Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Arne Mons! Passer overhode ikke sammen.

Men leste for en stund siden at i Sverige var det blirr populært å kalle opp barna etter frukter. De hadde en god del Papaya og Eple der allerede. Og norske navneforskere regnet med at trenden ville spre seg til Norge også... :sjenert:

Blir fint når hele klassen er en fruktkurv :fnise:

Ja, det blir fint hvis man lager dobbeltnavn. Eple Sofie og Jan Banan. :ler:

Jeg kjenner til Mio Lydian og Arian Maximillian. Sært og pompøst.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frikk, Bono, Bjarnhild, Kris-Stian, Brian (uttalt på norsk), Timian, Vetle (fint, men passer så dårlig på en voksen, seriøs mann), Emly (uttales som Emily), Felix (kattenavn).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes Neo er et fint navn jeg. aldri sett den matrix filmen eller noe . men jeg har likt navnet lenge:)

Anonym poster: e88dfb6264b3c0664849ff78b4828add

AnonymBruker
Skrevet

Leon Maxwell, Max Magnus, Bror, Lara, Ola Fergus, Birger Bæver, Lizzy Marie, Neo, Emilian (når man er helnorsk), Arnljot.

Anonym poster: eb5b3fcb0c0da855ec1e6dd0e66d32f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til en kar som var ca 20 da han byttet navn. Han byttet fra Thomas til Thomas Emilio! Helt norsk blond gutt. Noe snodig beslutning, men det var vel for å høres mer eksotisk ut når han skulle sjekke damer.

Anonym poster: 88efe749a34abad00861a20a6eca1a6e

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Sønnen til en kollega heter Arne Jan. Navnene i seg selv er helt vanlige, men sammensetningen er litt snodig, synes jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Thåmas, Tåny og Tånje er litt snodige. Fine navn egentlig, men med denne skrivemåten får jeg trang til å feks uttale Thåmas med lang, posh Å-lyd.

Anonym poster: 57da9d9c712ae58ac6505e68b5341297

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Farfaren til kjæresten min het Lothar. Synes ikke det er stygt, men litt rart. Får litt Ringenes Herre-vibber av det.

Forøvrig kjenner jeg en som heter Bentein. Et merkelig navn å kalle sin sønn...

En gang var jeg til en tannlege som het Geirhild. Et litt for maskulint jentenavn for min smak.

Anonym poster: 49f9a2548e57583d2af0150267998a2a

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Farfaren til kjæresten min het Lothar. Synes ikke det er stygt, men litt rart.

Han var ikke tilfeldigvis skuespilleren Lothar Lindtner?

AnonymBruker
Skrevet

Han var ikke tilfeldigvis skuespilleren Lothar Lindtner?

Nei :)

Anonym poster: 49f9a2548e57583d2af0150267998a2a

Skrevet

Frikk, Bono, Bjarnhild, Kris-Stian, Brian (uttalt på norsk), Timian, Vetle (fint, men passer så dårlig på en voksen, seriøs mann), Emly (uttales som Emily), Felix (kattenavn).

Åååh, jeg synes Frikk er et helt nydelig navn! Men det er nok i samme gata som Vetle. Flott på små barn, ikke på en voksen, seriøs mann. 2 meter høy bodybuilder som sier "Hei, jeg heter Frikk" :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner en afrikaner som heter Goodluck til fornavn!:) Han påstår selv at han er et hittebarn, som ble funnet på trappen med en lapp fra foreldrene, hvor det bare stod Good Luck! :ler: Om historien er sann eller ei, har jeg til gode å finne ut, men navnet er i alle fall ekte!

Jeg gikk påfolkehøyskole med en Goodluck.

Skrevet

Vet om en gutt som heter Nure...han er 4 år. Det er vel et spesielt navn? Hadde aldri hørt det før

Gjest Sobril
Skrevet

Mulig jeg har postet det tidligere i tråden (hukommelsen lenge leve), men jeg satt ved siden av ei på en flytur engang som skrøt fælt av døtrene sine. De het Tommelise, Tommesine og Tommenette. Jeg spurte hvordan hun klarte å holde styr på dette med så like navn, og hun svarte "Vi kaller dem bare Tom" (de bodde for øvrig i Canada og hun var norsk på vei hjem for å besøke familie i Norge). Nei, jeg kødder ikke. Damen var generelt spesiell, så for henne var det sikkert helt normalt (det samme var det å helbleke håret til alle jentene - eldste var 12 - samt å sende dem på trening millioner timer i uka og bevisst IKKE lære dem norsk).

AnonymBruker
Skrevet

Vet om en gutt som heter Nure...han er 4 år. Det er vel et spesielt navn? Hadde aldri hørt det før

Var ikke det han i Linus i svingen?

Ellers så leste jeg her om dagen om Hanna Liv, i motsatt rekkerfølge hadde det jo funket

Anonym poster: 185d47e5112053e9e7020e40a7c0f211

Skrevet

Møtte på en 22 år gammel Guleif i helga!

AnonymBruker
Skrevet

Julie Marlen Engel (etternavn1) (etternavn2)

Totalt har altså denne personen fem navn. Flott for henne, men lurer på hva foreldrene så for seg at hun skulle bruke dem til?

Anonym poster: ba8d014fe46809436f6f71b52ec70d8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ludolf synes jeg er rart :)

Anonym poster: 5e105828632444990bcf0a142f5ac191

Gjest Eurodice
Skrevet

Ludolf synes jeg er rart :)

Anonym poster: 5e105828632444990bcf0a142f5ac191

Det høres ut som en talefeil, at det skulle vært "r", på samme måte som i Judolf, som en bruker skrev tidligere i tråden :fnise: .

• Liker 2
Skrevet

Var ikke det han i Linus i svingen?

Anonym poster: 185d47e5112053e9e7020e40a7c0f211

Nure var visst en i "Linus i svingen" ja. Det har jeg aldri visst tror jeg. Så ble det plutselig ikke så rart lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...