Almond Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Jeg har et plommetre av ukjent type men det er mørke blå pommer i hagen. Det har 3 store hovedgrener og i fjor midt på sommeren døde plutselig den ene grenen. Saget ikke denne av da jeg ville vente å se om den kom seg nå i år. Det har den ikke gjort.. Dem to andre grenene ser friske og fine ut. Bør jeg bare sage av den store døde grenen nå eller bør jeg vente til høsten eller neste vår med å fjerne den? Siden den ikke kom seg i år er vel håpet ute for at den skal frisk igjen neste år..
Minya Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Nå er ikke jeg akkurat Blomster-Finn, og planter har en stygg tendens til å begå hara-kiri når de kommer inn dørene hos meg, men etter det jeg har lest, kan du trygt sage av den døde greina nå, hvis den ikke har kommet med noen blader engang. Man skal visstnok helst ikke beskjære frukttrær "etter at sevja stiger" (mellom mars og mai en gang eller noe), men siden sevja aldri steig til den døde greina, kan det vel ikke være så galt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå