Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørt at den boka skal være så bra. HAr aldri lest noe av Jo Nesbø...( kanskje på tide?)

Kan den leses uavhengig av de andre bøkene han har skrevet?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Njaa.. boka går litt tilbake i de andre bøkene, med tanke på personene som er med. Så jeg ville sagt ja.

Skrevet

Jeg tror det er lurt å lese noen tidliger. Tror ikke man fåt helt essensen i hovedpersonene hvis man ikke vet noe om historien. Jeg har ikke lest hele serien jeg heller, og synes det var litt knotete å forstå personene i den første boka jeg leste.

Snømannen er også utrolig bra, og den neste (som er mellom Snømannen og Gjenferd. Husker ikke navnet). Synes egentlig alle jeg har lest er bra når jeg tenker meg om ;) Men jeg synes Snømannen var den beste.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å lese de andre bøkene om Harry Hole først, de er (nesten) like bra alle sammen! Jeg ville ihvertfall valgt å lese de kronologisk dersom ikke hadde lest noen, for det er jo litt kjedelig å ha lest siste bok, dersom du skulle bli hektet av Gjenferd.

Men det er nå bare min mening :)

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg tror det er lurt å lese noen tidliger. Tror ikke man fåt helt essensen i hovedpersonene hvis man ikke vet noe om historien. Jeg har ikke lest hele serien jeg heller, og synes det var litt knotete å forstå personene i den første boka jeg leste.

Snømannen er også utrolig bra, og den neste (som er mellom Snømannen og Gjenferd. Husker ikke navnet). Synes egentlig alle jeg har lest er bra når jeg tenker meg om ;) Men jeg synes Snømannen var den beste.

Enig! Men for å lese Snømannen så burde man lese de bøkene som kom ut først. Hvis jeg husker rett..

AnonymBruker
Skrevet

Så det er 3 bøker i den serien? Da tror jeg at jeg begynner med snømannen..jeg er sånn som legger fra meg boka om den ikke fenger på de første sidene..hihi.

Gjest badeand1
Skrevet

Flaggermusmannen

Kakerlakkene

Rødstrupe

Sorgenfri

Marekors

Frelseren

Snømannen

panserhjerte

gjenferd

Rekkefølgen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tuuusen takk:-) DA har jeg godt med lesestoff til ferien:-) Gleder meg.

Skrevet

Så det er 3 bøker i den serien? Da tror jeg at jeg begynner med snømannen..jeg er sånn som legger fra meg boka om den ikke fenger på de første sidene..hihi.

Nei, det er de 3 siste ;)

Her:

Flaggermusmannen

Kakerlakkene

Rødstrupe

Sorgenfri

Marekors

Frelseren

Snømannen

panserhjerte

gjenferd

Rekkefølgen. :)

Tuuusen takk:-) DA har jeg godt med lesestoff til ferien:-) Gleder meg.

Det går fort å konsumere de :) Jeg blir hekta etter noen sider, og klarer ikke legge fra meg! Er nesten dumt å begynne på de hvis jeg vet at jeg får liten mulighet til å lese i nærmeste fremtid - for da blir det så lite søvn :fnise:

(de 3 første har jeg ikke lest ser jeg... kanskje jeg skal gjøre det i sommer)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er de 3 siste ;)

Her:

Det går fort å konsumere de :) Jeg blir hekta etter noen sider, og klarer ikke legge fra meg! Er nesten dumt å begynne på de hvis jeg vet at jeg får liten mulighet til å lese i nærmeste fremtid - for da blir det så lite søvn :fnise:

(de 3 første har jeg ikke lest ser jeg... kanskje jeg skal gjøre det i sommer)

Å,det høres super ut. Skal på lang flytur snart og da må jeg ha lesestoff:-) Gleder meg.

Skrevet

Jeg har lest Snømannen, og nå leser jeg Gjenferd. Fungerer helt greit.

Synes faktisk ikke Gjenferd er veldig bra, men kanskje jeg bare er lei av den type krimbøker. Helt OK bok, for all del, og underholdende. Men føler ikke at jeg får så alt for mye ut av den liksom.

Skrevet

De bøkene er sinnsykt bra, men man må som sagt lese de i kronologisk rekkefølge. Husker jeg leste Rødstrupe først og skjønte ikke hele boka før jeg leste de to første da bøkene hele tiden refererer til hva som har skjedd tidligere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...