Gå til innhold

Negativ test 4 dager før forventet mens - fremdeles håp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utålmodig som jeg er, måtte jeg bare prøve å ta en test -selv om mensen er forventet rundt 6.juni (er dog ofte uregelmessig), og den var negativ! :-(

Stod på pakken (clearblue) at 51% av alle gravide kvinner tester negativt fire dager før, så kanskje det fremdeles er håp.

Er det noen som har testet negativt noen dager før mens, men så senere har dere testet positivt -altså etter forventet mens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Jeg testet 3 dager før forventet mens, og da viste den negativ. Så gikk dagene og da mensen fortsatt ikke hadde vist seg en 10 dager senere (har laaange sykluser), testet jeg på nytt og da var den positiv! :)

Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Ikke for å "skremme" deg men med sønnen min så testet jeg ikke positivt før jeg var 9-10 uker på vei. Det var ikke planlagt og jeg gikk på p-pillen den gang. Men har hørt andre også som har fått negative tester en stund uti svangerskapet før de endelig fikk positiv. Så ikke mist motet :) den kan enda bli positiv :) krysser fingrene for dere :)) lykke til!

Skrevet

Dette spørs jo helt på når du har eggløsning, ikke på når du skal ha mensen.. .har du lutealfase på 12 dager for eksempel, så er du jo bare 8 dpo i dag, og dermed svært lite sannsynlig med positiv test.

AnonymBruker
Skrevet

Altså... jeg skjønner veldig godt følelsen av å være utålmodig, men å skulle teste mange dager før mensen må da føre til en del frustrasjon og skuffelse? Ikke får du noe klart svar heller, ettersom det er stor sannsynlighet for at den kan være falsk negativ også.

Jeg er også superutålmodig, skal ha mensen denne uka (tirs-ons) og trooor det kanskje kan ha klaffet for oss. Men jeg har lovet meg selv på å ikke teste før tidligst torsdag, hvis ikke mensen har kommet til da. Selv om jeg holder på å bli ko-ko :ler:

Skrevet

Er nå 10 dager over men har ikke testet enda. Testet når jeg var 7 dager over men da var den negativ. Håper fortsatt at det er noe. Vil ikke teste igjen før om fredag. Da håper jeg på to streker.

:D

:ninja:

AnonymBruker
Skrevet

Er nå 10 dager over men har ikke testet enda. Testet når jeg var 7 dager over men da var den negativ. Håper fortsatt at det er noe. Vil ikke teste igjen før om fredag. Da håper jeg på to streker.

:D

:ninja:

Ikke for å ta motet fra deg, men de gangene jeg har unormalt lang syklus, er det fordi jeg ikke har hatt eggløsning.

Skrevet

er veldig usikker på om det er noe eller ikke men håper selvfølgelig på at det er no. og om det ikke er det så er det bare å håpe at det går neste gang. :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa.sky
Skrevet

Da jeg nettopp fant ut jeg var gravid (endte i SA). Så et par dager etter mensen skulle kommet, tok jeg test, for jeg skulle ut. Å den sa negativ. 3 dager etter det igjen, fikk jeg bare posetive tester, uansett når jeg tok de på dagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke prøver og ble gravid med et "uhell" :sjenert: Jeg skulle ut sammen med et par venninner, og kom plutselig til å tenke på at tanta faktisk skulle ha kommet for en stund siden, så jeg tok en test. Den var negativ, så jeg dro ut. 5 dager senere følte jeg at noe var rart, og testet da positivt. På ultralyd viste det seg at jeg da var 6 uker på vei, så jeg testet altså negativt da jeg var over 5 uker på vei :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...