iskaffe Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Er invitert i bryllup til sommeren og er nå ute på kjolejakt atter en gang. Dessverre er det ikke det beste utvalget i den lille byen jeg bor i, og jeg synes ikke noe de har på stativene her er noe fint egentlig. Men så så jeg denne ene kjolen i dag, som kanskje kunne funket. Men bare kanskje, for ja, jeg vet ikke helt om den er noe fin? Trenger noen ærlige synspunkter fra dere kg-kvinner. Er så usikker på om den er for barnslig og sukkersøt for en kvinne som meg? Er 24år. Min lenke
(-:Aerius:-) Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Jeg synes den er for kort, og ikke fin nok til bryllup. 2
BoringMachines Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Jeg synes ikke den er for kort. Du kan ha den hvis du tar en fin blazer, jakke, cardigan, bolero eller noe over. 3
iskaffe Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2012 Takk for svar så langt. Spekulerte på om den kanskje var litt for kort ja - men så er jeg dessverre velsignet med litt lange bein, og sånn blir som regel kjolene på meg. Det beste hadde vært om den nådde nedenfor knærne. Men men... Bryllupet kommer til å skje i et veldig varmt land, så håper jo at kjolen kunne fungert uten så mye på overkroppen også- annet enn en tynn bolero eller et sjal. Men da er den kanskje ikke fin nok? Nja... jeg vet ikke helt.. Flere som har noen synspunkter?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Synes ikke den var sånn kjeeeeempe fin, men hadde ikke reagert om noen kom i en slik i bryllup. Så lenge man har noe som dekker skuldrene når det trengs. Litt tilbehør gjør nok susen. 1
Sunshower Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Jeg synes kjolen fint kan brukes til bryllup, så sant det ikke er et veldig formelt bryllup. Vet ikke hvilken kleskode som står i invitasjonen. Hvis bryllupet skal holdes i et varmere land, synes jeg det er enda mer greit å bruke denne kjolen. Gjerne med et pent sjal over skuldrene Er du god venn med bruden eller noen nær bruden? Du kan jo også høre med dem 1
ninuska_ Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Jeg syns den var veldig søt, og jeg syns heller ikke den var for kort. Jeg syns ikke den er i nærheten av kort, faktisk. Jeg hadde kortere kjole i min brors bryllup. Og jeg har lårkort kjole i et bryllup i sommer, som er ganske uformelt. Det spørs jo på bryllupet. Med tilbehør og fine sko, så ser jeg for meg at den blir absolutt fin nok til bryllup Endret 2. juni 2012 av ninuska_ 4
SemperFi Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Det er en fin kjole, men for meg ble det sommerkjole. Hva med noe slikt? Men dette er bare min smak.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 i et sommerbryllup som ikke har noen formell kleskode går det fint. Jeg var i et bryllup i syden, og der hadde ikke denne passet inn, for det var en velstående familie, og alle hadde fotside, blanke/glossy kjoler, med matchende vesker, sko og smykker der hvær minste detalj var planlagt.... Middagen var på luksusrestaurant og alle gjestene fikk flotte gaver.... 2
Rosalie Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Den var søt, den, men om du er veldig høy blir den fort i korteste laget.
iskaffe Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 2. juni 2012 Takk for mange gode svar. Var i bryllup hos samme familien i fjor sommer. Dette året er det søster nr. 2 som gifter seg. Så har jo fått et lite inntrykk av hva folk der nede går i. Og det er ja, veldig mye forskjellig! Der gikk damene i alt fra lårkorte kjoler til lange elegante kjoler. Så tror ikke jeg hadde skilt meg aaalt for mye ut. Det stod ikke noen kleskode på invitasjonen - men fikk inntrykk av at det ikke var noe galla eller formellt. Kommer til å bruke ballerinasko eller flate sko til kjolen. Dette fordi jeg som norsk kvinne kommer til å bli et tårn sammenlignet med de små, nette kvinnene der nede. Og det trives jeg ikke med. Er 170cm. Når jeg tenker meg litt om så kan det hende den blir litt hverdagslig ja. (selv om det er langt fra det jeg pleier å kle på meg i hverdagen!) Liker kjolene du linket til Semperfi - men føler det ikke blir helt "meg". Har veldig lyst på noe med pastellfarger. Sååååå.... da spørs det om jeg ikke må bestille noe på nett. Har vurdert disse kjolene, og liker selv veldig godt den fra asos. Hva tenker dere om disse? Asos kjole Hanni kjole
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #13 Skrevet 2. juni 2012 Nå aner ikke jeg hvilken pris du ser etter da, men jeg kjøpte denne Min lenke (i lys lilla) da jeg skulle i bryllup i fjor sommer. Var veldig fornøyd og den satt helt perfekt
iskaffe Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2012 Nå aner ikke jeg hvilken pris du ser etter da, men jeg kjøpte denne Min lenke (i lys lilla) da jeg skulle i bryllup i fjor sommer. Var veldig fornøyd og den satt helt perfekt Det var en nydelig kjole! Hadde jeg hatt litt mer å rutte med hadde jeg absolutt vurdert den. Men det har jeg ikke... budsjettet mitt er max 800kr. Jeg skal nemlig i to bryllup nå i sommer, og to kjoler + tilbehør blir litt mye akkurat nå. Men den ligner litt på en annen kjole jeg har vurdert... Monsoon kjole Men spørs om det ikke blir litt varmt.
Mari*Nade Skrevet 2. juni 2012 #15 Skrevet 2. juni 2012 Ooooh, den lyse fra ASOS var nyyydelig! Med flate sko i sølv blir det jo heeeelt perfekt! Selv ville jeg valgt disse http://www.butikkforsko.com/Christian-Louboutin-flate-sko.html men kanskje disse er mer deg? Kan jo bli "klamt" i tette ballerinas hvis det er varm? 1
Eliine Skrevet 2. juni 2012 #16 Skrevet 2. juni 2012 asos-kjolen var nydelig, mye finere til bryllup! Med mindre den lyse fargen blir litt "dum" ift bruden? Du blir helt sikkert fin uansett
kisskissbangbang Skrevet 2. juni 2012 #17 Skrevet 2. juni 2012 Jeg synes ikke det var noe galt med kjolen i hovedinnlegget, men den lyse kjolen fra ASOS var virkelig nydelig! Den hadde jeg absolutt gått for! 2
FruN Skrevet 2. juni 2012 #18 Skrevet 2. juni 2012 Hvorfor må du ha to forskjellige kjoler fordi du skal i to forskjellige bryllup? Kjolen ser plutselig helt annerledes ut om du bytter tilbehør.. 4
Fashionistaen Skrevet 2. juni 2012 #19 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Sååååå.... da spørs det om jeg ikke må bestille noe på nett. Har vurdert disse kjolene, og liker selv veldig godt den fra asos. Hva tenker dere om disse? Asos kjole Hanni kjole Den første var den jeg likte best, den modellen var skikkelig søt Den andre kjolen så det ut som hadde veldig dårlig passform, selv på modellen. Stoffet så også ganske "billig" ut. Her er forresten noen forslag søt, knelang lang 1 lang 2 lang 3 (merk deg at du kan velge mellom mange forskjellige farger på de fra lightninginthebox :D) mega fin knelang litt blonder Jeg ville heller betalt litt ekstra for en ordentlig fin kjole i stedet for to halvfine Endret 2. juni 2012 av Fashionistaen
iskaffe Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #20 Skrevet 2. juni 2012 Ooooh, den lyse fra ASOS var nyyydelig! Med flate sko i sølv blir det jo heeeelt perfekt! Selv ville jeg valgt disse http://www.butikkforsko.com/Christian-Louboutin-flate-sko.html men kanskje disse er mer deg? Kan jo bli "klamt" i tette ballerinas hvis det er varm? Ah, det var noen nydelige sølvsko! Ja, de hadde passet supergodt til kjolen. Liker også asos-kjolen kjempegodt. Har aldri bestilt derfra men tror jeg må gjøre et forsøk nå... Hvorfor må du ha to forskjellige kjoler fordi du skal i to forskjellige bryllup? Kjolen ser plutselig helt annerledes ut om du bytter tilbehør.. Hadde sikkert kunne gjort det - hadde det ikke vært for at brud nr.2 er kusinen til brud nr.1. Og det bare er 1 uke mellom bryllupene. Da tror jeg kanskje at folk kommer til å legge merke til at jeg bruker den samme kjolen. Den første var den jeg likte best, den modellen var skikkelig søt Den andre kjolen så det ut som hadde veldig dårlig passform, selv på modellen. Stoffet så også ganske "billig" ut. Her er forresten noen forslag søt, knelang lang 1 lang 2 lang 3 (merk deg at du kan velge mellom mange forskjellige farger på de fra lightninginthebox :D) mega fin knelang litt blonder Jeg ville heller betalt litt ekstra for en ordentlig fin kjole i stedet for to halvfine Mange nydelige forslag!Den første og den tredje du linket til var skikkelig pene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå