AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Vi snakker om å gifte oss til vinteren, men har ikke helt bestemt oss enda. På den ene siden passer det bedre av ulike grunner å gifte seg da, for oss. Men samtidig så er våre familier spredt rundt i landet og om vi velger å ha det på vinteren må de reise langt på vinterføre. Har dette noe å si? Vi liker godt vinteren, og hjemstedet til en av oss er kjent for en vakker og stabil vinter. Sommeren virker som en ganske fullstappet tid for mange, men vinteren er ofte litt mer åpen? Når jeg leser en del av innleggene her inne føler jeg nesten av vi er til bry som vil invitere til bryllup, folk må reise langt, det er forventet av forlovere å arrangere utdrikningslag (dog ikke fra oss), folk føler sikker de må kjøpe gave osv osv..
Gjest Offensive Pie Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Jeg har vært i et vinterbryllup. Det var helt magisk! Det vil alltid være noen det ikke passer for. Man kan ikke ta hensyn til alle alltid. Om dere vil gifte dere på vinteren, så gjør det. De aller fleste vil være glade på deres vegne
Sunshower Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Jeg har selv blitt invitert til bryllup på andre siden av landet, og også i utlandet. Og jeg har ikke rynket på nesa av det Det er dere som skal gifte dere, og dersom dere ønsker vinterbryllup er det deres valg, ingen andres. Det er tross alt deres dag!! Det jeg synes er veldig greit i sånne tilfeller er at dere legger med informasjon om hvor det er(kart), mulige overnattingssteder og transport til/fra flyplasser o.l. Gjerne at dere kontakter et mulig overnattingssted og forhører dere om en eventuell pakkepris o.l., slik at priser står i "vedlegget" i invitasjonen. Har opplevd at brudeparet selv har ordnet transport til/fra kirken og feststed for gjestene, det synes jeg er topp. Det eneste du bør forberede deg på er at de familiemedlemmene og vennene som ikke er så nærme kanskje ikke kommer, da de kan synes det litt for dyrt/langt/vanskelig med fri.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Jeg har vært i ganske mange bryllup (sikkert en 15-20stk) og det er et bryllup jeg husker spesielt godt. De giftet seg nyttårsaften (desverre så var det mange som rynket på nesen av det og ikke ville komme i bryllupet fordi hadde andre tradisjoner som de måtte gjennomføre) Jeg syntes det var en litt magisk stemning over hele bryllupet. Bruden hadde den nydeligste hvite "pels"kåpen jeg har sett noen gang over kjolen. Ved festlokalet var det tent veldig, veldig mange lys, fakler og bokser rundt om kring. Velkomstdrinken var gløgg med og uten vin. Festlokalet pyntet i hvit, sølv og lyse blå. Like før midnatt gikk alle ut å kikket på rakettene som ble sendt opp. Magisk stemning ENESTE ulempen jeg kommer på er at det var 20 minusgrader så alt folk måtte oppholde seg innendørs, kunne ikke gå inn å ut som ved sommerbryllup. 1
Portvinpiken Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Vi gifter oss i desember i et annet europeisk vinterland, og jeg ser ikke noe negativt egentlig jeg. Det absolutte positive er jo at man slipper å uroe seg for om det blir godt og varmt vær - for det må man jo regne med at det nettopp IKKE blir I tillegg kombinerer gjestene dette med en liten førjulshopping og julemarkeder. Har heller ikke fått noe tilbakemeldinger på at dette ikke er noen god idè. 1
Mari*Nade Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Kjør på! Så mye enklere (føler jeg) å takke ja til vinterbryllup, det er som regel billigere å reise for de som evt må ta fly også. Ønsker selv å gifte meg midtvinters når den tid kommer! 2
Skybert Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Vi skal gifte oss til vinteren, og er veldig fornøyd med det valget. Jeg synes Norge med snø (klart kan ikke vite at det er snø, men stor sannsynlighet) er helt nydelig. Masse levende lys, folk har som oftest mer tid (færre andre bryllup++ å dra til), + at vi er mer vinter folk enn sommer.. Hvis det er det som passer best for dere, så synes jeg dere skal gå for det! for det er deres dag
Gjest Doh Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Vi hadde vinterbryllup og angrer ikke på det. Det blir en helt annen stemning, og det er så utrolig koselig når det blir mørk, det ligger snø på bakken og det snør kanskje litt også. Det var jo litt kaldt å bli fotografert ute i 12 minus, og champagneskummet frøs i glassene, men det var godt og varmt under kjolen. Følte meg som Askepott der jeg kom i hvit vintercape og muffe Skal man dra den helt ut kan man ha kanefart også (men det er dyrt om man ikke kjenner noen da). Vi hadde masse tente lys inne i lokalet, og hadde pyntet med hvitt, sølv, isblått og røde roser. Var veldig fint En annen fordel er at bryllupet deres ikke føyer seg inn i rekken av bryllup på sommeren siden det er veldig få som gifter seg da. Og så kan du få en del ting billigere siden det ikke er så stor etterspørsel (vi sparte 12.000 på lokalet) Åh, nå fikk jeg lyst til å gifte meg igjen Men poenget er at det ikke er noe som helt negativt med å ha vinterbryllup.
Gjest Adriane Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Vi hadde vinterbryllup og angrer ikke på det. Det blir en helt annen stemning, og det er så utrolig koselig når det blir mørk, det ligger snø på bakken og det snør kanskje litt også. Det var jo litt kaldt å bli fotografert ute i 12 minus, og champagneskummet frøs i glassene, men det var godt og varmt under kjolen. Følte meg som Askepott der jeg kom i hvit vintercape og muffe Skal man dra den helt ut kan man ha kanefart også (men det er dyrt om man ikke kjenner noen da). Vi hadde masse tente lys inne i lokalet, og hadde pyntet med hvitt, sølv, isblått og røde roser. Var veldig fint En annen fordel er at bryllupet deres ikke føyer seg inn i rekken av bryllup på sommeren siden det er veldig få som gifter seg da. Og så kan du få en del ting billigere siden det ikke er så stor etterspørsel (vi sparte 12.000 på lokalet) Åh, nå fikk jeg lyst til å gifte meg igjen Men poenget er at det ikke er noe som helt negativt med å ha vinterbryllup. Aaaawww Du får det til å høres så romantisk ut, at jeg - som egentlig ønsker meg et vår- eller høst-bryllup i utlandet et sted, nesten begynner å vurdere vinterbryllup i Gudbrandsdalen!! Men bare nesten. Tror jeg. *Dagrømme litt om en perfekt vinterdag, og kanefart, og lett snøvær og mengder på mengder av fakler*
Gjest Doh Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Hehe, jeg er blitt en skikkelig promotør for vinterbryllup 1
Gjest Tekola Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 Om folk ønsker å komme, så kommer de uansett føre (med mindre det er flom eller lignende, men du skjønner jo poenget). Vi hadde vinterbryllup og ville uten tvil gjort det igjen! Kanefart etter kirken for oss og gjestene, fakkelbokser utenfor, et helt fantastisk lys på bildene tatt utendørs, muligheten til å ha vintercape og muffe...
Gjest Adriane Skrevet 5. juni 2012 #12 Skrevet 5. juni 2012 Aaawww!! Ååååhhh! Tekola!! Ikke hell bensin på bålet, so to speak! Fortsetter dere sånn, kan samboeren se langt etter bryllup på den italienske landsbygda, eller på en sandstrand ved Middelhavet!
June Rae Skrevet 5. juni 2012 #13 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Jeg elsker vinteren og har alltid drømt om et vinterbryllup også!! Endret 5. juni 2012 av June Rae
Frua Skrevet 5. juni 2012 #15 Skrevet 5. juni 2012 Buketten min fikk frostskader men bortsett fra det så var det veldig fint
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #16 Skrevet 6. juni 2012 jeg har vært i et fantastisk vinterbryllup! bruden hadde en fin vinter kappe og de kjørte til stedet i hest og vogn! som en prinsesse der hun satt:) det får også en helt annen stemning inne der det er varmt og godt .mens kaldt å friskt ute:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå