Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg fødte nettopp en liten gutt. Jeg trodde først hun kødda når hun la ut bilde av han og skrev "Reinhold <3" under bildet.. Hvem kaller ungen sin for Reinhold?? Det er nok et av de rareste navnene jeg har hørt :sjenert:

Det var ikke Reinholdt, da? Det navnet har jeg hørt før.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en afrikaner som heter Goodluck til fornavn!:) Han påstår selv at han er et hittebarn, som ble funnet på trappen med en lapp fra foreldrene, hvor det bare stod Good Luck! :ler: Om historien er sann eller ei, har jeg til gode å finne ut, men navnet er i alle fall ekte!

Hehe, jeg kjenner en afrikansk kar som heter Lovejoy.

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn en gang i fremtiden skal hete Dure. Det er det nydeligste guttenavnet i verden.. jeg tuller ikke engang. Jeg blir helt varm i sjela av det navnet. Alle får krysse fingrene for at jeg bare får jenter tror jeg, da blir det nemlig en Eva :fnise:

Eva I, Eva II, Eva III...? :fnise:

Jeg vet om noen som heter Troy Maximillian, Iben Lavinia og Emerik Otinius.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Colin Sinatra. Begge er fornavn. Stakkars lille gutt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste om ei her på KG som skulle få en sønn, og valgte navnet "Odd Vito". Altså, Odd er et vanlig navn og alt, og Vito er jo veldig vanlig italiensk navn, men sammensetningen er jo helt på tryne...

• Liker 3
Skrevet

Jardar er norrønt pg betyr jord!:)

Fun fact! Tenker alltid på jardin, som betyr hage på fransk (hvis jeg husker rett fra skolefeansken fra 15 år siden)

Skrevet

Fun fact! Tenker alltid på jardin, som betyr hage på fransk (hvis jeg husker rett fra skolefeansken fra 15 år siden)

Jardin er hage, ja!:)

Eneste grunnen til at jeg vet det, er at Jardar for meg, er sønnen til et par som forpaktet en gammel gård, sånn ordentlig husmannsplass. De gjorde alt naturlig og økologisk, og navnet på sønnen passet så godt inn!:) selv om det var det merkeligste navnet jeg hadde hørt til da...:P

AnonymBruker
Skrevet

Emilian synes jeg er rart. Pent og søtt for en liten gutt, men absolutt ikke et typisk navn for voksen mann.

Videre har vi Raino, Krestoffer (ikke Kristoffer) og Sindre-Martini.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et søskenpar som heter Sandra og Sander.

Ja..typisk ung mor som har kalt ungene slik jeg ville kalt dukkene mine da jeg var liten..

Skrevet (endret)

Før kalte man alltid opp førstefødte sønn etter <farfars navn> <morfars navn> og noen gjør det dessverre fortsatt.

Haha, skulle vi gjort det hadde ungen vår hatt navnet Bjørn Bjørn XD

Endret av Brimi
Skrevet

Frigg og Jørn.

Skrevet

Kia hørte jeg for første gang i dag. Synes det var fint :)

Skrevet

Odd-Kåre-Jhonny-Bjørn o.O Litt usikker på om e-en er stum eller ikke xd Morsomt navn^^

AnonymBruker
Skrevet

Dordi

Durdei

Lorelei

Skrevet

Naboene mine kalt jenta si for Alva..

Jeg syns Alva er et helt nydelig navn jeg!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Villveig skal datteren til en kjenning hete.

Ellers kjenner jeg ei som døpte datteren sin Ingvild Aurora Indianna Annabel. Altså 4 fornavn. I tillegg har jenta to etternavn. Broren hennnes heter Scott Munin.

AnonymBruker
Skrevet

Villveig skal datteren til en kjenning hete.

Ellers kjenner jeg ei som døpte datteren sin Ingvild Aurora Indianna Annabel. Altså 4 fornavn. I tillegg har jenta to etternavn. Broren hennnes heter Scott Munin.

jeg synes egentlig ikke så mye om å skrive så lett gjenkjennelige navn her. når man tar med hele navnet. sånn alle 4 fornavn som antagelig ingen andre har.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes egentlig ikke så mye om å skrive så lett gjenkjennelige navn her. når man tar med hele navnet. sånn alle 4 fornavn som antagelig ingen andre har.

Jeg synes ikke det gjør noe. Det er flere som har kommet med flere fornavn her, har det noe å si om det er to eller fire?

Gjenkjennelig kan det vel være uansett?

• Liker 3
Skrevet

I bygda min mor er i fra er det en hel gjeng med folk som har utrolig sære sammensatte navn, tør ikke gjengi noen av dem av frykt for umiddelbar gjenkjennelse, men de er av typen Liv-Gudrun og Kåre-Ivar.

Har dessuten ei i familien som heter Marguireta. Men vi bruker bare kjælenavnet hennes, noe som er flaks, for jeg aner ikke hvordan det er meningen at vi skal uttale Marguireta. :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...