Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg kjenner noen som jobber i et byggefirma, han har arbeidet der i 1,6 år. De første 6 mnd jobbet han uten utbetaling fra bedrift, fikk Nav lønn, som tilsvarte 6000 kr i mnd.

Han har ikke utdanning, men fikk tilbud om å få opplæring. Slik at han kunne få full lønn etter 1 år. Som han også har fått.

Nå er jeg blitt veldig bekymret. Han er sur å grinete. Sover mye. Virker kanskje litt deprimert. Her om dagen fikk jeg vite at alt ikke sto så bra til på arbeidsplassen. Han har i en tid fått klager fra EN kollega om at han jobber for tregt. Noe han selv ikke oppfatter som riktig, da det er andre i firmaet som har jobbet mye lengre, men jobber seinere en han selv. Han føler også at han ofte får de vanskeligste oppgavene. Han har også hatt 2 personer i opplæring før i denne perioden med klager.

Her om dagen hadde prosjektleder kommet bort og fortalt at han syntes han jobbet for tregt, og at han nå ville teste han. Min venn oppfattet denne beskjeden som en trussel.

Hva skal jeg råde min venn til å gjøre, er det noen som har noen tips ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det han skal gjøre er å be om beviser fra sin prosjektleder. Har han ingen så bør han forsøke å knuse han ved å gå til sjefen hans igjen. Når noen står i veien for deg og vil ødelegge for deg uten grunn må man være nådeløs tilbake. Det er enten spis eller bli spist.

Skrevet

Enten så jobber han tregt (som tydeligvis flere har sagt nå) og da er det én ting å gjøre; ta seg sammen.

Eller så jobber han virkelig bra, men det er to mennesker på arbeidsplassen som er ute etter ham. I så tilfelle bør han snakke med HR, tillitsvalgt eller andre for å ordne opp i situasjonen.

At han sover mye, er sur og grinete med tegn på depresjon syns jeg virker som om prosjektlederen har rett, men.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...