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Vi gjør begge deler.

Kan ikke bare kjøpe leker og unyttige ting hele tiden heller.

Dessuten: dere skulle sett lasset med leker her etter 5 barn... :o

Mayamor

Gjest Hilde K S
Skrevet

Vi gir begge deler.

Mellomsten ble kjempeglad da han fikk regnbukse og Transformers til jul. Han hadde lenge ønsket seg ny regnbukse sa han, hehe. Den gamle var skikeklig istykkerrevet nederst.

De fikk også egne rom til jul, det ble de voldsomt lykkelige for. De hadde kommet til å få det uansett, men særlig jeg mente at det burde komme som en gave.

Jenta vår på ti har alltid ønsket seg klær til jul og bursdag. Da spesifiserer hun hva hun ønsker seg, hvilke farger og slikt.

Gjest Primula
Skrevet

Ja, det gjør vi. Besteforeldrene spør ofte hva hun trenger, og da får hun gjerne f.eks ytterjakke, regntøy, vintersko osv.Synes det er bedre at de kjøper en liten leke ved siden av. Det blir jo alltid nok leker uansett. Vi kommer nok også til å kjøpe ski og sykkel til jul og bursdag. det er jo praktisk, og hun blir jo glad for det.

Skrevet

Litt begge deler.

Er det noe ho trenger/snart vil trenge får ho det til bursdag/jul. Også får ho heller en leike ved siden av.

Ho får nyttige presanger fra besteforeldrene på begge sider, oss og av og til fra tanter og onkler.

Tror kanskje tankegangen går litt i "arv."

Ordensmannen er vant til å få strikkatøy til bursdag/jul , selv er jeg vant til å få treningstøy i tillegg til noe annet.

Skrevet

Klart jeg gir fornuftige gaver, men etter den jula datteren min var ti år, og fikk bare klær, sørger jeg for at hun får noe morsomt også :blunke: Det var så trist for henne å se at de to guttene vi var sammen med fikk massevis av leker mens hun bare fikk fornuftige ting. Litt moro skal det jo være til jul og bursdag da!

Skrevet

Ja han er så liten ennå og får en hel haug med leker hver gang, da får han nyttige ting av oss som vi hadde måtte kjøpt allikevel. Han ønsker seg ikke noe ennå, men når han blir større blir det nok andeledes.

Skrevet

:D

Vi har begynt å gi sportsutstyr o.l til jul og bursdag.

Stedatteren min på snart 8 har så mye leker at hun ikke har peiling på hva som ligger hvor lenger.

Hun begynte også å ta dyre gaver som en selvfølgelighet og bestillte nermest av sine foreldre og besteforeldre før jul i fjor.Lekene ble glemt,ødelagt eller mistet bare få dager etter julaften.

Hennes mor og farmor tok initiativ til å spleise på noe nyttig isteden.

I år fikk hun komplett slalomutstyr.Ingen leker.

Dette var mer stas enn alskens plastting fra Edwis og vi har fått mange hyggestunder sammen i slalomløypa.

Vi er enige om nyttige leker også i fremtiden.Hun mottar ukelønn både hos mor og far samt. får mye penger av besteforeldre og oldeforeldre.

Hun sparer nå selv til ting som ismaskin o.l

Klem fra La Guapa :D

Skrevet

Vi gir både nødvendige ting og unødvendige ting. Til de aller minste barna gir vi som regel nødvendige ting og kanskje en liten ting, leke eller noe sånt, ved siden av. Til tenåringsbarna gir vi penger. Ganske kjedelig og upersonlig, men da kan de bestemme selv hva de vil ha utifra de pengene; klær, smykker, kinobiletter eller hva det måtte være.. :Hehe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...