Holly Hobbie Skrevet 3. februar 2004 #1 Skrevet 3. februar 2004 Kan noen hjelpe meg litt med tips til bryllupsreise på sørlandet? Vi har en uke til rådighet. Målet er å ikke gjøre det altfor dyrt, men ha et par kjempegode måltider, bade og kose oss. Vi har bil med oss. Dette blir i juli, så forhåpentligvis er været med oss! Vi vil gjerne oppleve litt sørlandsidyll, noen flotte strender, gode restauranter og noen morsomme opplevelser. Vi vil bo ganske billig for det meste, men gjerne en natt eller to et sted med litt luksus. Jeg har vært litt rundt der nede, men det er en stund siden! Jeg vil hvertfall at vi skal få med oss Lyngør og Risør, men ellers kan jeg ike helt komme på hvor det er lurt å dra. Noen "søringer" her?!
zmurfette Skrevet 3. februar 2004 #2 Skrevet 3. februar 2004 Jeg ville ha tatt en tur innom Kristiansand, i alle fall. Koselig by, strand inni byen og flere steder det serveres veldig god mat. Hotell Norge er veldig bra (selv om de ikke har alkoholservering).
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #3 Skrevet 3. februar 2004 Hvis dere bare har en uke på dere, bør dere vel ikke legge opp til å besøke altfor mange steder. Avstandene er riktignok ikke så store, men dere har vel lyst til å slappe av og tilbringe minst mulig tid på tog eller i bilen. Uansett har jeg lyst til å anbefale Kragerø. En utrolig koselig by. Utenfor Kragerø ligger Jomfruland som også er veldig koselig. Hvis dere drar helt ned mot Kristiansand vil jeg også anbefale en tur innom Brekkestø. Idyllisk liten perle!
floyel Skrevet 3. februar 2004 #4 Skrevet 3. februar 2004 Hei! Hvis jeg skulle ha hatt litt tid i absolutt luksus på Sørlandet, ville jeg ha sjekket ut Engø går på Tjøme: http://www.relaischateaux.com/site/us/rc_engogard.html Jeg har ikke vært der selv, men kokkene derfra skal være meget dyktige, og flere av dem har vunnet priser i nasjonale mesterskap. Ellers er Mathuset Solvold i Larvik (hm - stemmer geografien nå?) et sted jeg ville ha avlagt et besøk for å spise godt. mvh fløyel
Holly Hobbie Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2004 Tisen takk for ideer og tips. engø har jeg hørt om- kanskje blir vår første natt der!
9na Skrevet 3. februar 2004 #6 Skrevet 3. februar 2004 Kragerø er nydelig! Familien min har hytte der og jeg har tilbragt alle somrene mine der siden jeg var liten. Jomfruland er veldig fin, men jeg vet ikke om det går an å overnatte der. Jeg har egentlig ikke noen konkrete overnattingstips, siden jeg alltid har bodd på hytta vår, men alle byene på sørlandet er veldig koselige. I tillegg til Kragerø er jeg veldig glad i Risør. Ellers så er jo bryllupet deres rett før Quart-festivalen i Kristiansand, men det er vel kanskje ikke akkurat det dere har lyst til å gjøre på bryllupsreisen deres? Jeg drar dit hver år, skal dit i år og hvis vi har tid rett før bryllupet.
Holly Hobbie Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2004 Ikke direkte Sørlandet, men tenkte kanskje vi skulle innom Kjerringvik også. Noen flere som har konkrete ideer til overnattingssteder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå