frøkenfersken Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Vår jackrussel terrier/dvergpinscher valp på 6 mnd har begynt å bjeffe som bare det. Hun bjeffer på alt og alle. Om vi sitter helt rolig i sofaen kommer hun opp og bjeffer, om hun ikke får det som hun vil så bjeffer hun, hun bjeffer rett og slett for alt og ingenting. Jeg skjønner ikke hva det er, og er helt desperat etter råd for å få henne til å slutte med dette. Det er en u-ting, og jeg vil ikke ha en hund som bjeffer seg halvt ihjel. Så, om det er noen som har gode tips, råd eller triks for å få henne til å forstå at dette er uakseptabelt, og at det er VI som bestemmer her, så tar jeg dem imot med GLEDE!
kattepus89 Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Det kan være hun trenger med mental stimulering og flere turer ut? Både JR og pinscher er aktive raser som trenger tilstrekkelig mosjon og hjernetrim. Hva med å prøve å lære henne noen nye triks? Tror ikke det hjelper å kjefte, men heller bare ignorere henne totalt når hun viser uønsket adferd. Heller vise henne oppmerksomhet når hun er flink og stille Dette er mye mer effektivt enn kjefting. nå vet ikke jeg om du kjefter, men i tilfelle
Gjest Badabing Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Kjefting funker absolutt ikke, nei. Vår valp var også sånn i 4-6 mnd-alderen, og her funket det rett og slett med å bare overse henne, og å avlede når hun holdt på for lenge. Har dere trent inn kontaktlyd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå