AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 På barneskolen, da jeg var en 10-11 år, så spilte alle sammen fotball. Jeg ville så gjerne være med, så jeg hev meg i leken. Jeg sparket ballen, og en av de eldre guttene kom løpende og dro frem en lommekniv. Han tok tak i meg og stakk den mot huden min uten at den gikk gjennom, og sa at om jeg rørte ballen noe mer, så ville han drepe meg. Fortalte det aldri til noen, fordi hjemme brydde de seg ikke, og på skolen brydde de seg ikke, enda en lærer hadde sett hva som skjedde. Nå er jeg 24år, og jeg sliter faen meg enda med kniver. Jeg merker ubehag når jeg står på kjøkkenet og folk har store kniver i handa rundt meg. Det er bare noe med kniven jeg blir litt stressa med. Er ikke helt skrekkslagen eller panisk, men den episoden plager meg.. Hvordan komme over det?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 For meg høres det ut som om du kan ha godt av psykologisk hjelp for å overkomme frykten for kniver. Prøv å les litt på nettet om eksponeringsterapi - en type terapi der man gradvis blir eksponert for de situasjonene man er redd for. Dette er visst veldig effektivt! Husker for øvrig at det var et program på NRK (laget av NRK) for noen måneder siden der det var snakk om fobier, og programlederne måtte konfrontere sine fobier. Den kvinnelige programlederen var livredd for kniver. Husker ikke hvilket program det var, kanskje noen andre her som gjør det?
Gjest kittycat Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Kontakt legen din sånn at han kan henvise deg til noen å snakke med <3
Sjefskongen Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Her er vel cluet på en eller anen måte å få opp øynene for at det ikke var kniven som gjorde noe galt, men personen som bar den. En kniv i hånden på en person som ikke vil deg noe vondt er ikke noe mer farlig enn en stekespade. Nå er ikke jeg noen ekspert på fobier, så jeg skal ikke uttale meg som om jeg var det, men jeg har selv blitt banket opp og knivstukket av 4 stykker som angrep meg uprovosert, men jeg skjønner at det var personene som gjorde det, ikke kniven...
Gjest Bud Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Vel, sånne episoder kan sette en støkk i den beste og du vil sannsynligvis slite med "angsten" resten av livet. I fjor sommer ble jeg knivstukket, det verste var å dra ut igjen kniven - både å kjenne det ruglete 12 cm lange knivbladet som skrapte mot bein og ikke minst alt blodet. Får igjen den følelsen hver gang jeg ser en kniv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå