Gå til innhold

Hundebæsj og sinte naboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk tur med hunden min nå nettopp, når vi kommer litt bortover i nabolaget går vi forbi en dame med noen unger som kommer ut av en bil. Fortsetter å gå og damen går etter oss. Så setter hunden seg og bæsjer i kanten mellom hage og vei, og damen tar helt av. Ber meg dra bort bikkja og få kustus på den.

Hunden min hadde da bæsjet "midt" i hagen hennes (det var strengt tatt på plenen, men ikke langt fra veikanten). Fortsetter å kjefte meg huden full. Jeg sier at jeg ikke trodde det gjorde noe, og at jeg selvfølgelig skal plukke opp, men hun tar helt av. Plukker opp og det var ikke spor etter bæsjen (noe hun faktisk ikke sa noe på, selv om hun fortsatte å skjelle og smelle om hvor dårlig hundehold jeg bedriver).

Hva mener dere? Stort sett når hunden min har bæsjet på kanten av/rett innenfor andres eiendom, så har folk bare smilt til meg, fordi de ser at jeg plukker opp. Aldri opplevd makan til sur megge.

Går hunden inn i andres hager, så drar jeg den selvfølgelig tilbake. Men dette var rett og slett så nær veikanten at jeg ikke så på det som "inne i en hage".

Videoannonse
Annonse
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Dersom det var på hennes eiendom, og plen i tillegg, så synes jeg ikke det var spesielt høflig at hunden fikk bæsje der. Selvsagt tok du opp igjen, men likevel..... Samtidig var det kanskje litt snodig å bli så rasende, kanskje hun har dårlige erfaringer ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

om noen hadde tatt den tonen til meg hadde jeg slengt posen i tryne på dem!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle du gjøre da? Løfte opp hunden så bæsjen fløy over alt? Rett ved veikanten og du plukket opp etter deg ser jeg ikke på som noe problem. Det er jo alltid noen som vil "eie" hver eneste stein her i landet, det kommer man ikke utenom.

Da vet du i alle fall til neste gang at du holder hunden din langt unna denne plenen. Du kan eventuelt tilby å vaske ren plenen hennes :gjeiper:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

om noen hadde tatt den tonen til meg hadde jeg slengt posen i tryne på dem!

Flott.

Gi hundeeiere enda dårligere rykte enn det de allerede har. Hvorfor kroner du ikke verket med å trene bikkja di til å grave opp rosebedet hennes?

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Der var det hunden gikk på do. Mulig det er jeg som ikke er skrudd riktig sammen, men jeg så på det som veikant.

Bilde fjernet av hensyn til beboer(e)

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle du gjøre da? Løfte opp hunden så bæsjen fløy over alt? Rett ved veikanten og du plukket opp etter deg ser jeg ikke på som noe problem. Det er jo alltid noen som vil "eie" hver eneste stein her i landet, det kommer man ikke utenom.

Da vet du i alle fall til neste gang at du holder hunden din langt unna denne plenen. Du kan eventuelt tilby å vaske ren plenen hennes :gjeiper:

TS her. Jeg skulle ha, and i quote "lært hunden bedre kustus", "dratt den vekk (hun ville jeg skulle dra den vekk mens den holdt på)" og "om jeg ikke hadde vært så opptatt med mobilen min, så hadde jeg fått med meg når hunden gjorde slike ting og stoppet den". Skal være sagt at jeg fikk med meg at han satt seg for å gå på do, selv om jeg holdt på med mobilen, men vurderte det som et helt kurrant sted.

Skrevet

Så lenge man plukker opp, så ser jeg ikke helt problemet. Man kan jo ikke styre når hunden må gå på do, og det å dra med makt en hund som er i ferd med å gjøre fra seg er jo ikke særlig behagelig verken for hunden eller eieren.

• Liker 4
Skrevet

Det synes jeg var en veikant ja, og såpass må nok damen tåle når hun bor så nærme veien.

Skrevet

Everybody poops

AnonymBruker
Skrevet

Herre, der hadde jeg latt bikja mi dreti også, ut fra bilde, så er jo det langs veikanten. Og jeg vet ikke med andres hunder, men min liker å ha ræva si over på gresset hvertfall..

Ho dama kanke ha vært riktig vell bevart, snakk om å ta av!

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det var på hennes eiendom, og plen i tillegg, så synes jeg ikke det var spesielt høflig at hunden fikk bæsje der. Selvsagt tok du opp igjen, men likevel..... Samtidig var det kanskje litt snodig å bli så rasende, kanskje hun har dårlige erfaringer ;)

Hvis hunder ikke kan gå på do i veikanten, hvor forslår du de går på do da? Du mener kanskje man skal lære dem opp til å bruke vannklosett?

• Liker 3
Gjest Bobler
Skrevet

Så lenge man plukker opp etter seg, og ikke lar bikkja vimse INN i hagene til folk syntes jeg det er helt greit. Man kan ikke dra bikkja med seg når den setter seg ned for å bæsje.

Jeg syntes dama er litt vel fin på det, du plukket faktisk opp. Men på en måte forstår jeg henne litt (ikke for å ha skjelt deg ut!). For er det noe som er kjedelig, så er det å ha bikkjedritt i hagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

har ho så jævli problem med det, får ho skaffe seg et gjerde da vettu!!

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Opplastet bilde er fjernet da det er meget identifiserende for intetanende beboer(e)/eiere.

Eventuelle spørsmål til modereringen tas i PM eller egen tråd på Ris&Ros.

Lille-pus (mod)

Skrevet

Roddy Doyles bok "Kniserne" bør leses av alle dere som har hund. Spesielt hvis dere også barn opp til 10-12 år. Den bør høytleses.

Dere kommer aldri noensinne til å kunne gå tur med bikkja igjen uten å dra på smilebåndet når den setter seg "på do".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, selv om det var på kanten av eiendommen vår. Jeg hadde ikke kjeftet og smelt på deg, men jeg hadde jammen det ikke likt det. Og selvfølgelig plukker du opp etter hunden din, du er ikke en helgen av den grunn.

Skrevet

Ikke vet jeg hvordan andres hunder er når de først har satt seg til rette og gjort seg klare for å lette trykket, men min rikker seg ikke når han først har funnet sin stilling. Så det er ikke bare til å fjerne en hund som har satt seg nei.

Og uansett så skjønner jeg ikke hvorfor hun blir så hysterisk når du til og med plukker opp etter den. Om du hadde vært på vei til å gå bort uten å gjøre noe med det så hadde jeg forstått det.

Og jeg kan vel forstå det til dels hvis hun har dårlig erfaring med at andre lar det ligge igjen. Da kan jo ikke hun vite om det er deg eller noen andre som har gjort det gang på gang. Men uansett ikke noen grunn til å la være å gi beskjed på en normal måte.

• Liker 3
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Borettslaget jeg bodde i før var det lov med hund, men da hunden min tisset på gresset utenfor borettslaget så klikket flere av pensjonistene i vinkel. En gang var det en kvinne som stod å skrek alt hun kunne ut av vinduet "at jeg fikk da faen meg se å plukke opp", da jeg fortalte henne at jeg ikke pleier å plukke opp når hunden tisser (hannhund også så burde ikke være vanskelig å se forskjell) trodde jeg hun skulle roe seg, men neida.

Etter flere uker med å nærmest plage bikkja klarte jeg å lære han til at det ikke var greit å gå på do i borettslagets bakgård (altså at han måtte vente en stund etter vi hadde gått ut). Så en stund senere gikk en eldre herre fra styret forbi når hunden min stod å tisset i rennesteinen ved det offentlige fortauet og tror du ikke jeg fikk kjeft da også? Er så utrooolig fornøyd med å ikke bo der mer! Prøv å hev deg over det ts.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke la hundene drite langs eiendommene til folk da. Gå heller i turområder.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...