AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Hei, Er 25 år og har vært singel i snaaart to år. Er ikke slik at det haster for meg å treffe noen, men jeg håper jo at jeg på et eller annet tidspunkt er så heldig. Men så lurer jeg på, stiller jeg for høye krav? Jeg vil nemlig at min "utkårede" skal være i en god jobb, og ha en god økonomi. Dels fordi jeg selv har høy utdannelse, god jobb og god inntekt, og litt fordi min ex levde godt av at jeg hadde høyest inntekt og mest kontroll over økonomi av oss to, -det var ingen god følelse! Føler man blir uglesett om man tenker slik, og at folk antar at man "kun er ute etter pengene"...?!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Nei, det er ikke høye krav. Legger du med en hel liste over hvordan han bør se ut og hva du ikke godtar i personligheten, da snakker vi høyt. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Syns ikke dette var noe urimelig krav, nei
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Nei, det er ikke høye krav. Legger du med en hel liste over hvordan han bør se ut og hva du ikke godtar i personligheten, da snakker vi høyt. TS her, Nei, jeg vil bare at fyren skal ha ambisjoner, som meg. Har opplevd å falle for en jeg synes ble nydelig først etter jeg hadde falt for ham, så utseende behøver ikke være det første jeg faller for
kristian82 Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Hei, Er 25 år og har vært singel i snaaart to år. Er ikke slik at det haster for meg å treffe noen, men jeg håper jo at jeg på et eller annet tidspunkt er så heldig. Men så lurer jeg på, stiller jeg for høye krav? Jeg vil nemlig at min "utkårede" skal være i en god jobb, og ha en god økonomi. Dels fordi jeg selv har høy utdannelse, god jobb og god inntekt, og litt fordi min ex levde godt av at jeg hadde høyest inntekt og mest kontroll over økonomi av oss to, -det var ingen god følelse! Føler man blir uglesett om man tenker slik, og at folk antar at man "kun er ute etter pengene"...?! En må jo få lov til å stille de krav man vil til en fremtidig kjæreste. Er jo du som skal leve med han/henne. Rent personlig syns jeg en mulig partners inntekt er fullstendig uinteressant, det er langt viktigere ting enn akkurat det.
Gjest Tidssone Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Det er som oftes de med lav utdanning og lav inntekt som har motforestillinger mot slike "krav". 4
-Fiona- Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Det er som oftes de med lav utdanning og lav inntekt som har motforestillinger mot slike "krav". Nettopp... Selv om de i skjul stiller tilsvarende krav selv..
daemonia Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Synes ikke det var så veldig urimelig nei. Jeg kunne aldri tenkt meg å være i et forhold med en som ikke har kontroll på økonomien, for det begrenser så mye av ens egne muligheter også i fremtiden. Det jeg lurer på er hva du legger i god jobb? Vil det si at det er stabil inntekt og nesten garantert at han ikke blir oppsagt eller permittert? Eller må det være en jobb som krever høyere utdannelse? Du vil jo begrense utvalget betraktelig om du går etter et spesielt utdanningsnivå. Selv en med fagbrev kan tjene gode penger. Mannen min jobber f.eks. i anleggsbransjen og har fagbrev som forskalingssnekker og diverse kurser i tillegg, og når han har hatt reisejobb har han tjent rundt 500 000 i året. Så høyere utdanning er ikke nødvendig om det er det å ha en stabil og trygg jobb du mener
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Synes ikke det var så veldig urimelig nei. Jeg kunne aldri tenkt meg å være i et forhold med en som ikke har kontroll på økonomien, for det begrenser så mye av ens egne muligheter også i fremtiden. Det jeg lurer på er hva du legger i god jobb? Vil det si at det er stabil inntekt og nesten garantert at han ikke blir oppsagt eller permittert? Eller må det være en jobb som krever høyere utdannelse? Du vil jo begrense utvalget betraktelig om du går etter et spesielt utdanningsnivå. Selv en med fagbrev kan tjene gode penger. Mannen min jobber f.eks. i anleggsbransjen og har fagbrev som forskalingssnekker og diverse kurser i tillegg, og når han har hatt reisejobb har han tjent rundt 500 000 i året. Så høyere utdanning er ikke nødvendig om det er det å ha en stabil og trygg jobb du mener Jeg forlanger absolutt ikke en spesiell grad, men jeg vil ikke, som du nevner, at mine mål og muligheter skal begrenses... Det er riktig at det er mye mer enn penger som teller, men jeg vil ærlig talt heller være singel, enn at noen skal 1. holde meg tilbake (hvilket ikke er noe særlig for noen parter) eller 2. leve på meg, slik eksen gjorde.. Om man ikke har samme mål, blir det fort et av de to, for jeg vil gjøre mine greier uavhengig av hans økonomi...
daemonia Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Jeg forlanger absolutt ikke en spesiell grad, men jeg vil ikke, som du nevner, at mine mål og muligheter skal begrenses... Det er riktig at det er mye mer enn penger som teller, men jeg vil ærlig talt heller være singel, enn at noen skal 1. holde meg tilbake (hvilket ikke er noe særlig for noen parter) eller 2. leve på meg, slik eksen gjorde.. Om man ikke har samme mål, blir det fort et av de to, for jeg vil gjøre mine greier uavhengig av hans økonomi... Og så lenge du ikke er fokusert på hvilken type utdannelse eller en direkte høystatus-jobb så er det på ingen måte noen urimelige krav
Gjest Anna.S Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 Det er bare slike som meg, som studerer og leier leilighet som blir uglesett fordi jeg selv stiller krav om økonomisk stabilitet hos en partner. Jeg har nemlig opplevd begge de tingene du nevner og jeg kommer aldri til å gå vekk fra mine mål og drømmer fordi en mann trenger at jeg stiller opp for han økonomisk. Jeg hoppet av studiene for en mann, og jeg ble værende i en grei jobb når jeg kunne hatt en bedre jobb, fordi det passet oss bedre slik at han kunne får fullført sin utdannelse. Nå er det min tur. Jeg tar opp fag og begynner på drømmestudiene mine og klarer meg fint økonomisk uten en mann. Så uaktuelt at jeg skal gjøre den samme feilen igjen. Du er ikke kravstor, du er smart!
-Fiona- Skrevet 2. juni 2012 #13 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Det er bare slike som meg, som studerer og leier leilighet som blir uglesett fordi jeg selv stiller krav om økonomisk stabilitet hos en partner. Jeg har nemlig opplevd begge de tingene du nevner og jeg kommer aldri til å gå vekk fra mine mål og drømmer fordi en mann trenger at jeg stiller opp for han økonomisk. Jeg hoppet av studiene for en mann, og jeg ble værende i en grei jobb når jeg kunne hatt en bedre jobb, fordi det passet oss bedre slik at han kunne får fullført sin utdannelse. Nå er det min tur. Jeg tar opp fag og begynner på drømmestudiene mine og klarer meg fint økonomisk uten en mann. Så uaktuelt at jeg skal gjøre den samme feilen igjen. Du er ikke kravstor, du er smart! Åh, takk det samme!! Så mye for den anonymiteten... heh Endret 2. juni 2012 av -Alva-
Gjest Lurifix Skrevet 2. juni 2012 #15 Skrevet 2. juni 2012 Skal vi se. Er du singel? Ja? Jepp du har høye krav. Ikke noe galt i det, men vær forberedt på å være singel lenge pga det. 1
Alina X Skrevet 2. juni 2012 #16 Skrevet 2. juni 2012 Der kom den ja! Lyst til å utdype litt ? Ok.Hvorfor sier man at man er en person med "høye ambisjoner"fordi man er rik?Kan man ikke ha høye ambisjoner uten å være rik?Penger er bare et nødvendig onde i mine øyne,og jeg dømmer ikke en mann utifra lommeboka. Såklart vil jeg ikke være med en som går på NAV og som snylter på alt og alle,men han må heller ikke være ingeniør eller lege. Har du selv høy utdannelse så forstår jeg du ikke vil være sammen med en som jobber i politiet,på lagerjobb etc,fordi like barn leker best,men hva skjer med alle de kvinnene som jobber som deltid sykepleier som vil ha en finansmann?for at de skal leke primadonnaer og reise på dyre reiser?Og dere vil samtidig kalle dere uavhengige som klarer dere uten en mann,men skal dere ha en mann,ja da skal dere ha en RIK mann....hykleri da kanskje,ikke golddiggere? 2
Gjest Anna.S Skrevet 2. juni 2012 #17 Skrevet 2. juni 2012 Åh, takk det samme!! Så mye for den anonymiteten... heh hehe.. fort gort i en port... :D Ikke bry den om Lurifix. Faller inn under kategorien som er nevnt over. De som ikke har gode jobber eller god økonomi vil alltid rakke ned på de som har det som et krav og mene de er golddiggers. Du vil sikkert tjene like mye som denne mannen så det der er bare tull. Jeg derrimot vil ikke det før jeg er ferdig med studiene, men hva så om noen mener jeg er en goldigger så lenge jeg finner den mannen med ALLE de kvalitetene jeg ser etter. Har prøvd latsabber det var ikke noe for meg.
-Fiona- Skrevet 2. juni 2012 #18 Skrevet 2. juni 2012 Ok.Hvorfor sier man at man er en person med "høye ambisjoner"fordi man er rik?Kan man ikke ha høye ambisjoner uten å være rik?Penger er bare et nødvendig onde i mine øyne,og jeg dømmer ikke en mann utifra lommeboka. Såklart vil jeg ikke være med en som går på NAV og som snylter på alt og alle,men han må heller ikke være ingeniør eller lege. Har du selv høy utdannelse så forstår jeg du ikke vil være sammen med en som jobber i politiet,på lagerjobb etc,fordi like barn leker best,men hva skjer med alle de kvinnene som jobber som deltid sykepleier som vil ha en finansmann?for at de skal leke primadonnaer og reise på dyre reiser?Og dere vil samtidig kalle dere uavhengige som klarer dere uten en mann,men skal dere ha en mann,ja da skal dere ha en RIK mann....hykleri da kanskje,ikke golddiggere? Det er jo det jeg snakker om. Jeg har selv en høy utdannelse, og høy inntekt, så kom ikke her og kall meg for en primadonna og en golddigger er du grei. For øvrig finnes det mannlige "gold diggere" også, og jeg kan nevne minst to i denne tråden som har vært borti en. Og det er de jeg aller helst vil forsøke å unngå...
Riskrem Skrevet 2. juni 2012 #19 Skrevet 2. juni 2012 Jeg synes overhodet ikke at du har høye krav! For min egen del (er også singel) er det en selvfølge at min fremtidige kjæreste/mann må ha høyere utdanning, en god jobb og en solid økonomi. Det er et krav for meg også. Sier overhodet ikke at han må tjene flere millioner i året, det er ikke det jeg betegner som "solid økonomi", men en fast inntekt over 400.000 er bra nok for meg.
Dreaming Skrevet 2. juni 2012 #20 Skrevet 2. juni 2012 Hvis du sier god økonomi, så er det jo litt opp til folk å tolke selv hva du mener med det. At han har mye penger, eller at han har passe med penger og god kontroll på det. Jeg tror du er ute etter en med en sunn økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå