Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har muntlig eksamen (høgskole) på tirsdag. Er det mulig å få den utsatt? Er ikke syk eller noe slikt, bare helt overveldet og får ikke inn noe av det jeg leser..

Har en til eksamen, så vil heller fokusere på den..

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har legeerklæring vil ikke møtt regnes som stryk.

• Liker 2
Skrevet

Finn ut hva tidsfristen for å trekke deg er, det finnes garantert regler for slikt. Om du trekker deg for sent, eller med ugyldig grunn (=vil heller konsentrere deg om noe annet) får du nok strykkarakter.

Snakk med skolen på mandag.

AnonymBruker
Skrevet

En må trekke seg senest 14 dager før.. Så det er jo uansett for sent.. Vil jo ikke ha stryk heller da..

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker ikke helt hva fristen for å trekke seg fra eksamen er, men jeg er ganske sikker på at det er for sent å trekke seg dagen før. Dersom du ikke møter på tirsdag og ikke har gyldig fravær, vil det regnes som stryk.

Jeg hadde gjennomført eksamen, og så heller tatt den på nytt ved neste mulighet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke helt hva fristen for å trekke seg fra eksamen er, men jeg er ganske sikker på at det er for sent å trekke seg dagen før. Dersom du ikke møter på tirsdag og ikke har gyldig fravær, vil det regnes som stryk.

Jeg hadde gjennomført eksamen, og så heller tatt den på nytt ved neste mulighet :)

Men det er så sinnsykt flaut å stå forran sensor å si "vet ikke" eller svare dårlig på noe.. Hadde vært noe annet om det var skriftlig..

Kan jeg ta den på nytt om jeg får dårlig karakter i det hele tatt egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare gjøre så godt du kan? Det er jo uansett bedre å stryke eller få dårlig karakter og vite at du i det minste har prøvd enn å stryke automatisk fordi du ikke møter opp.

• Liker 4
Skrevet

Men det er så sinnsykt flaut å stå forran sensor å si "vet ikke" eller svare dårlig på noe.. Hadde vært noe annet om det var skriftlig..

Så lenge det er noen som stryker, vil de sette opp konte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er enda flauere å gå glipp av en mulighet til å gjennomføre eksamen fordi jeg er redd for hva en eller annen fremmed sensor tenker om meg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er enda flauere å gå glipp av en mulighet til å gjennomføre eksamen fordi jeg er redd for hva en eller annen fremmed sensor tenker om meg.

Men læreren min er jo der å.. Men skjønner hva dere mener:)

Er bare redd for å få helt hjernteppe om jeg først ikke kan svaret på noe..

Skrevet

Hjernteppe..?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjernteppe..?

At om det er noe jeg ikke kan svare på, så bare låser alt seg og jeg ikke klarer å svare på noe..

Skrevet

At om det er noe jeg ikke kan svare på, så bare låser alt seg og jeg ikke klarer å svare på noe..

Tror du mener jernteppe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du mener jernteppe.

Ja, jeg tenkte hjern siden det er hjernen som låser seg:p

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg foreslår at du møter opp. Er du ikke fornøyd med karakteren får du ta eksamen enda en gang. For alt du vet så kan du være svært heldig og få et tema du kan godt, og ende opp med en 4'er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foreslår at du møter opp. Er du ikke fornøyd med karakteren får du ta eksamen enda en gang. For alt du vet så kan du være svært heldig og få et tema du kan godt, og ende opp med en 4'er.

Så det er sikkert at jeg kan ta eksamen på nytt om jeg får en dårlig karakter?

Hvordan går jeg frem for det?

Er helt oppgitt her jeg sitter, føler jeg ikke får til noe som helst.. Lyst å gi opp hele skolen akkurat nå.....

Gjest _La Femme
Skrevet

Er helt oppgitt her jeg sitter, føler jeg ikke får til noe som helst.. Lyst å gi opp hele skolen akkurat nå.....

Du, jeg så ikke før nå at du går høyskole. Da er jeg ikke sikker på hvordan det fungerer. Jeg trodde du gikk VGS.

Skrevet

Hva står det på hjemmesidene til høyskolen din?

Når det er skriftlig eksamen, kan man jo alltid ta den på nytt når det er "Ny/utsatt eksamen", men med muntlig vet jeg ikke helt hvordan det er...

Skrevet

Du kan alltid ta en eksamen på nytt dersom du er misfornøyd med karakteren, det er bare å melde seg opp igjen til neste år (da neste kull har emnet). Hvis du stryker blir det satt opp konteeksamen om noen få måneder. Det er derfor nesten bedre å stryke enn å få en D eller E (hvis du vet at du vil ha høyere karakter enn det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...