Inga Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Hei! Flere enn meg som kom opp i engelsk på muntligeksamen? Hvilket evne kom du opp i? Jeg fikk task 6: The future - education, employment and careers, noen fler som fikk den? Har du noen tips å komme med, eller noen forlag til hva jeg kan snakke om, så ville jeg satt stor pris på det! Er det noen som har vært oppe i engelsk før som kan fortelle meg litt om hvordan det foregår, hva sensoren legger vekt på og hva som er viktig å ha med? Gruer meg noe helt forferdelig!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Det er jo skolen/lærerne som lager oppgaven...
Mamma1 Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Går ut fra at det er 10.kl? Muntlig eksamen er lokalt gitt, dvs at oppgavene lages av den enkelte faglærer og godkjennes av en ekstern sensor.
Mamma1 Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Sensoren legger vekt på at du kan stoffet uten manus, altså at du snakker fritt. At du har kontakt med sensor og eksaminator, at du har godt vokabular og har flyt i presentasjonen. Det er viktig at du svarer på det oppgaven spør om.Det trekker seff opp med en god power point. For å komme opp på 5 og 6 så må du i tillegg drøfte/diskutere og evt sammenligne. Presentasjonen må være godt strukturert og logisk oppbygd.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Gjelder dette også for vg2 privatist eksamen?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Takk for svar Mamma1. Hvordan skal man rekke å få laget en PP-presentasjon? Jeg har forstått det slik at man får oppgaven 30 min. før man skal inn. Pluss lytteprøve.
Gjest Offensive Pie Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Det varierer fra skole til skole hvordan praksisen er på dette. Jeg fikk selve oppgaven 48 timer i forveien, så jeg hadde god tid til å lage overhead (!) og lignende. På vgs fikk vi oppgaven 30 min før, og da blir det selvsagt ingen powerpoint.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #10 Skrevet 8. juni 2012 Noen tips til hvordan man skal forberede seg i forkant av VG2 eksamen?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har søkt og søkt, men finner ikke noe ordentlig svar på hva man burde kunne når man skal ta internasjonal engelsk eksamen. Noen som vet? Håper veldig på svar. Tusen takk!
Kirby Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har søkt og søkt, men finner ikke noe ordentlig svar på hva man burde kunne når man skal ta internasjonal engelsk eksamen. Noen som vet? Håper veldig på svar. Tusen takk! http://www.udir.no/Lareplaner/Grep/Modul/?gmid=0&gmi=26474&v=5&s=2&kmsid=26499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå