geene Skrevet 25. april 2017 #541 Del Skrevet 25. april 2017 I Rogaland er Tårn et vanlig mannsnavn 😨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geene Skrevet 25. april 2017 #542 Del Skrevet 25. april 2017 Ja og så vet jeg om en som heter Ånen.. med trykk på Å. Høres ut som en ånd eller "ånds" (mindre med/åndssvak) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. april 2017 #543 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg må innrømme at jeg stusset litt da jeg hørte om en liten gutt som har fått navnet Balthazar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #544 Del Skrevet 25. april 2017 Kom nylig over navnet Urd, som er et jentenavn. Det er ikke noe jeg selv hadde valgt gitt. Men foreldrene skal ha for at de ikke går for et sånt skjørt uoriginalt jentenavn da. Viser litt guts Anonymkode: 18de0...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #545 Del Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, geene skrev: I Rogaland er Tårn et vanlig mannsnavn 😨 Jeg har bodd i rogaland i hele mitt liv og aldri hørt det navnet, så vanlig vil jeg ikke kalle det. Anonymkode: cfbee...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. april 2017 #546 Del Skrevet 25. april 2017 Det er åtte menn i Norge som heter Tårn, så man kan neppe si at det er et vanlig navn, selv i Rogaland. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 25. april 2017 #547 Del Skrevet 25. april 2017 Rita Peggy og Glenn Kent er de særeste navnene jeg har hørt, ihvertfall sammensatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #548 Del Skrevet 25. april 2017 Lava (jente med rødt hår) Gunn-Iris Hører ut som Gniris når man sier det litt kjapt Notto Har også vært borti en gutt som het det samme til fornavn, mellomnavn og etternavn. Det var ikke Ali, men tilsvarende kort navn som altså ble Ali Ali Ali 😁 Anonymkode: 1c367...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #549 Del Skrevet 25. april 2017 På 11.4.2017 den 19.35, Loki Laufeyson skrev: Crispin Det er vel et etternavn..? Jeg kjente ei på min alder (20-årene) som het det til etternavn. Anonymkode: f1b00...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #550 Del Skrevet 25. april 2017 Mileah Anonymkode: 76e47...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geene Skrevet 26. april 2017 #551 Del Skrevet 26. april 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i rogaland i hele mitt liv og aldri hørt det navnet, så vanlig vil jeg ikke kalle det. Anonymkode: cfbee...661 Haha jeg er innflytter og vet om to som heter Tårn, som har det i kombinasjon. Har fått beskjed om at det er vanlig her så tok det dor god fisk 😂 synes selv det er VELDIG rart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #552 Del Skrevet 26. april 2017 Tille Anonymkode: f34ae...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #553 Del Skrevet 26. april 2017 Husker ikke om jeg har skrevet her tidligere, men: Jim-Harry Sjanell Melena. Navnet er ille nok i seg selv, men for de som ikke er kjent innenfor terminologien er altså Melena medisinsk betegnelse på "tynn, tjærefarget avføring som er illeluktende og seig". Anonymkode: dacff...ff2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #554 Del Skrevet 26. april 2017 Karolius! Høres ut som det kan være broren til Karius og Baktus Anonymkode: 57377...ae3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #555 Del Skrevet 26. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Husker ikke om jeg har skrevet her tidligere, men: Jim-Harry Sjanell Melena. Navnet er ille nok i seg selv, men for de som ikke er kjent innenfor terminologien er altså Melena medisinsk betegnelse på "tynn, tjærefarget avføring som er illeluktende og seig". Anonymkode: dacff...ff2 Fikk de faktisk godkjent Melena? Jeg trodde slike navn ble tatt i "kontrollen". Og i kombinasjon med Sjanell også. 😂 Jeg kjenner fordommene mine slår ut i full blomst. 😂 Anonymkode: 75d52...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #556 Del Skrevet 26. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Husker ikke om jeg har skrevet her tidligere, men: Jim-Harry Sjanell Melena. Navnet er ille nok i seg selv, men for de som ikke er kjent innenfor terminologien er altså Melena medisinsk betegnelse på "tynn, tjærefarget avføring som er illeluktende og seig". Anonymkode: dacff...ff2 Sikker på at det ikke var Malena? Malena er et gammelt navn som var veldig vanlig før i tiden. Anonymkode: 4163a...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #557 Del Skrevet 26. april 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk de faktisk godkjent Melena? Jeg trodde slike navn ble tatt i "kontrollen". Og i kombinasjon med Sjanell også. 😂 Jeg kjenner fordommene mine slår ut i full blomst. 😂 Anonymkode: 75d52...043 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at det ikke var Malena? Malena er et gammelt navn som var veldig vanlig før i tiden. Anonymkode: 4163a...bfd Melena ja. Iallefall det de annonserte på facebook i forbindelse med annonsering av fødsel (venn av venn, så jeg får ikke sjekket. Jeg ante ikke hva det betydde før venninna mi (som jobber i helsevesenet) spruta ut i latter. Usikker på om de fikk det godkjent, men grusomt uansett Anonymkode: dacff...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #558 Del Skrevet 26. april 2017 Mange av de navnene som er skrevet her synes jeg egentlig ikke er rare i hele tatt. Så at Magnhild Johanne var nevnt blant annet, det er da en helt vanlig og fin kombinasjon? Det rareste navnet jeg har hørt tror jeg er Gjert. Sikkert ikke såå uvanlig, men synes bare det høres veldig rart ut. Også synes jeg Timian er veldig merkelig. Oppkalle barnet sitt etter en krydderurt? Jaja. Anonymkode: 4163a...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New Girl Skrevet 26. april 2017 #559 Del Skrevet 26. april 2017 På 22.4.2017 den 22.09, Arabella skrev: Det er ingenting å flire av. Habakukk er et hebraisk navn, samme med Josva og Ezekiel. Er ikke poenget med tråden å le litt av rare og uvanlige navn? Samme hvor de kommer fra opprinnelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. april 2017 #560 Del Skrevet 26. april 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom nylig over navnet Urd, som er et jentenavn. Det er ikke noe jeg selv hadde valgt gitt. Men foreldrene skal ha for at de ikke går for et sånt skjørt uoriginalt jentenavn da. Viser litt guts Anonymkode: 18de0...341 norner Norner, skjebnegudinner i norrøn mytologi. I Voluspå hører vi om tre norner, Urd, Verdande og Skuld, som sitter ved en kilde (Urds brønn) under asken Yggdrasil i Åsgard og bestemmer menneskenes skjebne. Nornene er til stede hver gang et menneske fødes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå